Mada

Nepakeičiamieji: mados pasaulyje karaliaujantys dizaineriai

Dažnai vadinami savo kartos geriausiais, šie dizaineriai išsaugo pozicijas, bet nevengia atnaujinti klasikinio požiūrio. „Gucci“ ir „Prada“ išlieka nenugalimi kūrybos meistrai. Metai iš metų abejingų nepalieka jų fantazijos tiek ant podiumo, tiek parduotuvėse.
Reading time 5 minutes
Mados namų „Versace“ archyvo nuotr., www.versace.com

Miuccia Prada, „Prada“

Jau trisdešimt metų šių mados namų įkūrėjo anūkė nuo A iki Z vadovauja visoms kolekcijoms. Miuccia Prada mažą šeimyninę galanterijos įmonę pavertė pasauline imperija, kurios reputacija nėra abejojančių. Ši meno fanatikė pasisako už visiems prieinamą ir išmanų dizainą, nepaisant to, kiekvieną sezoną savo kolekcijoms sugeba suteikti šiems mados namams būdingų vertybių. Pati pripažįsta, kad jos darbai yra meno kūriniai, gerokai pranokstantys prekės sąvoką. Pasirodo, pasaulis bene labiausiai laukia jos vyriškų kolekcijų – ir profesionalai, ir klientai. Puikus itališkų mados namų sėkmės įrodymas.

Driesas Van Notenas

Jo tris dešimtmečius trunkančią karjerą galima apibendrinti vienu žodžiu – nepriklausomybė. O tai – išskirtinė šių laikų savybė. Jis – vienas retų dizainerių, kurie niekada nepasiduoda reklamos spaudimui ir sugeba išsaugoti savo vardo mados namų finansinę laisvę... iki praėjusio birželio, kai didžiąją dalį verslo jis perleido ispanų grupei Puig.

 

Šešiasdešimtmetis belgas šiandien likęs kūrybos vadovu ir administracinės mados namų tarybos prezidentu. Jis yra trečioji siuvėjų šeimos karta, minimalizmu sužibėjęs dešimtojo dešimtmečio pradžioje ir vėl į priešakines mados gretas su dar ryškesniu, šventiškesniu stiliumi grįžęs šio amžiaus pradžioje. „New York Times“ nuomone, tai vienas ryškiausių savo kartos dizainerių. Su didele aiškias vertybes išpažįstančia įmone, puikia 50 mln. eurų per metus siekiančia apyvarta jis, regis, lieka ateities mados garantu.

Lucas Ossendrijveris, „Lanvin“

Kiekvienas jo pasirodymas priartėja prie tobulybės ir kiekvieną sezoną primena, kad šis olandų kūrėjas buvo vienas pirmųjų vyriškos mados guru, sugebėjęs atrasti mados ir gatvės stiliaus simbiozę. Jis perprato šią alchemiją.

 

Paryžietiški mados namai 2006 m. pasitikėjo tik juo ir paskyrė plėsti vyriškos mados padalinį. O šiam jis kaipmat suteikė radikaliai naujovišką, rafinuotai atsipalaidavusį, lengvą ir laisvą stilių. Tai buvo visiška priešingybė to meto taisyklėms, kurioms didžiausią įtaką darė siauri H. Slimane’o Dior Homme kurti siluetai. Beje, šio asistentu jis dirbo trejus metus. Šiandien jo kolekcijos yra vienos labiausiai vertinamų, o sportinių batelių, kuriuos pats asmeniškai kiekvieną sezoną kuria, laukiama lyg išganymo.

Alessandro Michele, „Gucci“

Jo vardą taria visų lūpos. Mados namuose Gucci jis dirba beveik ketverius metus, bet juk linksminantis laikas tiesiog praskrieja. Alessandro Michele nepanašus į nieką kitą. Juo labiau jo kolekcijos. Tačiau šis 46 metų romietis už daug ką turi būti dėkingas kitam tokiam pačiam nerealiam žmogui kaip jis. Generalinis Gucci direktorius Marco Bizzari2015 m. turėjo užduotį atnaujinti šiuos mados namus ir būtent A. Michele patikėjo jų raktus.

 

Nuo trylikos metų mados užkulisiuose besisukiojantis dizaineris tikrai išmano šią sritį, tačiau niekas nežinojo, kaip jis pakeis Gucci... Jam patikėtos visos mados namų kolekcijos ir įvaizdis, Alessandro visai neseniai „Times“ vertinimu buvo įtrauktas į šimto įtakingiausių asmenų sąrašą. Mat jam pavyko neįtikėtinas dalykas: išjudinti pardavimo apimtis, sužavėti tūkstantmečio kartą ir išsaugoti senąją klientūrą. Ką sako skaičiai? 45 proc. išaugusios pardavimo apimtys 2017 m., 6,2 mlrd. eurų apyvarta. Ir visa tai dvelkia nepaaiškinamu kūrybiniu lengvumu. Regis, būtent jis šiuo metu įminęs stebuklingą paslaptį.

Donatella Versace, „Versace“

Nuosavos karalystės karalienė Donatella Versace itališkus mados namus perėmė 1997 m. ir juos valdo aksomine pirštinaite aptraukta geležine ranka. Ji viena iš nedaugelio, išsaugojusių kietos vadovės įvaizdį, o tai geriausiai šiandien atsispindi jos kolekcijose.

 

Dar niekada Versace kūryba nebuvo tokia įtraukianti, stipri ar stebinanti. Ji paiso visų broliui Gianni brangių meninių taisyklių, tačiau sugeba meistriškai pažadinti mados namus naujam gyvenimui. Po dvidešimties valdymo metų Versace ir toliau skamba jaunimo lūpose ir, panašu, tai yra geros ateities ženklas.

Pierpaolo Piccioli, „Valentino“

Baigęs „Istituto Europeo di Design“ dizaino institutą, šis italas dvidešimt metų kūrė kartu su Maria Grazia Chiuri (dabartinė Dior moteriškų kolekcijų kūrybos vadovė). Abu ginklus gludino mados namų Fendi aksesuarų skyriuje, vėliau, 1989 m., perėjo į Valentino. Čia su aksesuarais dirbęs duetas akivaizdžiai modernizavo prekės ženklą ir nutolino jį nuo turėto aristokratiško įvaizdžio.

 

2008 m. į pensiją išėjus Valentino Garavani, duetui atiteko visos prêt-à-porter ir aukštosios mados kolekcijos, beje, tuo metu išgyvenusios ne pačius geriausius laikus. Nuo 2016 m. dirbantis vienas Pierpaolo Piccioli tapo dar ryžtingesnis, dabar jis kuria jauniems, vertinantiems įvairovę ir mados naujovių nesibaiminantiems klientams.

susiję straipsniai

Rekomenduojame