Mada

Dizainerė H. Yaakobi: mados industrija teršia ne tik aplinką, bet ir individo asmenybę

Asmeninė pažintis su kūrybiniu duetu „Hili Ari“, prasidėjusi dar 2017 metų vasarą, iki šiol siejasi su neaprėpiamu nuoširdumu ir kūrybiškumu. Šiandien šis duetas eina savais kūrybos keliais, tačiau prekės ženklas ir toliau išlaiko savąjį identitetą, kuris neabejotinai atskleidžia Artimųjų Rytų kultūrą bei stilistiką, o didžioji to kaltininkė – Izraelio dizainerė Hili Yaakobi.
Reading time 4 minutes

Hili, kaip prasidėjo tavo kaip dizainerės karjera?

 

Studijavau Bezalelio meno ir dizaino akademijoje, mados ir juvelyrikos katedroje, Jeruzalėje, o baigusi mokslus, 2015 metais, kartu su partneriu Ari Shustorovichiu pradėjome kurti Hili Ari.

 

Hili Ari stilistika – koks apibūdinimas artimiausias tau pačiai?

 

Manau, Hili Ari pirmiausia – šauni klasikos ir punk stilistikos kombinacija.

Kuriame tiek vyrams, tiek moterims, o kartais ir taip, kad tiktų abiem, jeigu tiksliau – unisex stiliaus drabužius. Manau, stilius ir drabužio pritaikymas tarsi užkoduoja atsakymą į klausimus, išplaukiančius iš bendro ir nusistovėjusio požiūrio į lyties skirtumus. Kiekvienas kūnas – skirtingas, ir aš kaip dizainerė pateikiu patį asmeniškiausią atsakymą.

 

Kas pasikeitė nuo to tada, kai pristatėte savo kūrybą?

 

Užsiauginome savo auditoriją ir paklausą. Nors visas procesas labai lėtas, vyksta organiškai ir stabiliai. Jaučiu, kad nepaisant to, jog pradėjome kurti vietinei rinkai, suformavome savo skiriamąjį braižą ir kūrybos stilistiką. Prekės ženklas turi savo identitetą ir yra atpažįstamas vis plačiau – šis faktas labai mane džiugina.

 

Hili Ari kolekcijose nemažai moteriškų ir vyriškų kostiumų, tai – mėgstamiausias tavo pasirinkimas?

 

Tiesa – pastaruosius dvejus metus pagrindinį dėmesį skiriu būtent jiems. Susižavėjimas kostiumais bei galimybė juos kurti asmeniškai man reiškia dizainerio profesionalumą ir kompetenciją, o ypač galimybę artimai pažinti klientą. Stilistikos ir siluetų variacijų – begalė, priklausomai nuo to, ko klientas nori ir tikisi. Kostiumo kūrimas apskritai – emocionalus dalykas ir man tai sukelia tik geriausias emocijas, kitaip ir negali būti, ypač kai turi galimybę sukurti produktą, unikalų ir išskirtinį.

 

1603875222972556 img 5946
Dizainerė Hili Yaakobi

Koks drabužis renkantis tau būtų pats pirmas?

 

Moteriškas, kartu – unisex stiliaus dryžuotas Rock & roll kostiumas. Jis moteriai suteikia seksualumo, formalumo ir, priešingai – neformalumo tuo pat metu.

 

Pradėdama kurti naują kolekciją laikaisi kokių nors taisyklių?

 

Dažniausiai kolekcijos idėja prasideda tekstu. Užrašinėju filosofines mintis, kurios aplanko, ir tuomet perkeliu jas į eskizą. Turėdama keletą pagrindinių idėjų kuriu tęstinumą ir nuo pat pradžių duotas tonas leidžia kūrybai plėstis iki galutinio projekto.

 

Nepameluosiu sakydama, kad sunkiausia išlaikyti balansą tarp kūrybos ir komercijos. Kaip su tuo susitvarkai?

 

Visuomet dirbu su koncepcija, kuri lydi kolekciją, ir tuomet jos idėją pristatau visuomenei. Ryšį su visuomene kuriu remdamasi principu, kad ženklas išlaikytų sukurtą savo unikalumą ir neįprastumą. Stengiuosi kurti aukštos kokybės, ilgalaikius, išskirtinius gaminius, kurie būtų nepavaldūs tendencijoms.

 

O kuo pasauliniame kontekste išsiskiria Izraelio mada ir jos kultūra?

 

Pavadinčiau tai stipriu sintezės procesu, kuriame atsiskleidžia skirtingos Rytų ir Vakarų, Šiaurės ir Pietų stilistikos. Ji neturi nei vienodumo, nei homogeniškumo, kaip ir pati visuomenė.

 

1603875241458792 sfa 80501603875244785051 sfa 7438
1603875703080729 g3

Kaip dizainerė ar galėtum nusakyti mados kūrėjo vaidmenį visuomenėje?

 

Didžiausią dalį mados industrijoje užima masinė gamyba. Mes, jauni kūrėjai, tarsi bandome kalbėti „kitokiu balsu“ ir išreikšti kitokį požiūrį šioje pašėlusioje rinkoje. Tikiu, kad būdami naujosios kartos dizaineriai esame atsakingi už sociumo požiūrį ir mintis apie kūną, jo vertinimą, tai, kaip jį priimame, taip pat – drabužių vartojimo bei dėvėjimo perspektyvas. Visi kartu esame atsakingi už tai, kaip daiktas kuriamas – nuo pirmųjų gamybos procesų iki jo atsiradimo pardavimo vietose. Kiek įmanoma labiau turime atsižvelgti į tvarumo procesus.

 

Kokius aspektus mados industrijoje pakeistum, jei galėtum?

 

Norėčiau pakeisti tempą, nemanau, kad šiandien jis tinkamas. Viskas vyksta per greitai, esame per daug užimti. Daug švaistome – medžiagų ir energijos. Mados industrija – viena labiausiai aplinką teršiančių sričių, o jei kalbėtume ir mąstytume giliau, ne mažiau ji teršia ir individo asmenybę.

 

Tikiu, kad dabartinė situacija ir pasaulinė pandemija atneš atgimimą po mirties – visai kaip gamtoje. Turėtume tikėtis geriausio ir patys, pirmiausia, imtis veiksmų, kad pokyčiai būtų realūs.

 

1603875257370044 sfa 8065

Shai Fanco, Gil Hayun, Michal Chitayat nuotr.

susiję straipsniai

Rekomenduojame