Gyvenimo būdas

5 būdai, kaip atsikratyti streso ir negatyvių minčių

Šiandien, kai pasaulyje siaučia naujasis virusas, o įprastą gyvenimą teko pristabdyti, vis dažniau pasiduodame stresui. Tačiau pamažu keičiantis poreikiams atsiranda ir galimybių, kurių anksčiau galbūt nepastebėdavome.
Reading time 4 minutes
Noah Silliman / Unsplash nuotr.

Nors už lango krykštauja pavasaris ir taip norėtųsi susitikti mieste su draugėmis saulėtoje kavinės terasoje, išgerti puodelį kavos ir pasidžiaugti naujais mados laimikiais, dabar daugiau laiko leidžiame namuose ir saulės spindulius gaudome atokiau nuo kitų. Einame pasivaikščioti nuošalesniais miško takeliais, dviračiu riedame pasprukę nuo seniai begirdėto miesto šurmulio, važiuojame aplankyti tyliai pasislėpusių gamtos lobynų arba pasiėmę knygą keliaujame jos skaityti į balkoną ar terasą.

 

Ar pastebėjote, kad vis dažniau mus pradžiugina maži dalykai, tokie kaip žydroje padangėje žaismingai plaukiantys gyvūnų formos debesys, greta namų pumpurais pasipuošęs liaunas medelis, akimirkos, kai galime užsimerkti, atsukti veidą į saulę ir ničnieko negalvoti – tiesiog būti, jausti ir klausytis bundančios gamtos. Atėjo metas įsiklausyti ir į savo vidų, suvokti, ko iš tiesų mums reikia, kad gyventume su šypsena, kad išlaikytume vitališkumą, tobulėtume ir išmoktume suvaldyti stresą. Dabar materialūs dalykai pamažu stumiami į pašalę, o paprasti tapo naująja prabanga, kurią buvome beištrynę blizgančiomis pakuotėmis, naujų grožio priemonių apžvalgomis ar „must have“ mados pirkiniais. Šiandien prabanga yra vidinė ramybė, kurią galime padėti sau atkurti. Kaip tai padaryti?

Pakeiskite mąstymą

Mūsų mintys yra galingesnės, nei manome. Jos veikia ne tik mūsų savijautą, bet ir daro įtaką elgesiui. Užuot galvoję apie tam tikrą situaciją kaip nesėkmę, sunkumą ar itin sudėtingą iššūkį, pabandykite suvokti ją kaip galimybę progresuoti. Atminkite, kad tobulėjimas visada prasideda už jūsų komforto zonos.

1587391527321538 mohamed nohassi  u8ryubtvqu unsplash
Mohamed Nohassi / Unsplash nuotr.

Atkreipkite dėmesį į mitybą ir naudingas medžiagas

Ypač šiuo laikotarpiu labai svarbu rinktis subalansuotą mitybą ir gauti pakankamai organizmui būtinų vitaminų ir mineralų. Venkite perdirbto ir greitojo maisto, sumažinkite kavos kiekį, nes visa tai gali sustiprinti nerimo pojūtį ir sukelti nemigą. Maistas, kuriame gausu magnio ir omega-3 riebalų rūgščių, skatina vadinamųjų „laimės“ hormonų gamybą, taip veikia ir vitaminas C. Ne tik tinkamai maitinkitės, bet ir patikrinkite savo vaistinėlę – galbūt joje kaip tik trūksta vitaminų ir mineralų, padėsiančių stiprinti imunitetą ir mažinti streso lygį. Juk dirbtinės šypsenos kaukė ilgainiui tampa emocine našta, o vienas būdų susigrąžinti gerą nuotaiką – tam tikrų augalinių ekstraktų, vitaminų ir mineralų kompleksas. Išbandykite maisto papildą „NEUROMED Good Mood“, kurio sudėtyje yra šafrano, dažinės ciberžolės (kurkumino) ir baikalinės kalpokės ekstraktų, padedančių palaikyti normalią psichologinę funkciją. Šių augalinių ekstraktų veikimą dar labiau sustiprina B grupės vitaminai, vitaminas C, folio rūgštis ir magnis.

Pradėkite medituoti

Atsikratyti nykių minčių, atsipalaiduoti, pailsinti kūną ir mintis padės joga, meditacija ar sąmoningo kvėpavimo pratimai. Kasdien skirkite laiko susitelkti į save, susitarkite su savimi, kad kol atliksite šias veiklas, kiek įmanydami stengsitės atsitraukti nuo negatyvių minčių, esamos situacijos apmąstymo ir išvadų darymo – susikoncentruokite tik į atliekamus veiksmus. Reguliarios praktikos padės pasikrauti energijos, atsikratyti streso, taip pat pamažu pastebėsite, kad tampa vis lengviau atsiriboti nuo slegiančių minčių ir susitelkti į esamą akimirką.

1587391600681588 simon migaj yui5vfkhuzs unsplash
Simon Migaj/ Unsplash nuotr.

Skirkite pakankamai laiko išsimiegoti

Dėl įpročio eiti miegoti per vėlai ir nekokybiško poilsio kitą dieną dieną kūnas būna pavargęs, atsiranda irzlumas, jaučiamas padidėjęs nerimas, o visa tai gali sukelti hipertenziją ar paskatinti streso poveikį. Kad išsaugotumėte stiprų imunitetą, nealintumėte organizmo ir kasdien jaustumėtės pakiliai, svarbu išmokti eiti miegoti tuo pačiu metu ir nenaktinėti iki vidurnakčio ar dar ilgiau. Rekomenduojama nakties miego trukmė – apie 8-9 valandos.

Suvokite tai, ką galite valdyti, priimkite tai, ko negalite

Kartais gyvenimas mus nubloškia į tokias situacijas, kurios visiškai nepriklauso nuo mūsų. Jei nuolat nerimausime ir pernelyg daug galvosime, nesiimsime pokyčių, kurių tikimės. Kur kas veiksmingesnis sprendimas stresą keliančiose situacijose yra investuoti savo laiką ir energiją į dalykus, kurie padeda mums keistis. Galbūt nekontroliuojame aplinkybių, tačiau tikrai galime kontroliuoti tai, kaip į jas reaguojame.

1587391700889347 dmitry zelinskiy goerbmavuk0 unsplash
Dmitry Zelinskiy / Unsplash nuotr.

susiję straipsniai

Rekomenduojame