Mada

Stilingas aksesuras, tapęs modernaus požiūrio į madą pradininku

Sukurta 1984 metais, šįmet minimalistinė „Prada“ nailoninė kuprinė švenčia jau 35-ąjį gimtadienį.
Reading time 4 minutes

Mados pokyčių simboliu tapusi juodo nailono kuprinė – pirmasis pasaulinės sėkmės sulaukęs itališkųjų mados namų Prada gaminys. Pasirodė ji 9-ojo dešimtmečio viduryje, kai mados pasaulyje vyravo prabanga, o ekranus pasiekė turtuolių gyvenimo aistras narpliojantis ir buržuazinius stiliaus kanonus populiarinantis televizijos serialas „Santa Barbara“. Naujoji asketiško dizaino kuprinė buvo tokio pasaulio priešingybė. Moderni ir lengva, dekoruota odiniais dirželiais ir pasiūta iš pigios dirbtinės medžiagos – nailono, kurį gamino parašiutų kompanija. Kad tai garsaus dizainerio kūrinys, bylojo tik mažytis trikampis Prada logotipas. Anuomet neįtikėtinai paprastas gaminys taip išpopuliarėjo, kad tapo geidžiamiausiu 10-ojo dešimtmečio aksesuaru.

 

Pasauliui ritantis į naują tūkstantmetį, ši nailono kuprinė kainavo 300 JAV dolerių, o šiandien antrų rankų rinkoje originalų kuprinės modelį galima įsigyti kone dvigubai brangiau. Dabar naujus nailoninės kuprinės modelius Prada siūlo už maždaug 1,5 tūkst. dolerių.

 

Prada kūrybos vadovė Miuccia Prada suvokė, kad nuo prabangos dūstanti 9-ojo dešimtmečio mada pamažu tampa pašaipos objektu. Iškilo nenusakoma pokyčių būtinybė, nes ėmė keistis bendrasis mados suvokimas – pamažu buvo artėjama prie jausmingumo, ekologiškumo, į prioritetų sąrašą pateko ir praktiškumas.

1575938423448534 prada 3

Prados kuprinė ypatinga tuo, kad XX amžiaus pabaigoje tapo prabangos preke, įvyniota į nepastebimumo popierėlį, ji sulaužė išplitusio vartojimo taisykles. Kaip rašo prabangos ženklus nagrinėjanti knygų autorė Caroline Cox, nailoninė kuprinė simbolizavo antimadą, tačiau, laimei, stilingo gyvenimo besivaikančiam vartotojui buvo gana brangi, kad atsietų mados žinovą nuo neišmanančios daugumos. Pasak M. Prados, jos sukurta kuprinė skirta „žinovui, o ne vartotojui“.

 

XX amžiaus pabaigos vartotojui juodo nailono kuprinė siūlė tuo laikotarpiu naują gyvenimo būdą – minimalizmą, kuris virto atsaku į ekologines katastrofas, pasaulinį nuosmukį bei skurdą. Visgi minimalizmas yra ir apsukrus mados pardavimo būdas, pasiekiantis nuo pastarojo meto aktualijų nenorinčių atsilikti klientų širdis. Šiandieniame pasaulyje, kur greitoji mada bėga sprintus, minimalizmo kryptis atspindi subtilią prabangą, nes turėti mažiau, bet aukštos klasės daiktų sau gali leisti ne kiekvienas. Gaminių kainas kelia ne tik garsių ženklų vardai, bet ir itin kokybiškos arba retos medžiagos, naujų gaminimo technologijų diegimas, riboti kiekiai, ilgiau trunkanti gamyba ir brangiau apmokami darbuotojai. Taigi už paprasto įvaizdžio slepiasi virtinė įkainotų laiptelių. Minimalizmo ir modernizmo jungtis – paveikus būdas priversti moteris atrodyti taip, kad jos būtų ir žavios, ir besirūpinančios ekologija, taip pat nepagailėtų dosniau atverti piniginių.

 

1575938429497357 prada 1

9-ajame dešimtmetyje tapusi modernaus požiūrio į madą pradininke Prada kuprinė simbolizavo „sumažėjusią“ madą, kartu ji išlaisvino klajojančio miestiečio rankas ir kvietė stileivas ieškoti patogumo. Ši kuprinė buvo skirta saiką jaučiančiam pasauliui, o šiandien atgimusi jos versija kalba jau naujojo tūkstantmečio kartai: pasaulio gerovė kabo ant plauko – Žeme turime rūpintis ne šiandien, o jau turėjome vakar.

1575938674186228 prada 4

Skaičiuodama 35-ąjį nailoninės kuprinės gimtadienį Prada ėmėsi ją gaminti iš gamtai draugiško nailono – „Econyl“. Šios medžiagos pluoštai gaminami iš perdirbtų žvejybai skirtų tinklų ir nailoninių atliekų pertekliaus. Kapsulinė kolekcija „Re-Nylon“ siūlo ne tik legendinį garsiosios nailono kuprinės modelį, bet ir kelioninius krepšius, pirkinių tipo rankines, diržines rankines, kitas variacijas. Pasak Prada grupės rinkodaros ir komunikacijos vadovo Lorenzo Bertelli, mados namų tikslas – iki 2021 metų pabaigos visus nailono gaminius gaminti tik iš naujosios ekologiškos medžiagos.

PRADA nuotraukos

susiję straipsniai

Rekomenduojame