Mada

„Lanvin“ - namai, kuriantys vieną ilgiausių istorijų mados pasaulyje

Šiandien minime vienos garsiausių prancūzų aukštosios mados kūrėjų – Jeannos Lanvin 154-ąją sukaktį. Pasaulį dizainerė paliko pasibaigus II pasauliniui karui, tačiau net ir sunkmečiais ji padovanojo galybę nuostabių dizainų, kurie mados talentus įkvepia ir šiandien. J. Lanvin įkurtą ženklą ir jos kūrybinę kryptį šį kartą aptariame su dabartiniu LANVIN dizaineriu Bruno Sialelli, iš naujo atrandančiu bene turtingiausius mados namų archyvus.
Reading time 7 minutes
Jeanne Lanvin (Vida Press nuotr.), LANVIN 2021 m. pavasario modelis (mados namų nuotr.), Bruno Sialelli (Ezra Petronio nuotr.)

2019-aisiais paskirtas Lanvin moterims ir vyrams skirtų kolekcijų kūrybos vadovu, jaunas 32 metų dizaineris iš Marselio Bruno SIALELLI vos keliomis kolekcijomis sugebėjo grąžinti gyvybę seniausiems tebeveikiantiems prancūziškiems mados namams.

 

Užaugote garsiojo architekto Le Corbusier Marselyje suprojektuotame gyvenamajame komplekse „Cité radieuse“. Ar tai turėjo įtakos jūsų kūrybinio kelio pasirinkimui?

 

Manau, taip. Tėvai nusprendė mus auginti tokioje radikalioje aplinkoje. Sakykime, kad mano normalumo suvokimas augant tokiame name skyrėsi nuo kitų vaikų. Mokyklą lankiau to paties namo devintame aukšte, turėjau galimybę lankyti labai kūrybiškas veiklas: teatro, piešimo ir kaligrafijos būrelius. Dalyvaudavau visur, buvau labai aktyvus vaikas, tad tėvai džiaugėsi, galėdami mane nusiųsti į kiną, baseiną, mokyklą... O šiame name tam tereikėjo iš vieno aukšto keliauti į kitą.

 

Kam esate dėkingas už pirmuosius žingsnius mados pasaulyje?

 

Mano mama buvo gana ekstravagantiška, rengdamasi mėgo eksperimentuoti. Ji rengėsi Marithé + François Girbaud, Versus, Jean-Paul Gaultier prekių ženklais. Dirbo su savo jaunesniuoju broliu humoristu Elie Kakou, o šis buvo apsėstas mados ir kostiumų. Jam patiko Jeano-Paulio Gaultier kūryba, kurį, beje, mėgo parodijuoti. Savo išvaizda jis išreikšdavo begalę dalykų, vaikystėje mėgau jį stebėti. Štai tokioje aplinkoje augau, o būdamas penkiolikos supratau, kad noriu išreikšti savo kūrybiškumą ir tam puikiai gali tikti mada.

 

Papasakokite apie savo patirtį Marselio operoje...

 

Turiu meno srities amatų diplomą, jis leido dvejus metus dirbti Marselio operos kostiumų ateljė, kur išmokau rengti kitus, pažinau medžiagas ir teatro pasaulį. Būdamas septyniolikos atlikau praktiką Christiano Lacroix siuvimo padalinyje, ten mada man tapo savaime suprantamu dalyku. Tai buvo nuostabu! Mada iš didžiosios M. Nors tai buvo trumpas laikotarpis, praktika tetruko aštuonias savaites, tai prilygo grožio viesului. Buvau apstulbęs, apsuptas puikiai atrodančių žmonių, tai buvo tartum sapnas. Ši praktika paskatino mane užsirašyti į privatų mados dizaino institutą „Berçot Studio“ ir tęsti mokslus.

1609495920746408 dong04091609495920818942 dong0521
1609495920789368 dong05601609495920826661 dong0575
LANVIN 2021 m. pavasario ir vasaros kolekcija, mados namų nuotr.

Bet ir prieš tai įgyta jūsų patirtis buvo neprilygstama...

 

Tuo metu to dar nesupratau ir nebuvau toks vienas. „Berçot Studio“ mokslai trumpi, trunka dvejus metus, tačiau čia nesikoncentruojama į techninius dalykus, tai veikiau mokykla, kuri skatina atrasti savo visatą. Jos veikla primena „namus“, kuriuose aš save ir atradau. Ji labai skiriasi nuo „La Cambre“ ar „St. Martin’s“ mokyklų.

 

Dirbote su Nicolas Ghesquière’u Balenciaga mados namuose, su Jonny Johanssonu Acne Studios, su Julienu Dossena pas Paco Rabanne’ą, su Jonathanu Andersonu Loewe mados namuose, kol galiausiai atsidūrėte čia, Lanvin. Papasakokite apie tai daugiau...

 

Balenciaga buvo mados namai-mokykla su be galo stipria idėja įkūnyti ateitį. Dirbdamas su N. Ghesquière’u ir Natacha Ramsey išmokau eiti iki idėjos pabaigos, patyriau, kad inovacijose ir eksperimentuose būtinas begalinis preciziškumas. Acne mados namuose norėjau patirti, ką reiškia dirbti su prekės ženklu, kuris garsėja prêt-à-porter kolekcijomis. Pažinau švedišką kultūrą ir jos milžinišką pagarbą darbuotojams bei hibridinį darbo būdą. Visiškai nepažinta patirtis tokiam Marselio gyventojui kaip aš.

 

Paskui grįžau į Paryžių, kur vieną sezoną su J. Dossena dirbau pas P. Rabanne’ą. Tai buvo tarsi sugrįžimas prie ištakų. O galiausiai atsidūriau Loewe – su šiuo prekės ženklu suvedė atsitiktinumas. Susipažinau su J. Andersonu, jam labai patiko mano darbai. Balenciaga mados namuose mane vadindavo „hibridiniu dizaineriu“, nes galėjau daryti viską – nuo kostiumėlių iki apatinio trikotažo, bet niekada nekūriau vyrams. Kai susipažinau su J. Andersonu, jis pasakė: „Man regis, tu kurtum puikias vyriškas kolekcijas.“ Pagalvojau, kad būtų įdomu iš naujo įvertinti savo kūrybiškumą, dirbti su kitokiu kūnu, kitokiu garderobu.

 

1609495995707992 look 8   ep lanvin 280620 0419
LANVIN 2021 m. pavasario ir vasaros kolekcija, @ezrapetronio nuotr.
1609496009169613 look 13   ep lanvin 280620 12671609496015466597 look 1   ep lanvin 280620 0858 1
LANVIN 2021 m. pavasario ir vasaros kolekcija, @ezrapetronio nuotr.

Gimėte devintojo dešimtmečio pabaigoje, jūsų vaikystę ženklino dešimtasis dešimtmetis, naujasis amžius sutapo su paauglyste. Ar kūrybiškai esate prisirišęs prie šių laikotarpių?

 

Esu jautrus visiems dešimtmečiams, keliauju nuo vieno prie kito. Tačiau didžiausią įtaką visgi daro paauglystės laikotarpis. Pažiūrėkite į Marcą Jacobsą ir devintojo dešimtmečio kūrybą. Lanvin mados namuose visada bus gyvas Lanvin DNR, tačiau siekiu jį susieti su asmeniniais norais, pasakoti savą istoriją.

 

Ėmėtės vadovauti seniausių tebeveikiančių prancūziškų mados namų kūrybos skyriui. Kokie jūsų darbo principai?

 

Nagrinėjame archyvus – Lanvin mados namai juos turi bene turtingiausius. Archyvai jau savaime yra atskiras procesas, nes tai tos epochos meno gyventi liudijimas. Prekės ženklas visada mokėjo rasti ryšį su dabartimi – ar tai būtų antrasis, ar trečiasis, ar ketvirtasis dešimtmečiai. Jie visuomet ėjo koja kojon su laiku. Kalbant apie trečiąjį dešimtmetį, tai buvo pokario laikas, šis etapas mane labiausiai domina su savo grandioziškumu, glamūru, pertekliumi. Kalbant apie dabartinius įvykius, matau tam tikrą pasikartojančią schemą. Matau ryšį tarp 1920-ųjų ir 2020-ųjų, trokštu to žavesio, gausos ir glamūro. Lanvin istorija – viena ilgiausių mados pasaulyje ir ji teberašoma. Tai gražus pranašumas, kurį reikia išnaudoti.

LANVIN namų istorija – viena ilgiausių mados pasaulyje ir ji teberašoma. Tai gražus pranašumas, kurį reikia išnaudoti.

Kaip pavyksta išsaugoti Lanvin vertybes ir likti ištikimam savo kūrybos vizijai?

 

Lanvin mados namai matė daugybę dizainerių ir visi jie paliko savo paveldą. Pavyzdžiui, prie Jules-François Crahay tai buvo libertarinis 9-asis dešimtmetis, prie Claude’o Montanos – stiprios moters metas. Ir visa tai randa bendrų taškų, dialogų su mano visata. Filmo „Gražuolė ir pabaisa“ pradžioje Jeanas Cocteau sako: „Leiskite jums ištarti kelis stebuklingus žodžius, kurie atveria patį tikriausią vaikystės Sezamą: „Kartą gyveno...“ Tą tyrumą, tokią kūrybiškumo ir kartu einančios laisvės formą atrandame ir Lanvin.

 

Sakėte, kad ponia Lanvin ėjo prieš laiką, sukurdama pirmąjį vientisą gyvenimo stiliaus prekės ženklą, ir kad norite sugrįžti prie jos puoselėtos ateities vizijos. Ar tai pavyko?

 

Tikrai ne, bet tai – tikslas. Jeanne Lanvin buvo vizionierė. Ji nebuvo nei siuvėja, nei iliustratorė – ji veikiau priminė kūrybos vadovę, dirbusią su kitais, kad išplėstų savo visatą ir saviraiškos erdvę.

 

Ar sunku būti ir vyrų, ir moterų kolekcijų kūrybos vadovu?

 

Ne, tiek vyrams, tiek moterims skirtų kolekcijų mano kūrybos procesas yra vienodas. Dėl šios priežasties vos pradėjęs dirbti Lanvin pristatydavau abi linijas kartu. Tai buvo tarsi du atspindžiai. Mano kūrybinės komandos dirba toje pačioje studijoje, kartu permąsto vieną ir tą pačią užduotį – stilių. Mes galvojame apie herojus, kartais – namų herojus.

 

Bruno Sialelli – naujasis LANVIN mados namų kūrybos vadovas (Ezra Petronio nuotr.)

susiję straipsniai

Rekomenduojame