Mada

Į mūsų kasdienes spintas persikelia banglenčių kultūros įkvėpta mada

Bangos, smėlis ir nepaliaujamos laisvės jausmo paieškos. Tikriausiai taip daugelio mintyse dėliojasi vasaros receptas, o su juo ir savitos šiltojo sezono uniformos paieškos.
Reading time 5 minutes
Mados namų CHANEL (1,3) ir CALVIN KLEIN 205W39NYC nuotr.

Nors kartais ir nesusimąstome, už visų stiliaus ir estetikos detalių, kurias, atrodytų, pasirenkame instinktyviai, slepiasi kažkas daugiau – reiškinys ar net visa kultūra. Jau keletą sezonų iš eilės mados kūrėjai vis dažniau atsigręžia į banglenčių kultūrą, o šios vandens sporto šakos estetikos elementai masiškai tampa kasdienės aprangos dalimi.

 

Polinezija, Australijos krantai, Kalifornija ar Havajai – būtent čia galima ieškoti savitos banglenčių kultūros formavimosi ištakų. Pagarba gamtai, susiliejusi su vandens sportu ir jaunų žmonių pasaulėžiūra, lėmė praeito amžiaus šeštajame dešimtmetyje formą įgavusios nišinės banglenčių kultūros pradžią. 1964 metais prasidėjusios profesionalios banglenčių varžybos didino šios sporto šakos aktualumą, o pati banglenčių kultūra tapo tarsi savito ir išlaisvėjusio gyvenimo būdo asociacija.

 

Nišinė sporto šaka iš lėto įsiliejo ir į populiariąją kultūrą, kuri banglentininkų gyvenimo būdą ir stiliaus elementus pasiūlė platesnei auditorijai. Legendinės amerikiečių muzikos grupės „The Beach Boys“ albumai „Surfin’ Safari“ ir „Surfer Girl“ prisidėjo prie masiškesnio banglenčių kultūros augimo, su kuriuo neįpareigojantis aprangos stilius, spalvingi ir ryškiais raštais dekoruoti laisvų siluetų drabužiai atrado vietą jaunų žmonių spintose visame pasaulyje.

 

Šio stiliaus apraiškos, ilgai priskirtos konkrečiai subkultūrai, madoje egzistavo ne vieną dešimtmetį, tačiau per pastaruosius metus su banglenčių kultūra asocijuojama estetika išgyveno savotišką renesansą ir įgavo modernią formą. Lygiapades įsispiriamas šlepetes per pirštą perinterpretavo Celine, Gucci ir kiti garsūs aukštosios mados namai, šią avalynę iš paplūdimio perkeldami į mados sostinių gatves.

Banglenčių ir kitų vandens sporto šakų kostiumams naudojamas neoprenas pastaraisiais metais patraukė daugybės dizainerių dėmesį. Eksperimentuodami su neoprenu mados kūrėjai konstravo elegantiškus, griežto kirpimo švarkus, striukes bei pasiūlė ir tiesiogiai su vandens sportu siejamų kasdienių drabužių modifikacijas. Būtent tokią interpretaciją pristatė Rafas Simonsas ant Calvin Klein 205W39NYC podiumo 2019 metais. Kriauklių elementais dekoruotų papuošalų buvo galima išvysti stebint Altuzarra mados namų kūrybą, o banglentininkų pamėgtas bucket hat modelis vienareikšmiškai tapo vienu aktualiausių šios vasaros aksesuarų.

1597133892701330 1536768644471539 photo 12.09.2018 09 03 391597133892821529 1536768645783525 photo 12.09.2018 09 02 19
1597133892823055 1536768646504312 photo 12.09.2018 09 03 421597133892854154 1536768647255175 photo 12.09.2018 09 04 24
„Calvin Klein 205W39NYC“ 2019 m. pavasario ir vasaros kolekcija, mados namų nuotr.

Siekiant paaiškinti didėjantį banglenčių kultūros bei jos pristatomos estetikos populiarumą reikėtų įvertinti ir bendrąsias žmonių elgsenos tendencijas, apie kurias jau keletą metų kalba mados tendencijų prognozuotojai. Domėjimasis sveiku gyvenimo būdu ir aktyviu sportu, atsigręžimas į gamtą ir polinkis investuoti į patirtį, mėgstamą hobį – tai visuomenėje itin sparčiai populiarėjanti elgsena. Ją analizuojantys mados ženklai siekia pasiūlyti tai, ko vartotojas nori, ko ilgisi arba su kuo norėtų būti tapatinamas. Šį principą puikiai atskleidžia 2014-aisiais sukurta ikoniškų Chanel No.5 kvepalų reklama, kurioje brazilų modelis Gisele Bündchen vaizduojama ne statiškai pozuojanti uždaroje, studijinėje erdvėje, o Chanel mados namų logotipu puošta banglente gaudanti bangas paplūdimyje. Atletiškos, aktyvų laisvalaikį vertinančios bei natūralų grožį transliuojančios moters portretas jau kurį laiką įvairiose platformose pristatomas kaip pozityvius pokyčius skatinantis vaizdinys.

 

Vertinant vis didėjantį žmonių poreikį kurti santykį su gamta, net ir tokie aukštosios mados grandai kaip minėti Chanel mados namai randa būdą, kaip panaudojant mados galią priartinti savo klientą prie išsiilgtos gamtos. 2019 metų pavasario ir vasaros kolekcijos pristatymo metu Grand Palais rūmai tapo dirbtinių bangų skalaujamu paplūdimiu, kuriuo basomis žengė aukštąją madą ir išskirtinę drabužių kūrimo meistrystę įkūnijantys Chanel modeliai. Tokie mados industrijos įvykiai puikiai iliustruoja besikeičiančias visuomenės nuotaikas ir kartu su jomis ateinantį kintantį, funkcionalios ir neįpareigojančios estetikos poreikį.

1597134260591722 1538545975990317 01 ss 2019 rtw finale pictures by lucile perron
1597134274558700 1538548225206192 11597134274633708 1538548225618384 29
1597134274662941 1538548225998848 371597134274671947 1538548228372833 77
Mados namų CHANEL 2019 m. pavasario ir vasaros kolekcija, mados namų nuotr.

Mados analitikai ir tendencijų prognozuotojai pabrėžia, kad norėdami suprasti, kaip ir kodėl kinta mados vartotojų elgsena, kodėl norime dėvėti būtent tam tikrus drabužius ir aksesuarus, privalome stebėti ne tik gatvės mados tendencijas.

 

Stengdamiesi įvertinti, ką norėsime dėvėti rytoj ar po kelerių metų, turime atkreipti dėmesį į tiesiogiai su mada nesiejamas sritis. Pavyzdžiui, naujienas, kalbant apie svarbiausią sporto renginį pasaulyje – olimpines žaidynes. Nors dėl COVID-19 pandemijos 2020-ųjų Tokijo olimpinės žaidynės šią vasarą neįvyks, šis renginys žymės banglenčių sporto, kaip oficialios olimpinės sporto šakos, debiutą. Tai geriausias įrodymas, kad banglenčių sporto populiarumas ir jo daroma įtaka šių laikų visuomenei dar tik įgauna pagreitį. Mados industrijos gebėjimas reflektuoti ir inovatyviai perinterpretuoti skirtingas estetikos kryptis leidžia manyti, kad banglenčių kultūros nešamas vertybes ir stiliaus elementus ateityje tikrai išvysime ant podiumų ir parduotuvių vitrinose.

susiję straipsniai

Rekomenduojame