Grožis

„Dior“ grožio meistrė R. Kuprytė: kūrybai šalies ribos neegzistuoja

Pokalbis su Rolana Kupryte apie laiptelius į „Dior“ stilistės poziciją įkvepia, moko mėgautis kiekvienu atsitiktinumu, nes būtent jie dažniausiai ir veda svajonės link.
Reading time 7 minutes

Papasakok, koks buvo tavo kelias į mados ir grožio industriją? Tai buvo tikslas ar lemtingas atsitiktinumas?

 

Prieš bemaž dešimt metų dirbau televizijoje laidos vedėja. Ten mane gražindavo penkias dienas per savaitę, bet kiekvieną kartą negalėdavau atitraukti akių nuo veidrodžio. Pažintis su grožio sritimi buvo netikėtas atsitikimas, lemtas draugės padrąsinimo: ją žavėjo mano stilius ir gebėjimas save gražiai pateikti, todėl pasiūlė dirbti su ja studijoje.

 

Baigiau dvi makiažo mokyklas: vieną – Lietuvoje, kitą – Londone. Nors praėjo nemažai laiko, dar ir dabar pamenu, kaip, prieš mane atsisėdus pirmai klientei, stipriai drebėjo kojos ir rankos.

 

Kaip pavyko sukurti savo braižą? Kokios esminės jo detalės?

 

Nuo pirmos dienos, kai paėmiau į rankas šepetėlį, man buvo itin svarbu, kad kiekviena klientė sau patiktų. Turbūt dėl to ir dievinu savo darbą, kad kiekvieną dieną laukia vis kiti veidai, nauji iššūkiai. Ypač kai gyveni tokiame mieste kaip Londonas, kur išgirsti pačių įvairiausių pageidavimų. Ir ne visada darai, ką nori. Ko nedarau ir, tikiuosi, niekada neteks daryti – tai pridažyti žmogų taip, kad jis pasikeistų neatpažįstamai. Nesuprantu vakarinių ir vestuvinių makiažų, kurie visiškai pakeičia moterį. Kaskart sau užduodu klausimą: kaip stipriai turi savęs nemylėti, kad norėtum radikaliai pasikeisti?

 

Mano braižo esmė yra atskleisti prigimtinį asmenybės grožį: spindinti veido oda ir tiesiog paryškinti gražiausi klientės ar kliento bruožai. Dažnai išgirstu iš savo mokinių ar klienčių, kad jos iškart pastebi ir atpažįsta mano darbus. Tai man reikšmingas komplimentas.

Nesuprantu vakarinių ir vestuvinių makiažų, kurie visiškai pakeičia moterį.

Kita vertus, tai nėra vienintelis tikslas: norisi tobulėti ir augti su šios dienos mada. Labiausiai žaviuosi aukštąja mada, stebiu kintančias tendencijas ir stengiuosi kažką patikusio pritaikyti savo darbuose.

 

Man atrodo svarbu nestovėti vietoje, nes vargu ar kas tave pastebės, jei suksiesi uždarame rate. Tad tris keturis kartus per metus dalyvauju Dior seminare, siekiu augti su mada. Esu tikra, kad stiprus meistras turi ieškoti naujovių.

 

Kokius etapus teko pereiti iki Dior meistrės vardo? Kokia yra šio darbo specifika?

 

Iki Dior dirbau įvairius darbus ir ne tik vizažo srityje: ir kavinukėje ploviau indus, ir bare nešiojau kokteilius. Turėdama porą laisvų dienų, būtinai susirasdavau kokį fotografą, kad galėčiau pagrimuoti modelį ir sukurti fotosesiją. Nenorėjau prarasti įgūdžių, į kuriuos investavau daug laiko ir, žinoma, pinigų.

 

Po poros metų įsidarbinau agentūroje, kuri mane siuntinėjo dirbti į butikus, pavyzdžiui, Chanel, Armani. Ten mane pastebėjo Dior atstovas ir pakvietė į interviu. Pokalbis vyko lygiai penkias minutes ir iškart gavau patvirtinimą, kad esu priimta. Tai buvo viena laimingiausių dienų mano gyvenime. Iš pradžių dirbau Dior grožio konsultante ir nepraėjus nė metams buvau pakviesta tapti spalvų stiliste. Šiandien mano darbas – organizuoti vakarėlius ir supažindinti kompanijos VIP klientes su naujausiomis kolekcijomis ar tiesiog mokyti, kaip gražiai pasidažyti.

 

Kaip atpažinti esminį Dior makiažo akcentą?

 

Klasikinis akcentas – raudonos lūpos ir raudonai lakuoti nagai. Tačiau šiuo metu mados namų ambasadorius Peteris Phillipsas įnešė daug naujovių, kurios mane maloniai stebina kiekvieną sezoną.

Pameni įsimintiniausią momentą savo darbe?

 

Jų išties daug, tačiau vienas labiausiai įstrigusių – naujausias projektas su Cartier. Tai tobuliausiai suorganizuotas renginys, kokiame yra tekę dirbti. Pirmą kartą grimavau be jokio streso, viskas buvo gražu ir laiku.

 

Minėjai, kad grimuoji ne tik moteris, bet ir vyrus. Kokia yra vyriško makiažo specifika?

 

Su vyrais dažniausiai tenka dirbti mados savaitėje arba fotosesijose. Tai, ką reikia daryti, diktuoja užsakovas. Vyriškame makiaže vyrauja viena taisyklė: grimuoti taip, kad nesimatytų, svarbiausia – natūrali, švari oda.

 

Kas, tavo nuomone, diktuoja makiažo tendencijas?

 

Jų diktatas dažniausiai priklauso didiesiems vizažistams arba dizaineriams. Vienos iš mano favoričių yra Val Garland ir Alex Box. Jų įtaka makiažo industrijoje didžiulė. Žaviuosi makiažo fotografės Felicity Ingram darbais.

Ar londonietiškas makiažas turi tik jam būdingų išskirtinumų, palyginti su pasauliniu kontekstu?

 

Londone vyrauja Paryžiaus aukštosios mados ir Niujorko raw energy stilistikos mišinys. Šiame mieste gali įsigyti ko tik širdis geidžia – iš naujausių kolekcijų ar ypač riboto tiražo gaminių. Makiažo mados kryptims, manau, daugiausia įtakos turi dizaineriai, o ne konkreti šalis. Kūrybai šalies ribos neegzistuoja.

 

Kokios rudens makiažo tendencijos tave žavi?

 

Vyrauja du makiažo tipai. Vadinamasis „Instagram“: platūs ir tamsūs antakiai, labai daug skysto makiažo pagrindo ir būtinai priklijuotos blakstienos. Kitą diktuoja aukštoji mada, ką dažniausiai tenka ir pačiai daryti: kuo mažiau skystos pudros, o visa kita priklauso nuo fotosesijos idėjos. Pastarąjį kartą kalėdinės reklamos fotosesijai naudojome itin daug blizgučių, bet oda išliko kiek įmanoma gaivi. Aukštojo makiažo kryptyje nėra saloninio šablono – viskas priklauso nuo idėjos.

 

Kokių priemonių rastume tavo pačios kosmetinėje?

 

Kasdieniame krepšelyje turiu penkis makiažo produktus: skystą pudrą, skaistalus, antakių pieštuką, blakstienų tušą ir lūpų balzamą. Tačiau jeigu nereikia eiti į darbą ar susitikimą, visai nesidažau. Daugiau dėmesio skiriu odos priežiūros priemonėms, jas man parenka kosmetologė. Kuo oda labiau prižiūrėta, tuo mažiau reikia dažų. Na, o išskirtinėms progoms mėgstu ryškesnius akių kontūro dažus ir raudonas lūpas.

Teko matyti, kad imiesi organizuoti mokymus ir Lietuvoje. Kaip kilo mintis imtis šios veiklos?

 

Apie mokymus Lietuvoje galvojau ilgą laiką, bet vis neprisiruošdavau. Šį norą pavyko įgyvendinti sutikus merginą, kuri noriai ėmėsi padėti atlikti organizacinius darbus. Jai, kaip ir nemažai kitų sekėjų Lietuvoje, patinka mano stilius. Šie tobulinimosi kursai skirti merginoms, norinčioms dirbti su fotografais mados fotosesijose bei grimuoti nuotakas.

 

Mokymuose akcentuoju praktiką, komandinį darbą. Manau, kad pirmiausia kiekviena vizažistė turi turėti darbų aplanką. Kursuose kalbame apie mados, nuotakų bei vakarinius makiažus ir tai, ko reikalauja šios dienos fotografai, dizaineriai bei jų diktuojamos naujausios pasaulinės tendencijos.

Pag. nuotraukoje - Rolanos Kuprytės makiažas ir šukuosena

Fotografė Gabrielė Kutkevičiūtė

susiję straipsniai

Rekomenduojame