Gyvenimo būdas

Mitybos planas, norintiems sukontroliuoti cukraus kiekį kraujyje

Kad išvengtumėte hiperglikemijos arba hipglikemijos ir tokių simptomų kaip galvos skausmas, nuovargis ar irzlumas, kurie lydi šias dvi būkles, turite kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje.
Reading time 2 minutes
Ella Olsson / Unsplash nuotr.

Tokia kontrolė – nuolatinis procesas, vykstantis visą dieną, todėl pasirūpinkite tinkama mityba kasdien. Siūlome veiksmingą mitybos planą ir patarimus, į ką atkreipti dėmesį valgymo metu.

Pusryčiai

1. Pabudusi iškart išgerkite stiklinę drungno vandens. Jeigu skauda pilvą, rinkitės šiltą vandenį, galite įsidėti griežinėlį citrinos.

2. Pusryčiaukite ne vėliau kaip pusantros valandos nuo atsikėlimo.

3. Nevalgiusi pusryčių nevartokite kofeino jokia forma.

4. Pusryčiams rinkitės baltyminį maistą.

5. Jeigu kalorijas deginate lėtai, rytinį angliavandenių kiekį sumažinkite iki 30 g, o jeigu greitai – iki 50 g.

Pietūs

1. Pietaukite praėjus trims su puse valandos po pusryčių.

2. Per pietus suvartokite didžiąją dalį dienos kalorijų.

3. Stenkitės valgyti tik vieną kompleksinį angliavandenį, o ne skirtingus vienu metu.

4. Pietus papildykite bent vienu produktu, turinčiu gerųjų riebalų. Tokie produktai išlaiko stabilesnį cukraus kiekį kraujuje ir suvaldo paprastųjų angliavandenių pagundą vėliau.

5. Suvalgykite virškinimo enzimų, kad iš maisto pasisavintumėte kuo daugiau maistinių medžiagų.

 

1613424846566220 brooke lark jupoxxrndca unsplash
Brooke Lark / Unsplash nuotr.

Pavakariai

1. Užkąskite po pietų praėjus 2,5-3 valandoms.

2. Pasirinkite didelės maistinės vertės užkandį, kuris suteiks sotumą iki vakarienės.

Vakarienė

1. Vakarienę valgykite nuo pavakarių praėjus 2,5-3,5 valandoms.

2. Gaminkitės patiekalą, kuriame būtų baltymų ir žalių ar virtų daržovių.

3. Venkite grūdų ir bet kokio kito cukraus.

Daugiau informacijos apie tinkamą mitybą su maisto produktų pavyzdžiais rasite gydytojos ir konsultantės sveikatos klausimais Alisos Vitti knygoje „Moters kodas“ (leidykla „Briedis“). Šioje knygoje pateikiamas su moters ciklo fazėmis suderintas mitybos planas, patariama, kokios treniruotės yra tinkamesnės, ir kuo užsiimti per šias fazes.

susiję straipsniai

Rekomenduojame