Mada

Tai geidžiamiausi mados pasaulio žinovių laisvalaikio drabužiai

Šiuo metu „Pangaia“, ko gero, yra labiausiai įkvepiantis ir ekologiškai atsakingas mados prekės ženklas. Jis nepaiso sezonų, kuria universalią madą, veganiškus, organiškus ir savaime suyrančius gaminius. Kokią istoriją seka šie koja kojon su gamta žengiantys mados namai?
Reading time 6 minutes
@thepangaia / Instagram nuotr.

Per mokslo pasiekimus Pangaia pasitelkia visus Motulės Gamtos išteklius, negana to, kuria be galo estetišką stilių. Šis gamintojas – puikiausias įrodymas, kad prabangos pasaulis gali būti „žalias“. Apie tai pasakoja ir Pangaia rinkodaros vadovė Maria SRIVASTAVA bei inovacijų skyriaus vadovė Amanda J. PARKES.

 

Iš kur atsirado pavadinimas Pangaia?



Tai žodžių „Pangaea“ – ankstyvojo Žemės superkontinento – ir graikų Žemės deivės Gaia’os darinys. Juo siekėme pabrėžti mūsų ryšį su Motina Žeme, kurį atsispindi visa mūsų kūryba: tiek spalvos, tiek medžiagos...



Kas slypi už Pangaia vardo?



Tokios asmenybės kaip Miroslava Duma ar Pharrellas Williamsas. Pangaia pirmiausia yra didelis mokslininkų, inžinierių, menininkų, dizainerių ir mąstytojų kolektyvas. Garsi mados tinklaraštininkė Miroslava Duma (technologinių inovacijų inkubatoriaus „Future Tech Lab“ įkūrėja) yra šio kolektyvo narė, o dainininkas Pharrellas Williamsas – prekės ženklo gerbėjas, jis mums mielai padeda.

Kur įsikūrėte?



Mūsų socialinė būstinė yra tarp Londono ir Niujorko. Visa gamyba, rinkodara, valdymas yra Londone, o tyrimų ir plėtros skyriai bei partneriai įsikūrę Niujorke. Šiuo metu mūsų yra dvidešimt, jeigu neskaičiuotume išorinių bendradarbių, tačiau įmonė labai sparčiai auga.


Ar galite nusakyti šio projekto esmę?



Kurdami Pangaia siekėme rasti būdą, kaip visuomenei kuo suprantamiau pristatyti visas inovacijas ir technologijas, su kuriomis dirbame, kad žmonės galėtų suprasti iššūkio esmę. Iš pradžių gaminome marškinėlius – tai bene paprasčiausias mados produktas. Juos sukūrėme iš jūros dumblių, vos kartą per ketverius metus renkamų Islandijoje, ir organinės medvilnės. Šie produktai atitinkamai sudarė 20 ir 80 procentų gaminio sudėties. Tačiau labai dirbame, kad proporciją pakeistume. Gaminys apdorotas mėtų aliejumi, taip siekiame sumažinti būtinybę dažnai skalbti, vadinasi, ir taršą. Be to, marškinėliai dažyti tik augaliniais dažais.

Kada įkūrėte šį prekės ženklą?



2018 metų pabaigoje viskas ėjosi labai greitai. Siekiame išlaikyti „lėto prekės ženklo“ dvasią, net jei tai sunku – laboratoriniai tyrimai šioje srityje tobulėja be galo sparčiai.



Kiek laiko prireikė išplėtoti projektą?



Tyrimai ir plėtojimas užtruko dešimt metų, tačiau pirmieji moksliniai mūsų partneriai atsirado prieš ketverius metus.



Ar biotechnologiniai tyrimai ir vis dar yra ir sudėtinga, ir brangi sritis?



Taip, tai ir pinigų, ir laiko klausimas. Nesvarbu investuojama suma, jei neturite nei laiko, nei žmonių tyrimams, testavimui vykdyti ir įgyvendinti. Prireikia laiko, kol produktas iškeliauja į rinką, tačiau dabar stengiamės šią trukmę sumažinti.

Pangaia technologijos patentuojamos, o ar dalimi jų gali naudotis kiti?



Neatlygintinai jomis naudotis neleidžiame, tačiau viena iš mūsų pamatinių vertybių – kad ir kiti galėtų pasinaudoti šiomis technologijomis, taip pasitarnaujant ir mūsų pramoniniams partneriams. Neieškome išskirtinumo.



Pangaia misija „All About Nature“ siekia perdirbti ir panaudoti galybę natūralių planetos dovanų. Ar tai kitas žingsnis po plastiko perdirbimo?



Jeigu šis žingsnis plastiko perdirbimo nepakeis, bent jau taps daug žadančia alternatyva. Savo techniką vadiname „High-tech Naturalism“ (angl. aukštųjų technologijų natūralizmas), ja siekiame naudoti natūralius mūsų aplinkos išteklius, pavyzdžiui, atliekas, žemės ūkio produktus, juos pritaikyti aukščiausio lygio technologiniams sprendimams. Geriausias to pavyzdys – striukė, pagaminta iš gėlių žiedlapių ir aukštųjų technologijų audinio (kaina svyruoja nuo 495 iki 675 eurų, – aut. past.). Šia kryptimi ir einame.

Kodėl pasirinkote Pangaia gaminiais prekiauti tik internetu?



Iš pradžių skaitmeninis pardavimas mums buvo labai svarbus, bet dabar išbandome ir tiesioginį pardavimą, įrengiame „pop-up“ parduotuves kitų prekės ženklų parduotuvėse, pavyzdžiui, „Naked“ Niujorke. Suprantame, kad mūsų klientams labai svarbu paliesti prekę.



Ar Pangaia drabužis atsparus laikui? Ar gali būti, kad po dešimties metų juos pirksime padėvėtų drabužių parduotuvėse?



Būtent. Nuo pat pradžių apie tai mąstėme. Vos įkūrę prekės ženklą pradėjome bendradarbiauti su amerikiečių įmone „The Renewal Workshop“, kuri perdirba, taiso senus drabužius ir juos vėl parduoda. Tad jau tada mąstėme, kaip savo drabužiams vieną dieną suteikti antrą gyvenimą. Tikiuosi, nemanote, kad, jei striukė pagaminta iš žiedlapių, ji vieną dieną ims ir tiesiog suirs jūsų spintoje!



Papasakokite daugiau apie šių mados namų logotipą...



Jį sudaro mūsų planetą primenantis daugiaspalvis apskritimas, kurio spalvų galima rasti gamtoje. Tiesa, yra ir dar vienas simbolis, iš kurio galima atpažinti mūsų produkciją: tai sakinys, aprašantis medžiagas ir technologijas, naudotas produktui pagaminti. Tai mūsų identiteto esmė.

Ar Pangaia yra (pagaliau) įrodymas, kad dizainas ir atsakomybė mados pasaulyje gali eiti koja kojon?



Bent jau nuo pat pradžių to siekėme. Pasinaudoti šia daug žadančia galimybe, įrodyti, kad galime būti ir „kieti“, ir stilingi, ir atsakingi. Pasirodo, kad aukštosios technologijos ir aukštoji mada ne taip ir nutolusios, ypač savo reiklumu ir meistryste.


 

Pangaia tikslai – ambicingi: „priversti banguoti atsakingos mados pasaulį“, „dėl geresnės ateities išplėsti kūrybos ribas“... Kaip tokiu metu pavyksta išlikti tokiais optimistais?



Mes tuo tikime! Tikime savo priemonėmis, jas matome laboratorijose, kasdien jų atrandame vis naujų, mes tuo gyvename!

susiję straipsniai

Rekomenduojame