Gyvenimo būdas

Jogos abėcėlė ir gidas: kuri rūšis mažina įtampą, o kuri valo organizmą

Norime padėti susigaudyti ir išsirinkti tinkamiausią jogos rūšį, tad pristatome aiškinamąjį jogos žodyną.
Reading time 7 minutes

Dar niekada ši kelių tūkstančių metų veikla taip nedomino, tad kiekvienais metais randasi vis naujų, daugiau mažiau neįprastų jogos rūšių. Norime padėti susigaudyti ir išsirinkti tinkamiausią. Trumpas jogos žinynas…

A kaip… akrojoga

2003 m. San Fransiske sukurta jogos rūšis, kurioje pinasi akrobatikos, jogos ir tajų masažo elementai. Individualiai apšilę dalyviai pasiskirsto poromis ir keičiasi vaidmenimis – būna vadinamuoju „atramos tašku“ (angl. base), „skraiduoliu“ (angl. flyer), „sergėtoju“ (angl. spotter). Pozos padeda ištiesinti ir ištempti stuburą, o akrobatiniai judesiai – stiprinti raumenis. Be to, „atrama“ esančio dalyvio dėka galima pasijusti taip, lyg išties skristum. Naujas laisvės potyris.

B kaip… bikram joga

Tikrai karšta! Šią saunos tipo jogos rūšį sugalvojo vienas sunkumų kilnotojas. Ja užsiimama iki 38 °C prišildytoje salėje. Rekomenduojama jogą jau išbandžiusiems žmonėms. Treniruotėse atliekamos 26 pozos, kiekvieną kartojant po du kartus. Ir visa tai vyksta išlaikant tempą ir taip sukuriant kardiopratimus. Tokiomis sąlygomis gana sunku susikoncentruoti tiek į save, tiek į kvėpavimą, tačiau tikrai daug išprakaituosite, sustiprinsite širdies ritmą ir pagerinsite kraujotaką.

C kaip… Candlelight (liet. žvakių šviesos) joga

Ji vadinama ir dinamine joga. Iš vienos pozos, vinjasos, pereinama į kitą, o judesys seka paskui kvėpavimą. O štai žvakių šviesos treniruotės rengiamos vakarais ir padeda geriau išsivaduoti nuo streso ir per dieną susikaupusio nerimo. Treniruotės vyksta skambant švelniai muzikai, degant žvakėms, todėl ne tik tobulinamas kūnas ir stiprinami raumenys, bet ir valoma siela.

D kaip… Detox joga

Per šią energingą jogos treniruotę atliekamos paprastos, bet gerai parinktos jogos pozos, mat būtent jos stimuliuoja ir valo organizmą. Kiekviena kūno dalis yra paeiliui ištempiama ir suspaudžiama, kad iš jos pasišalintų pieno rūgštis, dėl kurios skauda raumenis. Be to, pratimai gerina kraujotaką ir valo virškinimo sistemą. Šios jogos metu veikiami ne tik raumenys, bet ir vidaus organai, o tai gerina miegą, mažina įtampą ir augina raumenis.

F kaip… Forrest joga

Šią labai intensyvią jogos rūšį sugalvojo jogos mokytoja Ana Forrest. Jos tikslas buvo išgydyti fizinius ir emocinius negalavimus, o tam moteris pasitelkė įvairias kūno padėtis ir meditacijas, pavyzdžiui, Amerikos indėnų tradicijas. Šiai jogos rūšiai būdingos labai sudėtingos pozos, daug dėmesio skiriama kvėpavimui ir darbui su pilvo presu. Per treniruotes daug prakaituojama, pratimai padeda valytis toksinams ir mažina emocinę įtampą. Po treniruotės norėsis verkti? Vadinasi, gerai padirbėjote…

H kaip… Hormonų jogos terapija

Ši rūšis rekomenduojama nuo 35 metų, mat tuo metu hormonų kiekis organizme ima mažėti. 1991 m. tokią jogą sukūrė brazilų terapeutė Dinah Rodrigues. Treniruotėse kaitaliojamos pozos ir techniškai intensyviai kvėpuojama. Hormonų jogos terapijos metu dirbama ir su liaukomis (kiaušidėmis, skydliauke, hipofizės, antinksčių liaukomis), taip padedant moterims išspręsti hormonų disbalanso ir menopauzės problemas.

I kaip… Integrali joga

Ši jogos rūšis kreipia dėmesį į bendrą gerą savijautą: fizinę, protinę, emocinę. Kartais ji vadinama gydančia joga. Joje susipina pozos, kvėpavimas, atsipalaidavimas, meditacija ir filosofija. Treniruotė pradedama tempimo pratimais, vėliau pereinama prie tinkamo kvėpavimo (pranayama), saulės pasveikinimo, pratimų klūpomis, vėliau – atsigulus, kol galiausiai baigiama visišku atsipalaidavimu. Pratimų sekos tikslas – subalansuoti kūną ir išlaisvinti energinius kanalus. Šios jogos nauda: gera savijauta, teigiamai veikiamas kvėpavimas, širdies, limfos, hormonų, nervų veikla, be to, atsikratoma nervinės įtampos.

K kaip… Kundalini joga

Dar vadinama „sąmonės“, kundalini joga laikoma originaliąja, visų jogos rūšių motina. Ketvirtajame dešimtmetyje ją išpopuliarino Carlas Jungas, o aštuntajame dešimtmetyje į Jungtines Amerikos Valstijas nuvežė indų mokytojas Bhajanas. Čia energija cirkuliuojama atliekant tam tikras pozas ir giedant mantras. Kodėl gi neatvėrus trečiosios akies… Treniruotė prasideda apšilimo ir kvėpavimo pratimais, vėliau – asanų seka, kurios atliekamos užmerktomis akimis. Daug dėmesio skiriama rankų ir kojų darbui. Baigiama giedojimu, rankų judesiais ir meditacija. Ši jogos rūšis labai stipri emociškai, tad nepatartina ypač jautriems žmonėms. O rekomenduojama siekiant atrasti ryšį su savimi ir geriau pažinti save.

O kaip… Oro joga

Ši nesvarumo būsenoje atliekama joga derina tradicines jogos, pilateso pozas ir cirko meną. Ant salės lubų pritvirtinta speciali juosta leidžia kūnui atsiplėšti nuo žemės, todėl įmanomos tampa net pačios netikėčiausios pozos. Net pradedantieji, antsvorio ar nugaros problemų turintys žmonės gali sėkmingai atlikti pratimus, įprastai įveikiamus tik labai pažengusiems jogos meistrams. Po trumpo apšilimo rankoms dirbama su viršutiniais kūno raumenimis, kojomis ir pilvu. Visą šį laiką šilko juosta lieka įtempta, kad padėtų išlaikyti pusiausvyrą reikiamai išlenkus kūną. Linksma, daug kam įveikiama ir puikiai tinka norintiems pasijusti lengvai ir harmoningai.

P kaip… Power (liet. jėgos) joga

Greita ir mažiau struktūruota ashtanga jogos rūšis. Ji atsirado ne Indijoje, o Jungtinėse Amerikos Valstijose devintojo dešimtmečio pradžioje. Ji daug kuo panaši į savo pirmtakę, tačiau atliekama skambant muzikai, o treneris gali laisvai pasirinkti, kokias pozų sekas atlikti, priklausomai nuo sportuojančiųjų nuotaikos ir treniruojamų kūno vietų. Ši rūšis papildyta fitneso ir pilateso judesiais, tad yra tinkamiausia norintiems sulieknėti ir patobulinti kūno formas.

S kaip… Strala joga

Už šį laisvą jogos, fitneso ir šokio mišinį turime būti dėkingi buvusiai manekenei Tarai Stiles. Tai aktyvi, atpalaiduojanti jogos rūšis, kurioje susipina tempimo, kvėpavimo pratimai ir pusiausvyros pozicijos, kurias įkvėpė šokis ir gimnastika. Visa tai atliekama skambant energingai muzikai. Tiks ieškančioms atpalaiduojančio ir motyvuojančio užsiėmimo ir norinčioms linksmai stiprinti kūną!

Y kaip… Yin joga

Dar vadinama stiprinamąja joga, ši rūšis labiausiai veikia parasimpatinę nervų sistemą, o ši atsakinga už kūno atsipalaidavimą, vidinę ramybę ir širdies ritmą. Tai švelniausias ir pasyviausias jogos variantas. Treniruotėse pasitelkiamos įvairios detalės kūnui pakelti (blokeliai, pagalvėlės, dirželiai), o šios jogos esmė – kelias minutes trunkantys tempimo pratimai. Ši joga labai atpalaiduojanti, tad panaikina tiek raumenų, tiek minčių įtampą. Rekomenduojama užsiimti vakarais arba didelio nuovargio laikotarpiu. Net prad edanti eji , ant svorio ar nuga ros problemų turintys žmon ės ga li sėkmingai at likti pratim us, įprastai įveikiamus tik labai pažengusiems jogo s meistram s

Nuotraukos - "Vida Press" ir žurnalo "L'Officiel Mada" archyvas

susiję straipsniai

Rekomenduojame