Naujo tipo viešbučių karta: viskas, ko jums reikia, ir nieko, ko nereikia - L'Officiel
Erdvės

Naujo tipo viešbučių karta: viskas, ko jums reikia, ir nieko, ko nereikia

Sveiki atvykę į naujuosius rūmus - jaukius, prisitaikiusius prie aplinkos, siūlančius asmeninį aptarnavimą ir atpalaiduojančią prabangą.
Reading time 12 minutes

Sudie, pretenzingi ir monolitiški viešbučiai. Nuo Paryžiaus iki Niujorko, neaplenkiant Ibisos, ėmė klestėti naujo tipo jaunų reiklių klientų poreikius atitinkantys viešbučiai: jaukūs, prisitaikę prie aplinkos, siūlantys asmeninį aptarnavimą ir atpalaiduojančią prabangą.

 

Viešbučio „Ace“ interneto puslapyje anoniminis klientas paliko komentarą: „Everything you need, and nothing you don’t“ („Viskas, ko jums reikia, ir nieko, ko nereikia“). Ši mintis pasako viską. Du elementarūs principai, kurių antrąjį visai kitaip suprato daugiau nei šimtmetį klestėję viešbučiai. Gal šis komentaras ir parašytas išlepusio keliautojo po pasaulį, tačiau tai ir atsisveikinimas su senuoju viešbučių pasauliu, kuriame, kad ir kur pasisuksi, vyravo perteklinė prabanga. O štai alternatyvus viešbučių tinklas „Ace Hotels“ įsikūrė 1999 m. Sietle ir nuolat augo, kol 2016-aisiais, sulaukęs ypatingo žiniasklaidos dėmesio, atvėrė naujausią savo viešbutį Pitsburge. Iš nišinio hipsterių viešbučio šis tinklas tapo galinga imperija. Kokie pagrindiniai jos principai? Dėmesys vietovei, svetingumas, gebėjimas prisitaikyti prie kliento. Šis tas naujo, turint omenyje tai, kad iki šiol daugumoje viešbučių karaliavo smėlio spalvos kiliminė danga, minkšti lovų galvūgaliai, livrėjomis vilkintys darbuotojai ir šokolado „Toblerone“ prikišti mini barai. „Tokia prabanga vis dar egzistuoja, tačiau stebime lūkesčių kaitą. Vis daugiau žmonių, net ir ieškodami išskirtinės kokybės, nori nedidelių viešbučių. Atėjo galas tuščioms viešbučių fojė su odiniais krėslais ir liftuose skambančia muzika“, – tvirtina „Hoxton“ viešbučių tinklo direktorius Sharanas Pasricha.

Vietovė ir bendruomeniškumas

Labai keista, tačiau tradiciniuose viešbučiuose svetingumas atrodo kiek senamadiškai, mat didžiosios tarptautinės įmonės labiau linkusios demonstruoti ne jį, o savo autoritetą. Sh. Pasrichos nuomone, viešbutis nebeturi būti miestą užvaldančiu ir vietos gyventojus lauk vejančiu prekės ženklu. Veikiau – vieta, kur turistai nebesijustų turistais. „Įsitvirtinti kokioje nors šalyje, tapti kokio nors rajono dalimi niekada nėra lengva, tam būtina vis kita komunikacija.“

 

Štai neseniai duris atvėręs pirmasis Paryžiuje „Hoxton“ viešbutis įdarbino ir kitaip integravo kaimyninio rajono gyventojus. Vienas iš kompanijos „Experimental Group“ įkūrėjų Olivier Bonas, praėjusią vasarą Londone atidaręs garsųjį „Henrietta Hotel“, teigia: „Mūsų svečiais vis dažniau tampa didelių rūmų ir penkių žvaigždučių viešbučių klientai. Vis daugiau žmonių nori pajusti įprastą tos vietos gyvenimą, linksmintis vietinių vakarėliuose, lankytis pamėgtose vietose. Galiausiai, jaustis įtraukti miesto, o ne dirbtinės prabangos.“ Šio viešbučio restoranui vadovauja iš Londono kilęs šefas Ollie Dabbousas, kurio restoranus Ficrovijos ir Kovent Gardeno rajonuose Londono gyventojai ypač pamėgę.

 

Viename Paryžiaus priemiesčių atidarytame alternatyviame viešbutyje „MOB“ vietos gyventojai gali išsinuomoti daržo lysvę ar kitaip dalyvauti šios įstaigos gyvenime. Siūloma netgi kurti bendrą pasaulinį tokių viešbučių klientų ir vietos gyventojų tinklą. Šiame viešbutyje vietos gyventojai kviečiami siūlyti savo idėjas ir prisidėti prie viešbučio tobulėjimo, Ibisoje veikiantis „Granja“ siūlo savo gerbėjams prisidėti prie jų ūkio klestėjimo ir apylinkių gamtos puoselėjimo. Ypač madingas viešbutis „Hoxton Friends“ mainais už išskirtinę narystę prašo padovanoti dešimt mėgstamiausių savo knygų, kurių padeda svečių kambariuose. Taip randasi ištikimų, tomis pačiomis vertybėmis gyvenančių klientų ir vietos gyventojų bendruomenė. Štai Ibisos viešbutyje „Granja“ už narystę reikia sumokėti 200 eurų metinį mokestį, tačiau mainais gaunamas neribotas nakvynių skaičius. Maža to, naujojo stiliaus viešbučiuose stengiamasi optimizuoti investicijas.

 

Londone viešbučio „Henrietta“ įkūrėjas O. Bonas paaiškina: „Daug dėmesio skyrėme lovoms, tai atrodo natūralu, tačiau ne taip priekabiai rinkomės darbo stalus, mat skatiname savo lankytojus eiti dirbti į bendrą erdvę.“ Niujorke duris neseniai atvėrė „Public“ – Iano Schragerio įkurtas viešbutis. Jam kadaise priklausė garsusis klubas „Studio 54“, o jo valdoma „Morgans“ grupė laikoma pirmuoju viešbučių butikų tinklu pasaulyje. Kokia šios naujojo penkių žvaigždučių viešbučio idėja? Atsisakoma viešbučiams įprastų taisyklių ir siūlomas asmeninis įsiregistravimas, prabangai nebūdingos kainos (nuo 150 JAV dolerių už kambarį) ir jokio kambarių aptarnavimo. „Kava už 20 dolerių ir pusryčiai, kurių reikia laukti 45 minutes, – tai ne prabanga“, – teigė „Public“ šeimininkas interviu dienraščiui „New York Post“. Tad šio viešbučio apačioje veikia kavinė, kur klientai gali pabendrauti su vietiniais gyventojais, o panorėję maisto pasiimti į kambarį. „Šiais laikais žmonėms nusispjauti, kad kavą geria iš porcelianinio puodelio, kurį jiems atneša nuolankus patarnautojas baltomis pirštinėmis. Klientai pasikeitė, jų lūkesčiai – taip pat. Keista, kodėl prabangos sektorius to dar nesuprato“, – teigė jis žurnalui „Fortune“ duotame interviu. Puikus ėjimas, mat nemažai žurnalistų ir pirkėjų per Niujorko mados savaitę pasirinko būtent šį viešbutį.

Kaip pamaloninti klientą karalių

Nors viešbučių-butikų idėjai jau beveik keturiasdešimt metų, o tokie asmenys kaip André Balazsas (viešbučiai „Mercer“, „Chiltern Firehouse“, „Chateau Marmont“) ar Nickas Jonesas ir jo „Soho House“ nišinius viešbučius padarė dar prabangesnius nei didžiųjų tinklų rūmai, būtina paminėti, kad tokio tipo viešbučiai sėkmės sulaukė tik ėmus populiarėti internetinėms rezervacijos ir „Airbnb“ trumpalaikės nuomos sistemoms. Viešbučių konsultanto Wai-Mingo Lungo teigimu, keisti įpročius prabangius viešbučius privertė naujoji klientų karta, kuri atsisako griežtų, nenatūralių, ritualinių taisyklių. Jų noras viską supaprastinti, įsisavinti vadinamas „neformaliu rafinuotumu“. Naujųjų viešbučių dekoras išsiskiria puikiai suderintais dydžiais, kruopščiai atrinktais daiktais, o svarbiausia – aukštos klasės barmenais ir virtuvės šefais. Ir jaunieji tokių viešbučių valdytojai neketina aukoti šių dalykų vien tam, kad atitiktų 5 žvaigždučių reikalavimus.

 

„Daugelyje prabangių viešbučių bendros erdvės suformuotos taip, kad atitiktų žvaigždučių klasifikavimo kriterijus, bet ne keliautojų poreikius. Tad barai ir restoranai dažnai būna nevykę“, – konstatuoja O. Bonas. O štai naujojo tipo viešbučiai, anot W.-M. Lungo, patys tampa kelionės kryptimi, ne tik vieta apsistoti. Jie, pasak pašnekovo, gali lemti keliautojo rajono, miesto ar net šalies pasirinkimą. Ir tokiame viešbutyje viskas turi būti prieinama, kartais net vienu metu. „Klientas turi turėti galimybę pusę vienuolikos ryte užsisakyti pusryčius, kartu gerti barmeno suplaktą kokteilį, jo žmonai tuo metu valgant specialiai jai pagamintą granolą“, – pateikia pavyzdį viešbučių konsultantas W.-M. Lungas.

 

Kiekvienam asmeniui pritaikytas, specifinius poreikius atitinkantis aptarnavimas – tai, ko reikia. Vienas iš viešbučio „Les Sources de Caudalie“ Bordo mieste įkūrėjų ir „Small Luxury Hotels of the World“ prezidentas Jérôme’as Tourbier teigia: „Matėme, kaip keitėsi mūsų klientai. Prieš penkiolika metų reikėjo didžiulės organizacijos, kuri tenkintų klientą karalių, šiandien tą unikalų klientą reikia pamaloninti.“ Tokių pat tendencijų pastebima ir mados srityje, kur pastaruoju metu išpopuliarėjo suasmeninti gaminiai. Mat prekės ženklas savaime nebėra siekiamybė. „Klientas karalius reikalauja, kad dar labiau pasidomėtume juo ir jam įtiktume. Regis, jis sako: „Aš tikrai kitoks nei kiti, pasiūlykite man ką nors unikalaus“, – tikina J. Tourbier.

 

Siūlomų paslaugų išskirtinumas, pritaikomumas ir įvairumas – nieko keista, kad, pasiekęs šiuos iššūkius, „Les Sources de Caudalie“ 2016-aisiais pelnė aukščiausią įvertinimą. Šios vietos bendraturtė Alice Tourbier priduria, kad dar viena svarbi naujovė – patirties kelionių poreikis. „Klientai nebenori tiesiog sėdėti viešbutyje, namo jie nori grįžti ko nors išmokę, patobulėję“, – pastebėjimais dalijasi ji. Tad aukščiausios klasės viešbučiai turi ne tik siūlyti įvairias asmenines paslaugas, bet dar ir užtikrinti mokomąją, įtraukiančią veiklą.

 

„Granja“ Ibisoje išdrįso svečiams pasiūlyti prisidėti prie vietos ūkio, o štai „Les Sources de Caudalie“ kviečia lankytojus leistis į pasivaikščiojimus ir pažinti vietos gamtą bei regiono aplinkosaugos iššūkius. „Klientai vis dažniau nori aplankyti mūsų vynuogynus. Jie nori daugiau sužinoti apie vyno gaminimą ir aplinkos tausojimą. Jie jaučiasi esantys tiesiogiai su tuo susiję“, – sako A. Tourbier.

Ištobulinti pasiūlymai

Viešbučių sektorių analizuojančio tarptautinio Toronto suvažiavimo išvados 2017-aisiais buvo tokios: klientams suteikti kuo daugiau savarankiškumo, supaprastinti infrastruktūrą ir ištobulinti pasiūlą. Tai aiški kryptis naujiems rinkos žaidėjams, tačiau didelis iššūkis prabangioms viešbučių grupėms ir seniesiems penkių žvaigždučių viešbučiams.

 

O. Bonas pastebi, kad daugelis jaučia pasikeitusias tendencijas ir mėgina atkartoti viešbučių-butikų modelį, susikurti lokalų įvaizdį. Bendradarbiavimas su dizaineriais ir virtuvės šefais, VIP aptarnavimas, dekoro butikai, Kalėdų mugės, rėmėjų atidaromos vasaros terasos, – didieji Paryžiaus viešbučiai konkurencinėje kovoje turi nertis iš kailio, kad pritrauktų jaunų vietos klientų. „Jų norai vis keičiasi ir mes negalime į tai nekreipti dėmesio“, – tvirtina Kanuose veikiančio viešbučio „Majestic Barriere“ vadovas Pierre’as-Louis Renou. Konkrečiai šis viešbutis sukūrė šiuolaikinio dizaino apartamentus, barmenui užveisė ekologišką aromatinių žolelių darželį, kurį panorėję gali aplankyti ir viešbučio svečiai bei užsisakyti individualių kokteilių maišymo pamokų. Ši kokteilių mada atsirado amžiaus pradžioje alternatyviuose Niujorko baruose, o į Paryžių prieš dešimt metų ją perkėlė baras „Expérimental Cocktail Club“. Taigi naujosios kartos kokteiliai yra ir naujoji viešbučių aistra. O tai paliudija, kad šiais laikais labiau linkstama investuoti ne į elitinę prabangą, o į išskirtinį įvaizdį. Visai neseniai „Ritz“ bendradarbiavo kartu su veganiško maisto restoranu „Maisie Café“.

 

Tačiau ar tikrai galima sugretinti prabangius gigantiškus viešbučius ir naujus laisvus bei kūrybingus šio sektoriaus veikėjus? „Reikia nepamiršti, kad prabangaus didelio viešbučio atidarymas šiais laikais reikalauja nežmoniškų investicijų, o kur dar rizika. Be to, didieji tinklai išlieka kaip aukščiausios kokybės garantas“, – pastebi W.-M. Lungas. Tačiau net ir jiems sunku išlikti abejingiems stebint kintantį gyvenimo būdą ir naujo stiliaus viešbučių populiarumą. „Pamažu ir didieji tinklai ims persitvarkyti. Daugybė viešbučių pradės teikti asmeninio pobūdžio paslaugas ir mėgins sugalvoti vis naujų pasiūlymų. Gali būti, kad didžiųjų grupių viešbučiai nebebus vadinami grupės vardu, jų restoranai bus patikėti labai patyrusiems šefams, o dizainas atitiks vietos taisykles, bet nebe tarptautinius standartus“, – pranašauja O. Bonas.

 

Pranašystes galima tęsti. Viešbučiams skirtoje konferencijoje analitikas Robertas Cole’as užsiminė apie duomenų kaupimą, kuris padėtų viešbučiams siūlyti kiekvienam klientui skirtus asmeninius viešnagės pasiūlymus. „Jei tik galite, turite kaupti kuo daugiau duomenų apie asmenis, kurie pas jus apsistoja. Žmogaus požiūris į gaunamą aptarnavimą labai skirsis jau vien nuo to, ar jis viešbutyje apsistojo savo noru, ar buvo atsiųstas į komandiruotę. Perpratę tai, galėsite geriau įvertinti savo sėkmę. Pasinaudokite viešai prieinama informacija, ieškokite klientų nuotraukų, domėkitės jų paviešintomis asmeninėmis istorijomis, kodėl jie atkeliavo į šį miestą“, – pataria viešbučių analitikas. O ar tai nėra kišimasis į asmeninį mūsų gyvenimą? Veikiau mėginimas dar labiau jums įtikti. Ir šis būdas atstos po viešnagės elektroniniu paštu jums išsiunčiamą klausimyną. Juk tų klausimynų jūs taip niekada ir neužpildote, tiesa?

Alano Jenseno, Benoît Linero, Guillaume’o de Laubier nuotr., (nuotraukų teisės sau gomos)

susiję straipsniai

Rekomenduojame