Gyvenimo būdas

5 pagrindinės lieknėjimo klaidos, kurias ignoruojame

Norintys padailinti kūno linijas dažnai griebiasi itin griežtų dietų, stipriai ribojančių ne tik suvartojamų kalorijų kiekį, bet ir tam tikrų produktų pasirinkimą. Vis dėlto toks drastiškas kelias teigiamų ilgalaikių rezultatų neatneš. Kokias klaidas dažniausiai darome siekdami atsikratyti papildomų kilogramų?
Reading time 4 minutes
Andrea Piacquadio / Pexels nuotr.

Per mažai kalorijų

Norint atsikratyti papildomų kilogramų, reikalingas kalorijų deficitas, tai reiškia, kad organizmas turi sudeginti daugiau kalorijų, nei jų gauna. Tačiau deficitas neturi būti per didelis, nes itin mažo kaloringumo dietos, kurių laikantis gaunama mažiau nei 1000 kalorijų per dieną, gali žymiai sulėtinti metabolizmą ir sukelti raumenų masės mažėjimą. Sulėtėjus medžiagų apykaitai, organizmas sudegina mažiau kalorijų, todėl po itin mažo kaloringumo dietos padidinus suvartojamų kalorijų kiekį, kilogramai vėl sugrįžta, o neretai ir su kaupu. Reikėtų įvertinti ir tai, kad metabolizmas natūraliai lėtėja bėgant metams, todėl greitos ir griežtos dietos gali daryti ilgalaikę neigiamą įtaką. Kad lieknėtumėte nepakenkdami organizmo procesams ir nesukeldami kūnui streso, suvartojamų kalorijų kiekį patariama sumažinti saikingai – keliais šimtais, skaičius gali kisti priklausomai nuo jūsų amžiaus, fizinio aktyvumo ir svorio.

1591094330507247 dose juice stpy oea3h0 unsplash
Dose Juice / Unsplash nuotr.

Kalorijų neskaičiavimas

Viename dvi savaites trukusiame tyrime 10 didelį antsvorį turinčių žmonių pranešė, kad laikosi dietos ir per dieną suvartoja 1000 kalorijų. Tačiau laboratoriniai tyrimai parodė, kad iš tikrųjų šie žmonės suvartodavo apie 2000 kalorijų per dieną. To priežastys galėjo būti skirtingos. Galbūt kalorijos buvo apskritai neskaičiuojamos, o jų skaičius tik numanomas, neįvertinus tikrojo kaloringumo. Galbūt buvo valgoma per daug sveiko maisto, turinčio daug kalorijų, pavyzdžiui, riešutų, sėklų, riebios varškės ir kt. O galbūt į kalorijų skaičiavimą nebuvo įtraukiami užkandžiai, sultys, kokteiliai ir kiti kaloringi gėrimai.

Laikantis dietos svarbu rašyti maisto dienoraštį, kad galėtumėte tiksliai sekti suvartojamas kalorijas, maisto produktų maistingumą ir organizmo poreikius. Laikytis dietos kur kas paprasčiau, jei turite parengtą mitybos planą, „Healthstate“ siūlo specialias mitybos programas, kurių viena yra skirta mažinti svorį. „Light“ mitybos planą sudaro kasdien pristatomas maistas, kurio bendra kalorijų suma – 1300. Ši programa skirta lengvam ir stabliliam svorio mažinimui be streso organizmui, ji aprūpina organizmą visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis ir leidžia atsikratyti riebalų be pastovaus alkio jausmo, energijos stokos ir nervingos būsenos.

Nevisavertė mityba

Ne pirmus metus populiarios dietos, kurių metu vartojami tik tam tikri maisto produktai, pavyzdžiui, atsisakoma angliavandenių gausių produktų. Taip pat internete dažnai siūlomos greitosios dietos, kai laikantis dietos galima valgyti vos porą maisto produktų. Tokia mityba sutrikdo normalius organizmo procesus, jam ima stigti reikalingų maisto medžiagų, vitaminų, gali atsirasti rimtų sveikatos problemų. Nereikėtų pasiduoti ir „dietiniams“ produktams, kurie vilioja sumažinto riebumo užrašais. Dažnai tokie produktai gali sukelti priešingą efektą – didesnį kalorijų suvartojimą, nes juose daugiau cukraus arba saldiklių, kurie pagerina skonį, tačiau nesuteikia sotumo jausmo. Vietoje sumažinto riebumo arba „dietinių“ maisto produktų verčiau rinktis maistingus ir minimaliai perdirbtus maisto produktus.

1591094508786649 person mixing cereal milk and strawberry jam on white 704971
Daria Shevtsova / Pexels nuotr.

Fizinio aktyvumo stoka

Laikantis dietos aktyvi fizinė veikla padeda sumažinti prarandamą raumenų masę, paskatina riebalų skaidymą ir apsaugo nuo lėtėjančios medžiagų apykaitos. Todėl jeigu ribojate kalorijų skaičių, tačiau visiškai atsisakote fizinės veiklos, greičiausiai prarasite nemažai raumenų masės, o medžiagų apykaitos procesai sulėtės ir kalorijų mažinimas efektyvus nebus. Tačiau nesiimkite kraštutinumų, per didelis fizinis krūvis gali sutrikdyti gamybą hormonų, reguliuojančių atsaką į stresą ir pakenkti sveikatai.

1591094886577395 flo karr ncj0zbliaak unsplash
Flo Karr / Unsplash nuotr.

Pokyčių atidėliojimas

Paprastai dietas pradedamos planuoti nuo kito pirmadienio, taip sudaromas įspūdis, kad iki mitybos pokyčių pradžios galima dar sau leisti šiek tiek pasmaguriauti, o netrukus nė nepastebima, kaip tas „dietos pirmadienis“ nusikelia į kitą savaitę ir dar kitą... Pokyčių atidėliojimo išvengti padės patogūs jau sudaryti mitybos planai, pagal kuriuos kasdien pristatomas valgyti paruoštas maistas. „Healthstate“ svorio mažinimo programa „Light“ pasirūpina tinkamo mitybos raciono sudarymu, kaloringumo skaičiavimais ir patiekalų paruošimu visai dienai. Siūlomą „Light“ dienos racioną sudaro 5 valgymai per dieną – 3 pagrindiniai patiekalai ir 2 užkandžiai. Ši programa skirta pasiekti geriausių rezultatų per trumpiausią laiką, esant minimaliam kalorijų kiekiui, išlaikomas baltymų, riebalų ir angliavandenių procentinis balansas, kad būtų palaikyta normali organizmo veikla svorio mažinimo metu. Esant mažam raciono kaloringumui, organizmas pradeda naudoti energiją iš riebalų atsargų, tačiau dėl visavertės mitybos medžiagų apykaita nesulėtėja.

Daugiau informacijos apie mitybos planus rasite: https://www.healthstate.lt

susiję straipsniai

Rekomenduojame