Mada

Mados socialinių tinklų karaliai ir jų patarimai, kaip užkariauti INSTAGRAM

Mados pasaulyje įtakos srovės pasikeitė. Šiais laikais viskas sprendžiama pasitelkus socialinius tinklus, net ir brangiai apmokamos didžiausių profesionalų darbo vietos. Jūsų dėmesiui – keli šios srities pilkieji kardinolai.
Reading time 6 minutes
Ravenas Smithas, Derekas Blasbergas ir Eva Chen. Instagram / @raven__smith, @derekblasberg, @evachen212 nuotr.

Jie – turinio strategijų vadybininkai, mados bendradarbiavimo medžiotojai ir įžvalgūs rinkos prognozuotojai. Šiandien 90 procentų prabangių pirkinių lemia skaitmeninė reklama, o dar konkrečiau – „Instagram“ programa. Tad nieko keista, kad būtent čia veikia tikrų tikriausi pilkieji kardinolai, kurių knygelėse užrašai tokie pat ilgi kaip ir raudonasis kilimas.

 

„Viskas yra emocijos“, – sako Ravenas Smithas. Šis laisvai samdomas kūrybos direktorius taip pat dirba angliškojo „Vogue“ apžvalgininku, kur kiekvieną savaitę sumaniai ir ironiškai išnarsto mados ir popkultūros aktualijas. „Instagram“ įrašai, kuriuose šmaikščiai aprašo savo kasdienybę, jam pelnė dešimtis tūkstančių sekėjų. Kurį laiką dirbęs LVMH grupės meninės vaizdo platformos kūrėju, dabar jis konsultuoja daugybę prekės ženklų ir padeda jiems skaitmeninėje erdvėje pasiekti tikslinę auditoriją.

„Šiandien, naudodamiesi „Instagram“ tinklu, mes ir sužinome, ir vartojame. Per dieną gauname tokį milžinišką kiekį informacijos, kad prekės ženklas turi sukurti įrašą, prie kurio naršydamas imsi ir stabtelėsi. Visa paslaptis ir slypi akimirkose, kai įrašas sukelia tam tikrą emociją, o emocija paskatina mūsų siekiamą veiksmą: ieškoti ir sužinoti daugiau, tapti prekės ženklo sekėju arba tiesiog nusipirkti naują porą batų“, – aiškina R. Smithas.

Išmanyti taisykles

Toks emocijų generavimas skaitmeninėje erdvėje tapo atskira profesija, jungiančia įkvepiančios žinutės kūrimą ir aiškią rinkodaros strategiją. Šioms svarbioms pareigoms užimti „Facebook“, „Instagram“ ar „Youtube“ kanalai samdosi mados pasaulį tobulai išmanančias asmenybes. Skaičiuojama, kad 2025 metais prabangos prekių pardavimas internetu pasieks 87 mlrd. JAV dolerių (konsultacijų įmonės „McKinsey & Company“ duomenimis), tad šį darbą dirbantys asmenys privalo išmanyti skaitmeninės komunikacijos taisykles, turėti aiškią vartotojų viziją ir valdyti pakankamai platų tinklą garsenybių, kurios tiesiogiai paskatina žmones pirkti. Tos garsenybės – supermodeliai, žinomi dizaineriai, pavyzdžiui, Virgilas Abloh ar Olivier Rousteingas, nuomonės formuotojai, kurių rinka šiandien vertinama milijardu dolerių.

Šio gana uždaro rato karalius – Derekas Blasbergas. Amerikiečių mados žurnalistas ir įvairių tekstų autorius neseniai prisijungė prie „Youtube“ kanalo ir tapo jo mados ir grožio skilties vadovu. Strateginis žingsnis, siekiant šioje vaizdo įrašų platformoje padidinti ir pagerinti su mada susijusio turinio kokybę. Jo CV įrašytas darbas su „Wall Street Journal“, „CNN Style“, „Vanity Fair“ ir „Harper’s Bazaar“, be to, Derekas gali didžiuotis draugyste su garsiausiomis šios srities asmenybėmis (modeliais Bella Hadid, Karlie Kloss, dizainere Diane von Furstenberg...). Tad nenuostabu, kad D. Blasbergas, visomis prasmėmis, yra labiausiai prisijungęs mados pasaulio žmogus.

Pažintis jis pradėjo megzti prieš penkiolika metų dar studijų Niujorke metu, kurdamas mados pasaulio užkulisius atskleidžiančius vaizdo įrašus, dalyvaudamas įtakingiausių asmenų rengiamuose vakarėliuose, nors ten užtrukdavo vos kelias minutes. Tačiau jau tada žurnalistas suprato, kad labai svarbu atrodyti mielam, prieinamam arba, kaip neseniai prisipažino leidiniui „Business of Fashion“, laimingam, kad esi čia pakviestas, ir dirbančiam su didžiausiu malonumu.

Toks savotiškas šūkis jį nuvedė iki pat „Youtube“ būstinės, kurioje šios kartos Trumanas Capote (taip jį pavadino laikraštis „New York Times“) užima vieną svarbiausių pastarojo meto mados postų. Be jokios abejonės, norint didžiausiems ženklams kurti geriausias socialinių tinklų strategijas, būtina puikiai išmanyti visas šios srities taisykles ir mokėti ne prasčiau nei klientai žongliruoti asmeniniu įvaizdžiu. Jeigu tikėsime „Instagram“ tinklu, D. Blasbergas yra visur. Absoliučiai visur. Los Andžele – su atlikėjomis Miley Cyrus ar Katy Perry, Paryžiuje – su dailiąja aktore Zendaya, Londone – su Davidu ir Victoria Beckhamais, kuri neseniai irgi pristatė savo naują „Youtube“ kanalą.

Istorijų pasakojimo menas

„Instagram“ tapo savotiška pasauline mados mokykla“, – sako Eva Chen. Ši 39-erių metų niujorkietė žino, ką kalba, mat yra atsakinga už „Instagram“ tinklo bendradarbiavimą su mados ženklais. Be to, ji ir pati mielai demonstruoja savo gyvenimą: nuo kelionių po mados savaites iki kasdienybės su vaikais. Nuo pat jaunystės Eva sukosi mados pasaulyje (dirbo žurnalo „Lucky“ vyriausiąja redaktore, vėliau buvo atsakinga už „Teen Vogue“ grožio puslapius) ir greitai suprato, kad, norėdama išauginti sekėjų skaičių, privalo žmonėms suteikti galimybę pamatyti svajonių pasaulį.

„Mada ilgą laiką laikėsi pozicijos tu su mumis nesėdėsi. Šiandien sėdėti gali visi su visais. Pasitelkę „Instagram“ visi gali pasijusti tarsi esantys pirmosiose mados šou eilėse, pamatyti, kaip dirba stilistai ar modeliai.“ Beje, tai ir jos pagrindinis patarimas dizaineriams: parodyti, kas vyksta užkulisiuose, dalytis asmenukėmis, tapti prieinamiems.

 

Ir dar – atnaujinti, atnaujinti ir dar kartą atnaujinti įrašus… „Aktyvumas būtinas. Būtina sekti, komentuoti, atsakyti į asmenines žinutes. Madą internete sekantys žmonės „Instagram“ atidaro 32,5 karto per dieną. Dar 500 mln. žmonių kasdien šioje programoje publikuoja vaizdo įrašus (angl. stories). Vienas svarbiausių pasiekimų – prekės ženklų sukurti suasmeninti filtrai, pavyzdžiui, visai neseniai naudojantis išmaniuoju telefonu buvo galima pasimatuoti Off-White akinius. „Mano užduotis – atliepti skirtingų bendruomenių poreikius bei norus ir juos sujungti su pasauliu. Esu tapusi savotiška instagraminio pasaulio terapeute.“

Mada dar niekada nekūrė tiek strategijų, kaip išsiskirti iš kitų ir išryškinti savo autentiškumą. Tačiau čia slypi ir pavojai, apie kuriuos viena pirmųjų ėmė kalbėti manekenė Cameron Russell. Ji paviešino šimtus anoniminių liudijimų, kaip mados profesionalai tapo grasinimų ar seksualinio priekabiavimo aukomis. Verta paminėti ir paskyrą Diet Prada, kurioje publikuojami plagijavimo atvejai ir atskleidžiama, kad net garsiausi prekės ženklai kartais įkvėpimo pernelyg nuoširdžiai ieško jaunųjų kūrėjų darbuose. Naujas autentiškumo užtikrinimo būdas.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame