Mada

J.Scottas: tikiu, kad mada turi būti demokratiška ir prieinama kiekvienam

Prieš kelis mėnesius pasirodė bendra H&M kolekcija su amerikiečių dizaineriu Jeremy Scottu, mados namų „Moschino“ kūrybos vadovu, garsėjančiu pomėgiu traukti per dantį popkultūros idealus, nepiktai kvatotis iš glamūro ir provokuoti apnuogintą kūną pridengiant pamėgtais Disnėjaus animaciniais personažais.
Reading time 12 minutes

Visiems seniai aišku, kad Jeremy tiesiog smaginasi apakindamas gerokai per ryškiomis savo kūrinių spalvomis, pertekliniu jų blizgesiu ir tik jam būdingu seksualumu, kuris žaismingai laviruoja tarp nekalto lėliškumo ir fantaziją įaudrinančio fetišo. Tačiau, sako, visa tai labai patinka jo gerbėjams, kuriuos vienija vienas vienintelis bruožas – visiems jiems Jeremy kuriama mada yra idealus saviraiškos būdas!

 

Išskirtiniame interviu „L’Officiel“ nuo 2013-ųjų italų mados namų Moschino kūrybai diriguojantis J. Scottas prisipažįsta visada buvęs „žmonių dizaineris“, kuris stebi savo gerbėjus ir kuria tik tai, ko nori jie. Ir nesvarbu, ar tai daro gimtojoje Amerikoje, ar Italijoje, kur įsikūręs jo vadovaujamas garsus prekės ženklas. Jis įsitikinęs, kad žmonėms visame pasaulyje patinka jo humoro jausmas ir truputį nerimtas požiūris į tokį rimtą reiškinį kaip mada.

 

Drauge kalbinta ilgametė H&M dizainerė, o dabar už specialiąsias kolekcijas atsakinga Ann-Sofie Johansson neabejoja, kad teisingai pasirinko partnerį penkioliktai jubiliejinei kolekcijai – šiandienė mada yra tiesmuka ir triukšminga, o būtent toks ir yra J. Scottas. Negalima nesutikti su A.-S. Johansson vertinimu, juolab kad ši moteris tikrai žino, ką sako: kompanijoje ji dirba nuo 1987-ųjų ir vadovavo kuriant šimtus H&M kolekcijų, tarp jų ir tas, kurios jau kelerius metus rodomos ant Paryžiaus mados savaitės podiumo!

Jeremy, Jūsų 2018 m. rudens ir žiemos kolekcija, kurią sukūrėte mados namams Moschino, puikiai simbolizuoja stilistinį kelią, pasirinktą dar prieš penketą metų Jums atėjus dirbti į šiuos mados namus. Podiumu paleidote damas ateivių kūnais, kurios buvo labai panašios į garsiąsias Amerikos populiariosios kultūros ikonas – Jackie Kennedy, Marilyn Monroe... Kritikai spėliojo, kad tai – duoklė amerikietiškam pasui, polinkiui visur įžvelgti konspiracines teorijas, ypač ateivių invazijas, žavėjimuisi popkultūra ir, svarbiausia, nepriekaištingam humoro jausmui. Jeigu visa tai yra tiesa, kaip šis tapatybės mišinys prisidėjo kuriant bendrą kolekciją su H&M?

 

Man labai patinka įžvalga ir perspektyva, iš kurios vertinate mano kolekcijas! Esate teisus – tai yra visa ko kratinys. Kai kūriau Moschino x H&M, galvojau tik apie viena – gatvė, gatvė, gatvė. Norėjau išgauti miestietišką estetiką, aukštosios mados atributus sumaišyti su gatvės mada, pridėti truputį blizgesio (angl. bling bling), dar šiek tiek popkultūros, ant viršaus – dozę tikrojo itališko glamūro ir kaip visada viską užbaigti humoro jausmu. Norėjau, kad tai būtų stiprus smūgis. Siekiau, kad kolekcija būtų tiek šimtas procentų manęs, tiek šimtas procentų Moschino.

 

Jeigu reikėtų įvardyti kelis tipinius Moschino estetikos elementus, kuriuos sudėjote ir į bendrą kolekciją su H&M, ko mums reikėtų ieškoti?

 

Kurdamas kolekcijas mados namams Moschino, ant visko uždedu Moschino filtrą, žvelgiu į viską Moschino akimis. Pažįstu šiuos mados namus skersai ir išilgai – man visiškai aišku, kas yra Moschino ir kas daiktą padaro būtent Moschino daiktu. Man patinka mados namams visada būdingas humoras, savotiška nepagarba dalykams, kurie laikomi rimtais ir kone šventais, neabejotinai – glamūras, drąsa, net akiplėšiškumas. Taip smagu matyti pasaulį per Moschino prizmę!

Glamūras, blizgesys, auksiniai logotipai, tigrų, leopardų kailio raštai, Disnėjaus animaciniai herojai – visi šie elementai mums aiškiai parodo, kad Jums mažų mažiausiai patinka populiarioji kultūra. Atrodo, kad į madą žiūrite lengvai ir net su savotišku džiaugsmu. Tačiau kaip dėl vartotojų, į kuriuos taikote tiek su Moschino kolekcijomis, tiek su bendra kolekcija su H&M, – kas tos moterys ir kas tie vyrai? Ką jie gyvenime veikia? Ką jiems reiškia mada? Ką mada reiškia Jums pačiam?

 

Viskas, ką darau, – tik dėl gerbėjų. Apie juos nuolat galvoju, kai kuriu dizainą, nes būtent jie mane vėliau džiugina, dėvėdami mano kolekcijas. Tai, kas mano gerbėjams patinka ir ką jie laiko mada, patinka ir man, ir aš tai laikau mada.

 

Mano gerbėjai yra ypač skirtingi – jų labai įvairūs gyvenimo keliai, o ir gyvena jie skirtinguose viso didelio pasaulio kampeliuose. Kiekvienas jų neabejotinai yra unikalus, kiekvienas savaip kitoks, bet juos vienija aistra madai ir – kas svarbiausia – stiprus poreikis reikštis pasitelkus madą. Ta saviraiška jiems ypač svarbi.

 

Kaip sekėsi dirbti ties šia kolekcija, ypač turint galvoje tai, kad esate užsiėmęs beveik taip pat kaip nepailstantis mados pramonės darboholikas Karlas Lagerfeldas: dirbate su Moschino, asmeniniu prekės ženklu Jeremy Scott ir daugybe projektų – tokių kaip ši? Ar bent pasimėgavote procesu?

 

Dirbti su šia kolekcija buvo grynas džiaugsmas! Man ji buvo tarsi dar viena papildoma Moschino kolekcija – kažkas panašaus į kapsulinę mini kolekciją, kuri papildė sezoninę, ką tik ant podiumo parodytą Moschino kolekciją. Man tiesiog gniaužė kvapą spėliojant, kurie modeliai taps gerbėjų numylėtiniais. Visą laiką galvojau ir apie tai, kaip šie modeliai privers juos norėti praleisti visą naktį už H&M parduotuvių durų laukiant, kada joms prasivėrus galės pagaliau turėti norimą kolekcijos drabužį. Nuostabus jausmas!

„Tai, kas mano gerbėjams patinka ir ką jie laiko mada, patinka ir man, ir aš tai laikau mada“, - J.Scottas.

Mes žinome, kad bendros kolekcijos yra naudingos visiems jų dalyviams – prekės ženklai pasiekia vartotojus, kurių jie nebūtų galėję pasiekti vieni be kitų pagalbos, o vartotojai gauna premium klasės modelius iš garsių mados namų už, švelniai tariant, labai prieinamą kainą. Tačiau kritikai sako, kad ribų ištrynimas tarp ekonominės ir liukso klasės mados galiausiai pakenks ne greitajai madai, o būtent mados namams, nes jų produktai praras išskirtinumą, nepasiekiamumą. Ar kam nors jau reikia susirūpinti?

 

Paklausykite, aš esu žmonių dizaineris (angl. The People’s Designer)! Tikiu, kad mada turi būti demokratiška, kad ji turi būti prieinama ir pasiekiama kiekvienam. Tuo tikėjau nuo pat pradžių ir būtent tuo kurdamas kompaniją kadaise tikėjo Franco Moschino (prekės ženklo įkūrėjas, 1950–1994 m. – aut. past.). Demokratiškumas – tai pamatinė Moschino vertybė, svarbi tapatybės dalis. Kai kūriau bendrą kolekciją, labai saugojau tą Moschino tapatybę, nes ji turėjo būti pirmame plane. Tik taip galėjome sukurti kažką išties unikalaus ir išskirtinio, bet kartu ir prieinamo kiekvienam.

 

Ann-Sofie, H&M istorijoje tai – jau penkiolikta bendra kolekcija su garsiais mados namais: Jūsų kompanija dirbo su visu būriu talentingiausių kūrėjų – nuo jau minėto K. Lagerfeldo iki Rei Kawakubo ar Albero Elbazo. Kaip sekėsi dirbti su J. Scottu?

 

Jeremy yra visiškas svajonių partneris. Jis linksmas, labai paprastas, bet kartu tikras profesionalas. Jis kažkaip natūraliai ir instinktyviai jaučia, kas gerai prekės ženklui Moschino, o kas – jau ne. Jeremy puikiai žino, kas patiks jo gerbėjams visame pasaulyje. Jis labai tiesmukas, kalba be užuolankų, aiškiai išdėsto, kaip ką mato ir ko tikisi. Jeigu idėja priimtina, Jeremy neabejoja, tvirtina ją ir juda toliau. Nėra jokio blaškymosi, neapsisprendimo. Kai jis žino, kad idėja verta dėmesio, Jeremy sutelkia visus tam, kad iš tos idėjos visi kartu išgautų viską, kas tik įmanoma.

J. Scottas, kuriam būdinga glamūrinė ir kiek humoristinė estetika, į jūsų bendrą kolekciją integravo dalykus, kurių nematome įprastose H&M kolekcijose, – gausias blizgančias detales, siuvinėjimą aukso žvynais, Disnėjaus animacinius herojus ir t. t. Ar teisingai suprantu, kad jūsų kasmetės bendros kolekcijos – tai dar vienas būdas praplėsti H&M stilistinius horizontus ir įleisti į savo stilių visiškai kitokių vibracijų, nei jūsų vartotojai iš jūsų tikisi?

 

Mūsų klientams patinka visos įmanomos mados pusės ir perspektyvos, todėl ir mūsų bendros kolekcijos klientų yra tokios laukiamos. Žmonėms atsiranda ypatinga proga savo spintas papildyti labai skirtingų dizainerių darbais, ypač tų kūrėjų, kurių kurtų drabužių jie niekada neturėjo ir nedėvėjo. Taip žmonės kuria įvairesnį, įdomesnį asmeninį stilių, kaskart jį papildydami vis kitokios stilistikos drabužiais, avalyne, aksesuarais.

 

Esu pasakiškai laiminga matydama, kaip idealiai sutampa paties Jeremy, Moschino ir mano atstovaujamos kompanijos įsitikinimai, kad mada turi būti prieinama kiekvienam ir kad mados tikslas – suteikti žmonėms malonumą ir džiaugsmą.

 

Kodėl būtent Moschino ir kodėl būtent 2018-aisiais – dėl kokių priežasčių nuspręsta, kad būtent šie mados namai ir jų produktai šiemet yra visiškas must have?

 

Kiekviena kasmete kolekcija su garsiais mados namais savo klientams norime duoti vis ką nors nematyto, naujo, išskirtinio. Po romantiškos bendros kolekcijos su Erdem (britų prekės ženklas, bendra kolekcija su H&M išleista 2017 m. – aut. past.) mums reikėjo to tiesmukumo, ryškumo, glamūro. Šiuo metu madoje kaip tik ir dominuoja tiesmukumas ir triukšmingumas, todėl Moschino neabejotinai yra teisingas pasirinkimas bendrai šių metų H&M kolekcijai.

Jeigu reikėtų įvardyti kelis ypatingus bruožus, kurie šią kolekciją išskiria iš kitų bendrų H&M kolekcijų su mados namais, ką paminėtumėte?

 

Neslėpkime – Moschino logotipas yra vienas žinomiausių šiuolaikinėje madoje. Jis akimirksniu atpažįstamas, o žmonės visame pasaulyje su dideliu malonumu šiuo logotipu pažymėtus drabužius integruoja į savo garderobus. Moschino ir Jeremy buvo labai dosnūs, pasidalydami ne tik savo logotipu, bet ir humoro, glamūro bei gatvės energija, kurie jau pavertė šį mados ženklą vienu geidžiamiausių šiuolaikinėje madoje.

O asmeniškai Jums – kuris kolekcijos modelis yra labiausiai prie širdies ir kodėl?

 

Aukso grandinėmis pervertas rožinis dirbtinio kailio paltas – mano absoliutus favoritas. Negaliu sulaukti, kai jau šią žiemą jį dėvėsiu. Jis yra vienas iš tų daiktų, kurį galima užsimesti ant kažko visiškai paprasto, net minimalistinio, ir jis visiškai transformuos įvaizdį. Taip pat man patinka leopardo kailio rašto striukė-bomberis – ją galima dėvėti visur ir visada. Na, ir neabejotinai MTV Moschino džemperis su gobtuvu – šitą dėvėsiu su dideliu džiaugsmu!

1546341944388403 moschino tv hm 6108 lb 138 300dpi pr1546341956469202 moschino tv hm 6108 lb 139 300dpi pr
1546341956596165 moschino tv hm 6108 lb 147 300dpi pr1546341966071399 moshino x hm bts 039 high res
1546341974382178 moshino x hm bts 040 high res1546342006037167 moshino x hm bts 076 high res
1546342021328933 moshino x hm bts 082 high res1546342025372153 moschino tv hm 6108 lb 106 300dpi pr
1546342037688669 moschino tv hm 6108 lb 108 300dpi pr1546342048619627 moshino x hm bts 088 high res
1546342054154785 moschino tv hm 6108 lb 101 300dpi pr1546342066507485 moshino x hm bts 050 high res

H&M archyvo nuotraukos

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame