Grožis

Futurizmas aromatų buteliukuose: nuo „Marni“ iki „Hermès“

Per pastarąjį šimtmetį kvepalų pakuotės keitėsi kardinaliai, o pastaraisiais metais sukurta gausybė futuristinės estetikos buteliukų.
Reading time 4 minutes

Vieni, tarsi iš ateities atkeliavę flakonai paremti novatoriškomis idėjomis, kitiems įkvėpimo semtasi iš praeities, tačiau visų rezultatas – modernus ir išskirtinis, kosminėmis odisėjomis dvelkiantis dizainas.

Galop d’Hermes“, HERMÈS

Parfumerė Christine Nagel mados namams Hermès sukūrė aromatą, išsiskiriantį unikalia rožių ir odos kvapo kombinacija. Ją atspindi plastiškas kvepalų buteliukas, imituojantis metalinę balnakilpę. Nors aromatas pristatytas prieš kelerius metus (2016 m.), o buteliuko istorija siekia praėjusį šimtmetį – flakonas atkeliavo iš Hermès muziejaus, kadaise sukurtas naujam aromatui jis taip niekada ir neišvydo dienos šviesos.

Onyx Pearl“, AGONIST

Švedų ženklas Agonist žinomas nišiniais unisex kvapais, o kiekvienas šio dueto kurtas aromatas slypi moderniai skulptūrai prilygstančiame buteliuke. Christine Lydeen į parfumeriją atėjo iš mados pasaulio, o Niclas – iš grafinio dizaino. Be to, originalias kvepalų pakuotes jie kuria bendradarbiaudami su tituluotais stiklo menininkais, tokiais kaip Åsa Jungnelius ir Kosta Boda. Agonist aukštosios parfumerijos pažiba – parfumerio Fabrice’o Pellegrino sukonstruotas rytietiškas aromatas „Onyx Pearl“, tyvuliuojantis futuristiniame tirpstančio perlo flakone.

 

Extrait Intense“, BRIONI

Italų mados namai Brioni, gaminantys prabangius rūbus ir aksesuarus vyrams, 2015 m. pristatė septyniasdešimtmečiui skirtus kvepalus „Extrait Intense“. Riboto leidimo kvapą galima įsigyti už beveik 4 800 eurų, pagaminta vos 70 vienetų, kiekvienas buteliukas sunumeruotas – kolekcinis. Britų dizaino studija „Fredrikson Stallard“ intensyviajam ekstraktui sukūrė matinio stiklo flakoną, kurio futuristinį dizainą pabrėžia sidabrinis rankų darbo dangtelis, o delikačią pakuotę saugo minimalistinė riešutmedžio dėžutė.

Unidentified Fragrance Object“, KENZO

Mados namų Kenzo aromatas „Unidentified Fragrance Object“ traukia akį neįprasta pakuote, jam ateivišką buteliuką sukūrė pramonės dizaineris Ronas Aradas. Jo užduotis buvo paneigti iki šiol parfumerijos pasaulyje vyravusį standartinį buteliukų dizainą ir pasiūlyti modernų, net įžūlų sprendimą. Rezultatas – 2009 m. R. Arado parodoje Niujorko modernaus meno muziejuje pristatytas žvilgus begalybės ženklą simbolizuojantis UFO. Naują parfumerijos pakuočių dizaino erą žyminčių UFO buvo pagaminta tik 1 000 vienetų.

Individualus užsakymas, MARNI

Dizaino studija „Sybarite“ mados namams Marni 2002–2015 m. visame pasaulyje padarė per 250 parduotuvių dizainą. Vertindama studijos estetiką, Marni įkūrėja Consuelo Castiglioni paprašė „Sybarite“ sukurti neeilinį kvepalų buteliuką. 18 mėnesių gvildentas dizainas buvo toks sėkmingas, kad galiausiai C. Castiglioni nusprendė buteliuką pasilikti savo privačiai kolekcijai, parduotuvių lentynų jis taip ir nepasiekė. Stiklinis nugludinto akmenėlio formos flakonas su papildymo funkcija – vienas palankiausiai vertinamų pastarojo meto parfumerijai skirto dizaino kūrinių.

Silver Rain“, LA PRAIRIE

Šveicarų kosmetikos įmonė La Prairie 2004 m. pradėjo parfumerijos kolekciją „Silver Rain“, kurią sudaro daugybė limituoto leidimo aromatų. Naujus šios kolekcijos kvapus jungia lašo formos buteliukas, keičiasi tik jo medžiagos, spalvos ir, žinoma, aromatai. Sukurti šiuos kvepalus parfumerį Claude’ą Dirą įkvėpė kiekvieną pavasarį Alpėse pasikartojantis unikalus gamtos reiškinys, vadinamas „Silver Rain“ (liet. – sidabrinis lietus), – 1 000 pėdų aukštyje stingstantys lietaus lašeliai virsta žėrinčiais ledo kristalais. Iš itin retų ingredientų, surinktų skirtinguose pasaulio kampeliuose, sudėlioto aromato viziją papildo ir lietaus lašą imituojantis futuristinio dizaino buteliukas.

Pagr. nuotraukoje - aromatas „Galop d’Hermes“, Hermès, gamintojo nuotr.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame