Gyvenimo būdas

Vėjas, ugnis ir žemė: 2019 m. pagal ajurvedą

Madingi drabužiai, socialinis įvaizdis mums yra tarsi XXI a. „šarvai“, už kurių slepiame stiprius išgyvenimus ir jautrias emocijas. Ajurveda sako, kad mūsų kūnas – tarsi laikinas drabužis.
Reading time 5 minutes

Su šiuo dabartiniu „drabužiu“ reikia stengtis nugyventi kuo prasmingesnį gyvenimą...

 

Žinomiausių ir vienintelių Lietuvoje ajurvedos „SPA Shanti“ centrų Vilniuje ir Kaune įkūrėja Eglė Kauneckienė dalijasi kiek kitokiu 2019 m. horoskopu, kuriuo dar prieš 5000 tūkst. metų pradėjo vadovautis visa žmonija. Pagal ajurvedą mūsų prigimtį sudaro trys došos (energijos): vata – vėjas (atsakinga už judėjimą), pita – ugnis (už medžiagų apykaitą) ir kapha – žemė (už stabilią kūno struktūrą ir gyvybines jėgas). „Nesuklyskite, nes organizme vyrauja visos došos, tik dėl organizmo išsibalansavimo pradeda dominuoti kuri nors viena, kuri ir atsako už tai, kaip jaučiamės“, – šypteli Eglė.

Vėjai

Vėjai dažniausiai yra smulkaus sudėjimo, aukšti, liekni, labai greiti, jų pilna visur. Vata tipo žmonės turi lakią vaizduotę, yra itin kūrybiški, geri organizatoriai, daug kalba, tačiau nieko iki galo nepadaro. Tokie žmonės dažnai būna rinkodaros vadovai, renginių organizatoriai, menininkai, dizaineriai ir kitų kūrybiškų profesijų. Jiems trūksta nuoseklumo ir disciplinos, todėl išsibalansavę vėjo tipo žmonės tiesiog išbarsto save ir sau nieko nepasilieka. Būdinga ir vėjuotos emocijos – nuo visiško džiaugsmo iki depresijos. Šilta arbata, įsisukimas į pledą, panirimas į tylą ar aromatingas šilto aliejaus masažas yra viena geriausių susibalansavimo priemonių vėjams. Tarp mūsų klientų yra begalė vėjų. Širodaros terapija su masažu, kai pilama aliejaus į „trečią akį“, jiems veikia stipriau nei raminamųjų tabletė.

Pita arba Ugnis

Pitos, arba Ugnies, tipo turi tvirtą ir sportišką kūną, išvystytą raumenyną, yra tvirtos logikos, charakterio ir žodžio žmonės. Pita – sportininkai ir aktyvistai, jiems savaime suprantama, kad nuolat reikia treniruotis, bėgioti – tai jiems įaugę į kraują. Jie iš prigimties disciplinuoti ir nuoseklūs žmonės. Darbe dažnai būna lyderiai vadovai arba tobuli „pilkieji kardinolai“, jie geba detales suvesti į visumą ir padaryti geriausią rezultatą. Išsibalansavę pita žmonės yra tikra deginanti ugnis, pilna pykčio, agresijos, šiurkštumo. Subalansuota ugnis yra tikras židinys, prie kurio buriasi minios žmonių. Ugnims susibalansuoti padės darbo krūvio sureguliavimas, kūrybiškumą skatinančios veiklos, aktyvus laisvalaikis gryname ore, kelionės ir gražūs įspūdžiai, kurie pakeis į darbus paskandintą kasdienybę. Atėję pas mus ugnies tipo žmonės sako norintys „stipraus, labai stipraus masažo“, dažniausiai tokius pageidavimus pildome maišydami atpalaiduojančio ir ritmingo masažo technikas: ir raumenuką paspausti, ir paglostyti.

Žemė

Žemė – tai vėjo ir ugnies priešingybė. Jie yra labai stabilūs, neišjudinami, o išbalansuoti suserga letargišku miegu. Iš pirmo žvilgsnio jie atrodo tinginiai, o išties jie labai sumanūs „tinginiai“, nes veikia apgalvotai ir galvoja, kaip palengvinti buitį. Išvaizda – stambių kaulų, išsibalansavus akivaizdus antsvoris, ramaus būdo, nuolankūs ir pilni meilės žmonės. Kapha žmones reikia motyvuoti, kad jie imtų veikti. Kaphoms drastiško sporto neįsiliūsite, tačiau įtraukimas į ritmingą rutiną tikrai bus neprošal. Jiems reikia motyvatoriaus, kuris skatintų judėti, todėl motyvuotas draugas ar treneris jiems bus tobula kompanija pasivaikščiojimui, lengvam sportui. Kadangi kapha vadinami tinginiais – jiems tiks ir tinginių mankšta masažas, o dar geriau su šveitikliu, kuris pajudins žemės tipo organizmą iš vidaus.

Ajurvedos patarimai 2019 m.

  • Keltis su gaidžiais, gultis su vištomis“, – sena patarlė, bet galioja iki dabar. Keltis iki 8 val. ryto, atsikėlus išgerti pusę litro šilto vandens, būtinai išsituštinti, o jei sunku tai padaryti, pratinti organizmą prie to. Gultis iki vidurnakčio, idealu – iki 22 val.

  • Visokeriopa higiena: liežuvio valymas atsikėlus ryte ir ajurvedinis „muilas“ – aliejus – būtinas rytinis ritualas. Trintis aliejumi prieš dušą (tik po to praustis) – tai sukurs nematomą apsaugą kūnui visai dienai.

  • Veikla: užsiimti mėgstama veikla, atrasti naujus pomėgius.

  • Medituoti bent 5 min. per dieną: gal tai skaitinys prie arbatos, gal žvilgsnis į žvakės šviesą, gal ramus kvėpavimas, o gal pasivaikščiojimas gryname ore.

  • Kad gautumėte, duokite besąlygiškai: engti apkalbų, kuo daugiau dėkoti iš širdies, šypsotis, skleisti meilę, pradėti tai daryti nuo savęs.

  • Širdis: klausyti širdies balso, išgirsti, ko prašo kūnas, protas ir siela.

  • Dovanokite sau ir kitiems džiaugsmą – būkite laimingi!

susiję straipsniai

Rekomenduojame