Grožis

Vizažistė N.Šimkutė: grožis turėtų kurti grožį, o ne kenkti mums

Vizažistė, grožio konsultantė, tinklaraščio Groziopaslaptys.lt autorė ir „L'Officiel Lithuania“ grožio rubrikos ambasadorė Neringa Šimkutė dalijasi įžvalgomis apie šiandieninę nuomonės formuotojų ir socialinių medijų įtaką, grožio pasaulio pokyčius ir grožio sampratą.
Reading time 4 minutes

Kaip patekai į grožio pasaulį?

 

Jame gyvenau visada. Anksčiau maniau, kad grožiu ir kosmetika domiuosi kiek ir kitos, bet prieš šešerius metus supratau, kad ne visoms įdomu ieškoti, analizuoti ir dalytis savo grožio žiniomis. Dauguma moterų nenori sukti galvos ir renkasi pirmą pasitaikiusį kremą ar lūpdažį, o vėliau nusivilia. Baigiau profesionalius vizažo kursus, pradėjau dalytis savo patirtimi ir įžvalgomis tinklaraštyje bei spaudoje, kartu su moterimis keliauju į prekybos centrus ir asmeniškai padedu išsirinkti kokybiškas, joms tinkančias kosmetikos priemones.

 

Kas ryškiausio grožio industrijoje vyrauja šiandien?

 

Ne vienus metus daugiausia dėmesio skiriama natūralumui, unikalumui, saugiems ingredientams, aplinkos apsaugai ir platesnei grožio sampratai. Grožio pasaulis drąsiai laisvėja ir gręžiasi ne į saugius, masinius standartus, o į skirtingus, savitus individus ir unikalų grožį.

 

Kokią įtaką socialiniai tinklai ir nuomonės formuotojų kultas per pastaruosius metus padarė grožio pasauliui?

 

Kosmetikos ženklams šiandien paprasčiau ir pigiau reklamuotis, o įtaka žmonėms dvejopa. Viena vertus, socialiniai tinklai paklojo pamatus unikalumo krypčiai, kita vertus, tą unikalumą panaikino. Socialinėje erdvėje stengiamės atrodyti gudresni, šmaikštesni ir patrauklesni, nuotraukos neretai koreguojamos filtrais, programomis, rodoma tik viena gražioji pusė ir atidirbta šypsena. Taip formuojamas netikro grožio kultas ir skatinamas nepasitikėjimas savimi, net depresija. Merginos ėmė kopijuoti savo dievaites ir taip supanašėjo viena su kita. Vis dėlto yra dvi medalio pusės – greta vienodų, tarsi klonuotų veidų iškilo unikalūs žmonės, kurie nebijo demonstruoti savo netobulumo ir įkvepia kitus būti savimi.

 

Vis dažniau kalbama apie grožio standartų laužymą, individualumo išraiškas ir įvairovę. Ką manai apie šią pasaulinę tendenciją?

 

Tai puiku, esu už nuoširdų savitumą visose srityse. Didieji ir turtingieji kosmetikos ženklai L’Oreal, Dove, MAC, Marc Jacobs į rinkos pokyčius reaguoja greičiausiai, o mažieji prie naujienų prisitaiko pamažu ir savaip. Vieni iš jų kuria asmenines pakuotes, kiti siūlo individualias konsultacijas, treti – kremus.

 

Žmonija eina tolerancijos link, tačiau kai kurie dalykai ne vienam vis dar atrodo neįprasti, pavyzdžiui, maži berniukai, besižavintys makiažu, arba augančios vyrų makiažo nuomonės formuotojų gretos. Ar tai taps įprasta?

 

Visuomenė sparčiai laisvėja, grožio tendencijos išlieka palankios unisex grožiui, tad neabejoju, kad netrukus įprasime stebėti ir makiažo paslapčių mokytis iš kūrybiškų vyrų ar talentingų vaikų. Niekas nebesistebi ir nebeklausia, kokią įtaką berniukui daro rausvi jo marškinėliai. Tikiu, ateis laikas, kai nebesistebėsime ir dėl šio saviraiškos „reiškinio“.

 

Kiek patikimumo ir tiesos suteikia nuomonės formuotojų rinkodara?

Kiekvienas renkasi, kuo tikėti, ir sprendžia pagal savo sugedimo laipsnį. Sekėjai nekvaili ir atskiria, kada nuomonės formuotojas rašo nuoširdžiai, o kada tik atkala reklamą. Esu linkusi tikėti nuomonės formuotojų nuoširdumu, bet ne objektyvumu. Man pačiai nuomonės formuotojai yra naujienų pranešėjai, bet didelės įtakos nedaro – kosmetiką renkuosi pati, ilgai ir kruopščiai. Tikrinu produktų sudėtį, atsiliepimus, testavimo su gyvūnais politiką, socialinę atsakomybę, poveikį aplinkai ir daugybę kitų kriterijų. Nežinau kito tokio priekabaus kosmetikai žmogaus.

 

Kokia yra Tavo grožio samprata?

 

Man gražu tai, kas tikra: tikras žmogus, emocijos ir veidas. Vertinu natūralumą, subtilumą, savitumą ir sveiką protą. Nesižaviu invazinėmis procedūromis ar plastinėmis operacijomis, tikiu, kad grožis turėtų kurti grožį, o ne kenkti žmogui, gyvūnui ir aplinkai.

 

Rašai savo grožio tinklaraštį. Kuo jis išskirtinis?

 

Nesistengiu būti išskirtinė. Labai paprastai rašau apie tai, kas man pačiai patinka, įkvepia ar pralinksmina. Stengiuosi suteikti sekėjoms realią vertę, įkvėpti, sudominti, padrąsinti, prajuokinti, o kartais ir pabarti. Mano tinklaraštis – mano pačios atspindys, matyt, tuo jis ir yra unikalus.

Natalios Koinovos nuotrauka

Grožio pasaulio įdomybių rasite Neringos tinklaraštyje Groziopaslaptys.lt

susiję straipsniai

Rekomenduojame