Gyvenimo būdas

Papildykite vitamino D atsargas į valgiaraštį įtraukę šiuos maisto produktus

Kokių maisto produktų reikėtų įtraukti į mitybos racioną, kad papildytumėte vitamino D atsargas?
Reading time 2 minutes

Vitamino D trūkumas gali sukelti įvairių sveikatos problemų, nuo kaulų skausmo iki plaukų slinkimo. Vienas pagrindinių vitamino D šaltinių - saulė, tačiau žiemos mėnesiais negauname pakankamai saulės spindulių, todėl šio vitamino organizme pradeda stigti. Būtent šiuo laikotarpiu labai svarbu į mitybą įtraukti daugiau maisto produktų, kuriuose gausu vitamino D. Jei įtariate vitamino D trūkumą, būtinai pasitikrinkite jo kiekį organizme atlikę kraujo tyrimą, susigrąžinti reikiamą vitamino kiekį padės pakoreguota mityba. Tad kokiuose maisto produktuose vitamino D slypi daugiausiai?

 

1. Riebiosios žuvys

Tai žuvys, kuriose yra daug riebalų, tokios kaip lašiša, sardinės, menkė ir tunas. Šiose žuvyse gausu ir kitų organizmui naudigų medžiagų.

 

2. Kiaušinio trynys

Kiaušinių tryniuose yra įvairių vitaminų ir mineralų, o ypač vitamino D. Kiaušiniai puikus pasirinkimas dienos pradžiai, nes kaskart galite juos paruošti skirtingai, nuo įprastos kiaušinienės, omleto, virto kiaušinio iki „Eggs Benedict“ (Benedikto).

 

3. Grybai

Tiems, kurie laikosi vegetariškos mitybos, kai trūksta vitamino D, verta prisiminti grybus. Tačiau šiuo atveju reikėtų nepamiršti, kad kai kuriuose jų vitamino D yra daugiau, pavyzdžiui, baravykuose daugiau nei pievagrybiuose.

 

4. Apelsinų sultys

Jei geriate šviežiai spaustas sultis, rinkitės apelsinų, jose gausu ne tik vitamino D, bet ir A, B grupės vitaminų bei antioksidantų.

 

5. Žuvų taukai

Žuvų taukai yra vienas populiariausių maisto papildų, o ypač augančiam organizmui. Jei nemėgstate žuvies, naudokite žuvų taukus, kuriuose nestinga vitamino D. Jei įprasti geriami atgraso, rinkitės kapsules.

 

6. Pienas ir pieno produktai

Nors pastaruoju metu populiarėja karvės pieno alternatyvos, tiek jis, tiek jo produktai (sviestas, jogurtas, sūris) yra puikus vitamino D šaltinis. Vitamino atsargoms papildyti tinka ir sojų pienas.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame