Mada

Nauja mados namų „Moncler“ sėkmės formulė, lenkianti kitus

Kas mėnesį klientams siūlydamas po naują efemerišką kolekciją, „Moncler“ generalinis direktorius šį ženklą pavertė nepavejamu. Pasaulyje, kuriame sezoniškumas praranda prasmę, šie itališki mados namai, regis, rado raktą į naują sėkmę
Reading time 7 minutes
ⓒ Moncler 1 Pierpaolo Piccioli

Moncler generalinis direktorius ir kūrybos vadovas Remo Ruffini yra tikras laisvamanis. Visą savo karjerą jis nepaisė lūkesčių, keitė sistemą, o atėjus metui atnaujinti šį prekės ženklą tam ir vėl rado savitą būdą. Naujausias įrodymas, kad šis menininkas atsisako paklusti dominuojančių idėjų diktatui, – praėjusį vasarį priimtas sprendimas sukurti Moncler Genius ženklą. Šiuo sprendimu pradėta ir nauja kūrybiška strategija: prekės ženklas bendradarbiauja su aštuoniais dizaineriais iš viso pasaulio ir kuria unikalias, mažesnės apimties kolekcijas, atsisakė eiti visų minamu dviejų metinių kolekcijų keliu ir jas vieną po kitos pristato kas mėnesį.

 

„Padariau išvadą, kad mados visata pasikeitė. Pasaulis evoliucionuoja ir, kalbant atvirai, tradiciniai rinkodaros sprendimai ima varginti. Nusprendėme atitolti nuo klasikinių komercinių modelių ir kolekcijas ėmėme pristatinėti kartą per mėnesį“, – aiškina R. Ruffini.

2018 m. rudens kolekcija, ⓒMoncler 6 Noir Kei Ninomiya

Aštuonias Moncler kolekcijas kuria patys įvairiausi dizaineriai: Pierpaolo Piccioli, Simone Rocha, Craigas Greenas, Kei Ninomiya, Francesco Ragazzi (iš Palm Angels) ir Hiroshi Fujiwara (iš Fragment), jos pristatomos į Moncler butikus visame pasaulyje. Parduotuvėse jau galima rasti H. Fujiwaros, K. Ninomiyos, C. Greeno, Moncler 1952, S. Rochos ir P. Piccioli darbų, o šio sumanymo rezultatai tik patvirtino R. Ruffini įsitikinimą – Moncler pasielgė teisingai.

1550242702801866 01 moncler pierpaolo piccioli fall 181550242702797206 03 moncler pierpaolo piccioli fall 18
1550242707120518 05 moncler pierpaolo piccioli fall 181550242710757950 09 moncler pierpaolo piccioli fall 18
1550242724996071 19 moncler pierpaolo piccioli fall 18
2018 m. rudens kolekcija, ⓒMoncler 1 Pierpaolo Piccioli

Inicijuoti kasdienį dialogą

„Atvirai sakau, jau pirmasis pusmetis buvo puikus, o dabar žengėme į mėgstamiausią metų laiką – žiemą. Tai reiškia, kad tikrai uždirbsime“, – atvirauja generalinis direktorius, pabrėžęs, kad biržoje kotiruojamos jo įmonės pajamos augo 47 proc. ir pasiekė 61,6 mln. eurų, pardavimo apimtys augo 21 proc., o pirmąjį šių metų pusmetį apyvarta siekė 493,5 mln. eurų. Naujoji kasmėnesinė strategija puikiai atitinka šiuolaikinio kliento mąstyseną, nes jis ieško ne tik malonumo, bet ir išskirtinumo.

 

Prabangių prekių pirkėjai nuolat atakuojami naujais pasiūlymais. Tad išlaikyti jų dėmesį mėnesių mėnesiais parduotuvėse esančia kolekcija tampa rimtu iššūkiu. O štai galėdamas naują „Genius“ kolekciją pristatyti kas trisdešimt dienų, Moncler klientų ir žurnalistų akyse atrodo kaip nuolat atsinaujinantis prekės ženklas. „Šių dienų komunikacija nė iš tolo nepanaši į tą, kokia buvo kadaise. Anuomet į klientą kreipdavomės kartą per sezoną. Šiandien dialogą reikia inicijuoti kasdien, klientą į parduotuvę pakviesti tikslią dieną, konkrečią savaitę ir tai labai didelis iššūkis“, – apie pokyčius pasakoja R. Ruffini.

Anuomet į klientą kreipdavomės kartą per sezoną, šiandien dialogą reikia inicijuoti kasdien.

Kolekcijų kūrėjai šiam darbui buvo atrinkti vadovaujantis tam tikra taktika. Jie visi yra iš skirtingų pasaulio regionų ir kiekvienas turi savitą estetikos suvokimą, natūralu, ir savitą klientų ratą. R. Ruffini tęsia: „Pirmiausia renkamės dizainerius, kurie patinka mums, nepamiršdami, kad per metus turime sukurti dvylika kolekcijų. Tad turime būti tikri, kad visi šie dizaineriai yra energiškai skirtingi, kad mūsų klientai bent su vienu iš jų galėtų atrasti bendrystę.

2019 m. pavasario kolekcija, ⓒMoncler 7 Fragment Hiroshi Fujiwara

Yra kūrėjų, kurių specifika – moterų mada, pavyzdžiui, dizaineris Pierpaolo. Kitų stiprioji savybė – gatvės mada, pavyzdžiui, Hiroshi. Tad mūsų sumanymas yra kurti tai, kas atspindėtų įvairias kartas ir įvairias idėjas.“

Aukštosios technologijos ir aukštoji mada

Net ir pačioje karjeros pradžioje R. Ruffini turėjo puikią uoslę naujausioms tendencijoms. Baigęs mokyklą jis išvyko į Jungtines Amerikos Valstijas, kur Bostono universitete turėjo studijuoti mados rinkodarą, tačiau užsirašė tik į vieną paskaitą, mat nusprendė, kad mokytis reikia iš praktikos, padėti tėvui šeimos versle, plėtoti drabužių prekės ženklą Gianfranco Ruffini.

 

1984 m. jis sukūrė asmeninį verslą – prekės ženklą New England. Jo gaminami drabužiai priminė Amerikos mokinių uniformas, o toks stilius anuomet buvo labai populiarus. 2000 m. R. Ruffini šį verslą pardavė ir po trejų metų netikėtai nusipirko Moncler, 1952 m. Izere (Prancūzija) įkurtą žieminių drabužių ženklą. Tuo metu Moncler buvo ant bankroto prarajos, tačiau R. Ruffini įžvelgė milžinišką prekės ženklo potencialą.

2019 m. pavasario kolekcija, ⓒMoncler 5 Craig Green

„Praėjus daugybei metų galiu pasakyti, kad tai buvo kone verslo startuolis: pradėjome dirbti vos su dviem darbuotojais, o šiandien šiuose mados namuose yra daugiau nei 3 500 žmonių. Pamenu, kad anuomet Moncler geriausiai perkamas buvo Italijoje. Pagalvojau, kad, jei didinsime asortimentą, nekeisime šio ženklo esmės, bendrausime su klientais, mokėsime juos išgirsti ir tobulinsime savo kūrinius, pasieksime tikrai daug.“

 

Stiprioji R. Ruffini savybė – gebėjimas patį paprasčiausią žieminį drabužį – pūstą striukę – paversti mados ir aukštųjų technologijų kūriniu. Vyriškai „Gamme Bleu“ linijai kurti į pagalbą jis pasitelkė dizainerį Thomą Browne’ą, o moteriškai „Gamme Rouge“ – italą Giambattistą Valli. Daugiau nei dešimt metų šie vyrai savo kūrinius pristatinėjo pačiais originaliausiais būdais, rengė ištisus spektaklius, kuriuose topmodeliai leidosi dirbtinėmis slidinėjimo trasomis, jodinėjo žirgais ir plaukė baseinuose. Šiuose pasirodymuose buvo visko: nuo hiphopo šokėjų iki kanadiečių policininkų būrio.

„Moncler“ generalinis direktorius Remo Ruffini, ⓒMoncler

O išaušus skaitmeninės revoliucijos erai ir išpopuliarėjus socialiniams tinklams bei „Instagram“, dėl šių vaizdų mados gerbėjai tiesiog išėjo iš proto. Vien dėl to R. Ruffini visada buvo lengva rasti bendradarbiavimo partnerių. Bėgant metams Moncler bendradarbiavimo sąrašas ilgėjo: akinių kolekcija su Pharrellu Williamsu, Chitose Abe de Sacai, Erdemu Moralioglu, Virgilu Abloh ir Junya Watanabe. Su pastaruoju kurta striukė yra ir mėgstamiausias Moncler generalinio direktoriaus drabužis: „Jos pamušalas ryškiai oranžinis ir, nors striukei jau dešimt metų, nuolat ją vilkiu“, – prisipažįsta R. Ruffini.

Perprasti klientų nuotaikas

Dabar, kai Moncler liovėsi bendradarbiauti su Browne’u ir Valli, visa R. Ruffini energija buvo nukreipta į radikalias strategines permainas: „Natūralu, kad viena sudėtingiausių užduočių tapo logistika. Anksčiau kolekcijai pristatyti turėjome tris mėnesius, dabar – trisdešimt dienų.“

 

O kuo lankstesnė logistika, tuo greitesnė reakcija į nuolat kintančius klientų norus. „Šiandien privalome būti be galo lankstūs, reikia nuolat jausti rinką. Esu tikras, kad naujasis mūsų darbo būdas yra mados sektoriaus ateitis. Be to, mūsų prekės ženklas skirtas įvairiausioms kartoms, įvairiausiems žmonių tipams. Tai unikalu, bet ir tikrai nelengva. Tačiau kuo daugiau bendrausime su klientais, kuo geriau įsiklausysime į tai, ką jie mums sako, tuo stipresni būsime“, – tvirtina R. Ruffini.

Šiandien privalome būti be galo lankstūs, reikia nuolat jausti rinką.

Panašu, kad mados pasaulyje Moncler įsitvirtino kaip tobulą komfortą, eleganciją ir originalumą atradęs prekės ženklas. O pritaikęs kolekcijoms mėnesinę strategiją, geba puikiai atliepti ištikimųjų klientų poreikius. Jiems R. Ruffini suteikia, ko šie nori, bet ir pateikia viską taip, kad šie ir vėl užsigeistų. Tai – išmintingas verslininkas.

1550244112099531 00002 moncler 4 simone rocha spring 2019 rtw1550244117974543 00009 moncler 4 simone rocha spring 2019 rtw
1550244122470077 00018 moncler 4 simone rocha spring 2019 rtw1550244122528022 00019 moncler 4 simone rocha spring 2019 rtw
2019 m. pavasario kolekcija, ⓒ Moncler 4 Simone Rocha
1550244196753754 01 8 moncler palm angels fall ready to wear 20181550244200110833 04 8 moncler palm angels fall ready to wear 2018
1550244204811394 19 8 moncler palm angels fall ready to wear 20181550244208480372 10 8 moncler palm angels fall ready to wear 2018
2018 m. rudens kolekcija, ⓒ Moncler 8 Palm Angels

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame