Gyvenimo būdas

5 lietuviški prekių ženklai, sulaukę pripažinimo pasaulyje

Šiandien Lietuva gali didžiuotis prekės ženklais, kurie pripažinimo sulaukė pačiose įvairiausiose šalyse, susižeria garsenybių simpatijas ir nenusileidžia ilgus metus užsienyje karaliaujantiems konkurentams.
Reading time 10 minutes
Chocolate Naive, Nikolia, D.Efect nuotr.

Vinted, D.Efect, Nikolia, Chocolate Naive ir Dione prekės ženklai puikiai žinomi gimtinėje, tačiau jie nematė savęs tik mažoje jos rinkoje. Norėdami daugiau, žengė už tėvynės ribų, kur garsina Lietuvos vardą, varžosi konkursuose ir laimi prieš geriausius.

Spintoje gimęs vienaragis

Lietuva turi savo pirmąjį vienaragį. Taip vadinami startuoliai, kurių vertė rinkoje pasiekia milijardą JAV dolerių. Mintis, vėliau virtusi vienaragiu, radosi Mildos Mitkutės spintoje, galiausiai ji transformavosi į daugeliui puikiai žinomą dėvėtų drabužių ir aksesuarų pirkimo bei pardavimo programėlę Vinted.

 

„Šis verslas radosi iš asmeninio poreikio. Krausčiausi iš gimtojo miesto į Vilnių ir supratau, kad turiu per daug drabužių, kurie tiesiog netilpo į mano spintą. Buvo gaila išmesti puikios kokybės daiktus, kurie buvo dėvėti vos vieną ar du kartus, o kai kurie netgi likę kabėti spintoje su etikete. Vinted tapo mano problemos sprendimu, kuris prisidėjo prie draugiškesnio aplinkai produktų naudojimo“, – pasakoja programėlės įkūrėja.

1594635064781727 milda mitkute  6
Milda Mitkutė

Moteris kartu su startuolio bendraįkūrėju Justu Janausku pačioje pradžioje į Vinted nežiūrėjo kaip į potencialą turinčio verslo modelį. Pasak jų, tai buvo tiesiog hobis ir papildoma veikla prie pagrindinių jų darbų. Tačiau Vinted tapo vis populiaresnis, o žiedinės ekonomikos aspektas pavergė ne tik lietuvius, bet ir kitų šalių žmones. Prekės ženklo įkūrėja tiki, kad programėlės sėkmės paslaptis – paprastumas: „Mūsų tikslas – paversti mėgstamų mados produktų prekybą kaip įmanoma paprastesne. Ši programėlė nėra mados prekės ženklas ar mados kompanija. Tai misijos vedama technologijų įmonė, kuri pasitelkia savo komandos narių profesionalumą inovuoti ir įgyvendinti platformos narių lūkesčius kaip galima geriau. Ambicingų tikslų siekimas tikrai yra Vinted judėjimo į priekį variklis.“

Mūsų tikslas – paversti mėgstamų mados produktų prekybą kaip įmanoma paprastesne. Ambicingų tikslų siekimas tikrai yra „Vinted“ judėjimo į priekį variklis.

Prieš trejus metus M. Mitkutė pasitraukė iš kasdienio organizacijos gyvenimo, kad galėtų skirti daugiau dėmesio savo šeimai, tačiau, nepaisant to, visada bendrauja su komanda. „Manau, šiandien tai – didžiausias iššūkis. Tačiau Vilniaus, Berlyno, Varšuvos ir Prahos biuruose dirba daugiau nei 400 savo srities specialistų. Komanda gana įvairi, tačiau profesionali ir pasiruošusi įgyvendinti platformos narių lūkesčius“, – pasakoja M. Mitkutė apie pastarųjų metų pokyčius.

Nors startuolis moka mokesčius Lietuvoje, registruotas Jungtinėje Karalystėje. Toks būdas buvo vienintelis norint supažindinti Vakarų finansuotojus su daugeliui nežinoma teritorija – Lietuva. Dauguma jų atsisakė investuoti, nes nepasitikėjo tuomete Lietuvos ekosistema. Tačiau dabar mūsų šalis yra antroji visame Rytų ir Vidurio Europos regione, kurioje gimė vienaragis.

Papirkęs netobulumas

„Graži tokia, kokia esi“, – D.Efect prekės ženklo įkūrėjos Eglės Žiemytės kūrybos filosofija paliko įspūdį ne tik lietuviams. 2009 metais sukurtas prekės ženklas įrodė, kad netgi mažos šalies verslas gali sulaukti daug dėmesio visame pasaulyje. Tai – vienas iš nedaugelio lietuviškų mados prekės ženklų, kuriančių originalius ir itin aukštos kokybės drabužius. Simpatijų D.Efect kūryba susižeria iš įvairiausių Holivudo žvaigždžių, o dizainerės drabužius dėvėjo netgi garsiosios dainininkės Beyoncé sesuo. Pasak E. Žiemytės, toks ir buvo tikslas – kurti aukštos kokybės kolekcijas ir neapsiriboti vien tik Lietuvos rinka.

1594635240041619 d.efect87901 finished1594635240100115 d.efect88922 finished

„Vienu metu prekiavome ne tik Lietuvoje, bet ir septyniolikoje kitų pasaulio šalių. Vėliau šiek tiek susimažinome, nes pavargome nuo ypač didelio krūvio, logistikos, didelių finansinių išteklių. Prieš keletą metų atidarėme ir savo mažą erdvę Vilniuje, kur kūryba džiuginame savo šalies piliečius“, – pasakoja dizainerė E. Žiemytė.

1594635252792954 img 7190 finished
1594635259397869 img 08141594635259378357 img 6681 finished

Savo kūryba dizainerė ragina moteris priimti ir mylėti save nepaisant trūkumų: „Man svarbu, kad kiekviena moteris savimi džiaugtųsi, didžiuotųsi, priimtų save ne kaip tobulą, o vienintelę.“ Vadovaudamasi šia kūrybos filosofija, E. Žiemytė kartu su kolegomis sukūrė D.Efect tinklaraštį, kuriame dalijasi įvairiausiomis moterų istorijomis. Viena tokia sužavėjo aktorių Ashtoną Kutcherį, jis ja pasidalijo savo socialinėje paskyroje ir ją išvydo daugiau nei 17 milijonų jo sekėjų. Dizainerė neslepia, kad užkariauti tarptautinę rinką ir būti pripažintai tarp pasaulio garsenybių buvo jos tikslas. Tačiau ant kiekvienos D.Efect drabužių etiketės puikuojasi „Made in Lithuania“, simbolizuojanti, jog mažoje šalyje kuriami patys unikaliausi kūriniai.

1594635279825296 d.efect 20176562 pataisyta versija1594635282570766 defect 2017 day 2 9211 pataisyta versija

Mada neturi amžiaus

Kuriant garderobą mažiausiesiems dažniausiai atsižvelgiama į praktiškumą ir komfortą, o vaikų stilius, žaismingumas, spalvos, įdomiausios medžiagos ir raštų pasirinkimas lieka pamiršti. Drabužiais atskleisti vaikų charakterį sumanė dvi draugės Ieva Domarkaitė ir Rūta Elkimavičiūtė.

 

„Norėjome savo vaikus matyti tokius, kokius juos matėme iš vidaus, todėl po truputį pradėjome siūti jiems. O mūsų darbai patiko kitoms mamoms... Kai prašymų padėti aprengti vaikus tapo lyg ir daugoka, ši veikla labai greitai virto verslu. Taip iš pagarbos vaikams buvo prekės ženklas Nikolia“, – apie bendrą verslą, kur šiuo metu Rūta yra atsakinga už kūrybinę dalį, o Ieva vadovauja gamybos procesui, pasakoja draugių duetas.

1594635331796667 0l9a0454 exposurenuv

Sulaukusios aplinkinių susidomėjimo, moterys užkūrė džinsų siuvyklėlę, tačiau, kaip pačios sako, šis audinys pradėjo varžyti, todėl nėrė į kitų medžiagų paieškas. Pasak kūrėjų, gana konservatyviems lietuviams produktai atrodo per daug provokuojantys, o ir jų kainos daugumai, regis, kiek per didelės. Todėl Nikolia gyvuoja ne tik Lietuvoje, bet ir tokiose šalyse kaip Jungtinės Amerikos Valstijos, Saudo Arabija, Kuveitas, Kataras, Prancūzija, Rusija, Bahreinas, Šveicarija, Panama, Australija, Pietų Korėja, Kinija, Singapūras, Kanada, Didžioji Britanija, Honkongas, Vokietija, Ispanija ir Nyderlandai.

1594635356325770 5 delicious1594635359532682 35 dreamers

Paklaustos apie sėkmės paslaptį, prekės ženklo įkūrėjos sako besivadovaujančios keliais principais: daryti taip, kaip dar niekas nėra daręs, išlaikyti savo stilių ir nesidairyti į kitus. „Kartais grįžtame mintimis atgal ir prisimename, kad kadaise svajojome stovėti šalia įžymių dizainerių, žvaigždžių ar žurnalų redaktorių, tačiau dabar tai tapo tokia kasdienybe. Tik save papurtydamos suvokiame, kad nuoširdus darbas ir nesuvokiamai stipri draugystė užaugino mus ir Nikolia. Dabar stovime ant aukščiausio vaikų mados laiptelio, gauname įvairiausių ir įdomiausių pasiūlymų tiek verslo, tiek rinkodaros prasme. Puolame visur stačia galva – nesvarbu, pasiseka tą kartą ar ne. Augame. Šiandien tai – mūsų tikslas.“

1594635386809481 17

Naivumas, pelnęs pasaulinę sėkmę

Lietuvoje sukurtas, tačiau po visą pasaulį klajojantis ir pripažinimo sulaukęs – naiviai sukurtas šokoladas Chocolate Naive. Saldi svajonė, kuri, regis, atrodė neįmanoma, išsipildė prekės ženklo įkūrėjui Domantui Užpaliui, kuris teigia, kad svajoti reikia, nes norai turi tendenciją pildytis. Nuoširdus naivumas ir tikėjimas paskatino sukurti šokolado gaminius, kurių skoniu mėgaujasi pačių įvairiausių šalių žmonės ir kurie spėjo pelnyti ne vieną pasaulinį apdovanojimą.

 

Be jokios kulinarinės patirties imtis šokolado gamybos verslo Domantą paskatino gyvenimo aplinkybės. Vyras po studijų Londone grįžo į gimtinę ne pačiu tinkamiausiu laikotarpiu – per ekonomikos krizę. Grįžęs taip ir nerado norimo darbo, todėl teko pasikliauti savo išmone. Bėgant laikui Molėtų rajone įkurtame gamybos ceche nuo kakavos pupelės iki šokolado plytelės radosi išskirtinis rankų darbo desertas.

1594635420510821 13995531 1145063582203210 4277509258882497225 o

Šeimos verslu tapęs Chocolate Naive už kokybę yra pelnęs ne vieną tarptautinį apdovanojimą, o prekės ženklas žinomas daugiau nei trisdešimtyje pasaulio šalių. Kas galėjo pagalvoti, kad tokio masto pripažinimo sulauks šokoladas, sukurtas šalyje, kuri neturi jokių šio deserto gaminimo tradicijų.

 

Nors Chocolate Naive – įkvėptas Lietuvos, savo gimtinėje beveik negyvena. Įmonės įkūrėjas teigia, kad nuo pat pradžių žinojo, jog prekės ženklas žengs į užsienio šalis, sieks eksportuoti, todėl savo rinką įvardija visą pasaulį. Prekės ženklo produktus jau įvertino tokie prestižiniai centrai kaip „La Grande Epicerie de Paris“ Prancūzijoje, „Selfridges“ Jungtinėje Karalystėje ar „Brian & Barry Milano“ Italijoje. Tačiau verslininkas prisipažįsta, kad už apdovanojimus reikėtų dėkoti ne tik produktui, bet ir Lietuvai, mat didelė dalis asortimento ingredientų yra iš gimtosios šalies.

1594635458446374 11951521 946027855440118 1967728271991466947 o
1594635463703537 25299568 1627494120626818 8826723224559730199 o

Lietuviškų ledų kelias į pripažinimą

Dione prekės ženklas buvo sukurtas lietuviškų ledų, tokių kaip „Baltoji Varnelė“ ir „Junga“, šeimoje. Tačiau kaip tikras jaunosios kartos atstovas ambicingai žvelgia tolyn už gimtosios šalies ribų. „Esami produktai jau seniai buvo užsitarnavę pripažinimą Lietuvoje, tačiau jų pristatymas tarptautinėje rinkoje būtų pareikalavęs pernelyg didelių šių prekės ženklų tapatybės pokyčių. Reikėjo ko nors visiškai naujo, todėl 2007 metais startavo Dione. Nuo pat pradžių šį prekės ženklą kūrėme kaip tarptautinį, siekiantį pasaulinių skonio ir kokybės standartų. Šiuo keliu einame iki šiol ir turime tarptautinį įvertinimą“, – sako „Klaipėdos pieno“ vadovė Rita Pažemeckaitė-Digrienė.

1594635488226523 dione retro00021 koreguota

Puikūs rezultatai Lietuvoje prekės ženklą įkvėpė naujiems iššūkiams ir didesniems tikslams. Vienas reikšmingiausių prekės ženklui pripažinimų – „Monde Selection“ skirtas „Grand Gold“ apdovanojimas. Vertinime dalyvavo net 70 teisėjų, nepriklausomų ekspertų iš viso pasaulio – „Michelin“ žvaigždes pelnę virtuvės šefai, Prancūzijos kulinarijos akademijos nariai, kokybės ir sveikatos konsultantai. Iš 3 160 produktų „Grand Gold“ apdovanojimą gavo tik 412. Taip pat prestižinės Singapūro oro linijos aklos degustacijos metu jau septintus metus iš eilės renkasi Dione ledus tiekti savo keleiviams.

„Komandos tikėjimas, atsidavimas ir meilė – pagrindinis variklis, dėl kurio sukuriamas pripažinimo vertas rezultatas. Siekiame aukščiausio standarto visais produkto aspektais nuo ingredientų iki apipavidalinimo, galime varžytis tiek pakuotės dizaino, tiek skonio inovacijų, tiek sveikesnio produkto kategorijose, kas dar padidina galimybę laimėti. Esame atviri savo vartotojui – po gražia pakuote slepiasi švari sudėtis ir turtingas skonis. Toks ir yra tikrų ledų kelias į pasaulį“, – apie prekės ženklo sėkmę pasakoja R. Pažemeckaitė-Digrienė.

Prekių ženklų nuotraukos

susiję straipsniai

Rekomenduojame