Erdvės

2019 m. tapetų ir interjero audinių tendencijos

Paryžiuje praūžė dešimtus metus gyvuojantis svarbiausias audinių ir tapetų gamintojų renginys „Paris Deco Off“.
Reading time 6 minutes
„Osborne&Little“ nuotr.

„Atrodo, kad visas pasaulis neria į pastelinių rausvų žiedlapių debesį, kur akcentu tampa rausva koralų spalva“, – sako su naujienų lauktuvėmis į Lietuvą grįžusi dizainerė, interjero stilistė, „Domus galerijoje“ įsikūrusio interjero salono „Retroforma“ įkūrėja Lina Kalinauskaitė. Ji įvardijo ir pagrindines 2019 metų tapetų ir interjerui skirtų audinių tendencijas.

 

Sodai, kurių nereikia laistyti

Pasak L. Kalinauskaitės, šiemet „Pantone“ spalvų instituto metų spalva paskelbta Living Coral, arba švelniai rausvai oranžinė, labai natūraliai įsilieja į vyraujančią pastelinių rausvų tendenciją tiek interjere, tiek ir madų pasaulyje.

 

„Rausvos spalvos dominavimas prasidėjo 2016-aisiais „Pantone“ paskelbus metų spalva Rose Quartz. Šiemet rausva koralų spalva tampa akcentu, dažniausiai sudėtine spalvų kompozicijos dalimi ir interjerui, audinio ar tapeto raštui ji suteikia gaivos, saulės šilumos ir geros nuotaikos. Kaip savo pranešime spaudai pabrėžė ir pats „Pantone“, ši spalva yra optimizmo spalva“, – pastebi dizainerė.

L. Kalinauskaitė atkreipia dėmesį ir į ryškiausią šių metų tapetų tendenciją, nuo kurios niekur nepabėgsime: tiesiog galime ja džiaugtis, gėrėtis arba ignoruoti. Tai stambaus mastelio gėlių raštų panoraminiai tapetai. „Naujos technologijos ir skaitmeninė spauda suteikia galimybę kurti labai realistiškus ir meniškus panoraminius vaizdus. Tai padeda tapetams pakilti į kitą meninį lygį. Galime ir šiek tiek pajuokauti, kad tokiais tapetais išklijuotos sienos primena išpopuliarėjusias miestuose žaliąsias sienas ir horizontaliuosius sodus, tik laistyti nereikia“, – aiškina dizainerė.

 

Tiems, kurie nuspręs ignoruoti gėles, interjero stilistė turi paguodą: kita pastebima tendencija yra visiškai priešinga ryškiems gėlių raštams. Tai subtilių faktūrų paieškos, smulkesni ir stambesni geometriniai tapetų raštai. Be to, ir audinių gėlių raštų šį sezoną – daug mažiau.

Baldų audiniai: sugrįžimas į 7-ąjį dešimtmetį

„Šiemet dominuoja septintojo dešimtmečio įtaka baldų audiniams: smulki geometrija, neryškūs dryželiai, kai nėra aiškaus rašto, o spalvos susilieja ir primena ekspresionistinės tapybos drobę ar dailininko paletę. Labai ryški tvido kaip faktūros tendencija, dar vadinama „Chanel švarkelio“ faktūra“, – pasakoja L. Kalinauskaitė.

 

Pasak dizainerės, nors Lietuvoje vis dar nedaug dėmesio skiriama baldų audiniams, vis dėlto pasaulis tuo mėgaujasi. Audiniai baldams yra labai svarbi ir meniška interjero dalis. Todėl dizaino studijos bendradarbiauja su menininkais ir stengiasi sukurti ne tik stilistiškai aktualias kolekcijas, bet ir suteikti papildomą, pridėtinę meninę vertę. Pavyzdžiui, kompanija „Osborne&Little“ kartu su tekstilės menininke Margo Selby šiais metais sukūrė kolekciją „Memphis“, primenančią džiazo muzikos ritmą.

L. Kalinauskaitė pastebi, kad audiniai užuolaidoms šiemet gali būti ir labai dekoratyvūs, siuvinėti, ir labai minimalistiniai, taip pat pereinančių spalvų, lininiai ar primenantys lininį audinį, vienspalviai: „Atrodytų, kad minimalizmas kovoja su maksimalizmu. O juos kartu derinant visada gausime puikų rezultatą.“

 

Ji taip pat mato tendenciją, kad dizaino studijos skiria vis daugiau dėmesio pagal specialų užsakymą pagamintiems audiniams. Tai yra audiniai skirti visuomeninėms patalpoms: viešbučiams, biurams, restoranams. Visi aukščiausios klasės viešbučiuose naudojami užuolaidų audiniai privalo būti nedegūs ir skalbiami, o naktinių užuolaidų audinys turi nepraleisti šviesos ir visiškai užtemdyti kambarį – kad net ir vidury dienos lėktuvų pilotai galėtų miegoti. Audiniai baldams tokiose erdvėse turi būti nedegūs ir ypač atsparūs. Tai aktualu visame pasaulyje, besivystant turizmui bei augant viešbučių estetikos, kokybės bei komforto reikalavimams.

Grafikos menas ir praėjusių laikų kokybė

Be interjero tendencijų, kiekvienas dizaineris iš parodos parsiveža ir gerų emocijų, kurias sukelia ypatingos, netikėtos, meniškos ekspozicijos.

 

„Meniškiausia kolekcija įvardinčiau britų kompanijos „Black Edition“ bendradarbiavimo su japonų grafiku Katsutoshi Yuasa rezultatą – audinių ir tapetų kolekciją „Mizumi“. Dizaineris savo darbuose jungia šiuolaikines fotografijos technologijas ir tradicinę medžio raižinių techniką. Taip sukuriami įstabūs grafikos darbai, jie adaptuojami ir perkeliami į audinių ir tapetų raštus. Menininko raižiniai yra labai fotografiški, dažniausiai naudojami gamtos motyvai“, – sako dizainerė.

1549547732481498 mizumi 131549547737439012 mizumi 08
1549547746350901 mizumi 051549547751397806 mizumi 11
1549547754681768 mizumi 041549547767654027 mizumi 12
„Black Edition“ ir japonų grafiko Katsutoshi Yuasa kolekcija „Mizumi“, gamintojo nuotr.

Pagal medžiagų panaudojimo išradingumą pašnekovei neaplenkiama atrodo prancūzų „Elitis“ studija. Ši komanda nuolat ieško naujų medžiagų panaudojimo galimybių ir tekstūrų. Šiais metais tai atsispindi panaudojant labai neįprastą sienų dangoms ir tuo pačiu metu mums gerai pažįstamą medžiagą – medieną. „Elitis“ sukūrė tapetų kolekciją ,,Essences de bois“ iš labai plono medienos sluoksnio. Naujoji danga – tai lyg iš ritinėlio klijuojamas parketas tik ne ant grindų, o ant sienų. Tie patys gamintojai pasiūlė ir ant sienų klijuojamą aksomą tiems, kurie nori ypatingo jaukumo ir šilumos jausmo namuose.

1549547978318343 rm 428 70 1266x7601549547978327929 rm 434 80 02 1266x760
1549547978384194 rm 435 72 1266x7601549547978373403 rm 435 82 02 1266x760
„Elitis“ kolekcija ,,Essences de bois“, gamintojo nuotr.

„Už dėmesį aplinkai ir detalėms prizą atiduočiau studijai „Mark Alexander“ už kolekcijas „Shibui“ bei ,,Moderna“. Šįsyk didžiausias dėmesys buvo skirtas paties audinio pluošto, iš kurio buvo gaminami siūlai, kūrimui. Itin ploniems lininiams siūlams pasirinkta labai prislopintų spalvų gama. Prireikė naudoti senesnes mechanines stakles, nauji audiniai atrodo lyg senoviški. Tai atspindi praėjusių laikų kokybės siekį, kai daug kas buvo daroma rankomis, nedideliais kiekiais“, – aiškina dizainerė.

 

Anot L. Kalinauskaitės, parodos kolekcijų spalvos leidžia spėti, kad šiemet, be rausvų koralų spalvos, vyraus rausvų ir žalsvų spalvų gamos. Mėlyni tonai traukiasi ir užleidžia vietą visų atspalvių žaliai. Samanų ir mėtų, rašomojo stalo odos žalumo, gaivios žolės ir prislopinti šiek tiek papilkėję žalsvi atspalviai bus derinami su rausvais, pudros, ochros, vario, koralų ir net slyvų ar baklažanų spalvomis.

1549548031315202 21549548031345769 3
1549548034542464 5
„Sandberg“ tapetas „Shibori“, kolekcija „Nippon“. „Osborne&Little“ baldinių audinių kolekcijos „Albermale“ derinys. Krėslo audinys „Berkeley“, pagalvėlės audinys „Burligton“, pledo vilna „Jermyn“, tapetas „Tiger Leaf“ iš kolekcijos „Folium“. „Christian Lacroix“ kolekcijos „Paradis Barbares“ panoraminis tapetas „Bois Paradis Bougeon“, kilimas „Pietra Dura Multicolore“, sofos audinys „Le Gres Plage Bourgeon“. Gamintojų ir „Designers Guild“ nuotr.

susiję straipsniai

Rekomenduojame