Karantinas

Ką daryti, kad išliktume sveiki?

Sergančiųjų skaičius koronavirusu kasdien didėja, tad ir kiekvienam iš mūsų didėja rizika užsikrėsti. Be abejonės, visi norime išlikti sveiki. Tad, dabar – ypatingai svarbu turėti stiprų imunitetą.
Reading time 3 minutes
Lauren Mancke / Unsplash nuotr.

Sergančiųjų skaičius koronavirusu kasdien didėja, tad ir kiekvienam iš mūsų didėja rizika užsikrėsti. Be abejonės, visi norime išlikti sveiki. Tad, dabar – ypatingai svarbu turėti stiprų imunitetą.
 

Imuninė sistema užtikrina organizmo apsaugą nuo įvairių žalingų išorinių veiksnių, tarp jų – virusai ir bakterijos. Natūralus organizmo imuninės sistemos stiprinimas ir tinkama gyvensena yra du svarbiausi aspektai siekiant užtikrinti gerą imunitetą.
 

Naujasis koronavirusas plinta artimo kontakto su užsikrėtusiuoju metu. Nors virusu užsikrėtęs žmogus simptomų gali dar nejausti (ligos inkubacinis laikotarpis trunka iki 2 savaičių), jis gali skleisti virusą į aplinką. Koronavirusu taip pat galima užsikrėsti ore likusiais lašeliais, kuriuos paskleidė infekuotas asmuo, nors užsikrėtusiojo jau nebėra patalpoje. Tokios dalelės ore gali išbūti iki 2 valandų, vėliau jos nusėda ant paviršių, kur virusas gali išbūti nuo kelių valandų iki kelių dienų. Todėl svarbu dezinfekuoti paviršius, plauti rankas, kad viruso neperneštume ir neužsikrėstume patys.

 

Ką daryti, kad išliktume sveiki?

 

Norint išlikti sveikiems būtina pasirūpinti savo imunine sistema. Žmogus, turintis stiprų imunitetą, rečiau serga, o jei ir suserga – tik lengva ligos forma. Imuniteto stiprinimui svarbus pakankamas miego kiekis, fizinis aktyvumas, vidinė ramybė, patalpų, kuriose būname, vėdinimas, subalansuota mityba, kurioje būtų pakankamai daržovių ir vaisių, pakankamas vitaminų, mineralų, antioksidantų kiekis bei imunitetą stiprinančių medžiagų vartojimas.

 

Beta-gliukanai – stiprūs imuninės sistemos stimuliatoriai

 

Dauguma žmonių, besirūpindami savo sveikata, pirmumą teikią natūraliems produktams. Beta-gliukanas – gamtinis polisacharidas, randamas mielėse, grūdinėse kultūrose, jūros dumbliuose, meduje. Pats organizmas šios medžiagos pasigaminti negali, tačiau naudojant maisto papildus su beta-gliukanais sustiprėja imuninė sistema ir jos atsparumas virusams, bakterijoms, grybeliams ir parazitams. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad beta-gliukanai stimuliuoja įgimtą ir su laiku susiformavusį imuninį atsaką, kuris gelbsti kovoje su peršalimo ligomis. Taip pat sustiprina atsparumą galimiems infekcijos sukelėjams – virusams ir bakterijoms. Beta-gliukanai aktyvina imunitetui svarbias ląsteles: monocitus, makrofagus, dendritines ląsteles, natūralias žudikines ląsteles ir neutrofilus. Be to, svarbu paminėti, kad jie neturi šalutinių poveikių bei tinka vartoti ir vaikams.

 

Imuniteto stiprinimas ir vitaminas C
 

Vitaminas C nuo seno vartojamas infekcinių ligų profilaktikai. Jis padeda susidaryti ir ilgiau veikti imuninėms ląstelėms, tokioms kaip T limfocitai, kurios atpažįsta infekcijos sukėlėjus ir yra svarbios reguliuojant imuninį atsaką. Vitaminas C taip pat saugo ląsteles nuo virusų poveikio ir neleidžia virusams prasiskverbti į vidų. Organizme vitamino C ima mažėti dėl streso bei infekcijų metu, todėl labai svarbu papildyti jo atsargas. Su maistu gaunamo vitamino C, ypač šaltuoju metų laiku, dažnai neužtenka, nes neturime galimybės vartoti pakankamai šviežių vaisių ir daržovių. Ypač naudinga vartoti pailginto veikimo vitaminą C (Ester-C forma), nes jis greičiau absorbuojamas, išsilaiko 2–3 kartus ilgiau bei veikia efektyviau. 

 

Taigi, nepamirškime, kad, norėdami išlikti sveiki, privalome laikytis asmeninės higienos, vengti kontakto su galimai sergančiais žmonėmis, o visų svarbiausia – pasirūpinti savo organizmo imunine sistema.

 

susiję straipsniai

Rekomenduojame