Mada

Nuo Rihannos iki V. Beckham – sėkmingi scenos garsenybių posūkiai į mados verslą

Rihanna, Beyoncé, Kanye’as Westas, Justinas Bieberis... – vis daugiau popžvaigždžių imasi nuosavo mados prekės ženklo. Pelningas karjeros posūkis.
Reading time 7 minutes
Mados namų FENTY nuotr.

„Kiekvienas žino, kad Rihanna yra nuostabi atlikėja, o bendradarbiaudamas su Fenty Beauty prekės ženklu sužinojau, kad ji – ir puiki verslininkė, ir įkvepianti lyderė. Tad visiškai natūraliai ji rado savo vietą LVMH grupėje“, – tokiais žodžiais šios grupės generalinis direktorius Bernard’as Arnault pasveikino Rihannos įkurtą ir praėjusią gegužę pristatytą prabangos ženklą Fenty.

 

Po sėkmingos 2017-ųjų rugsėjį pristatytos makiažo linijos Fenty Beauty ir po metų sukurtos apatinio trikotažo kolekcijos „Savage x Fenty“ atlikėja drąsiai imasi mados prekės ženklo, kuris taip pat pavadintas Fenty – jos pavarde. 31 metų superžvaigždė pristato aukštos kokybės gatvės stiliaus drabužių kolekciją.

Italijoje pagaminti ir praėjusią gegužę Marė kvartale Paryžiuje pristatyti drabužiai išsiskiria neutralių spalvų – smėlinės, baltos, koralo rausvos – palete, XXL dydžio kostiumais, apgaubiančiomis striukėmis, mini sijonais iš džinso ir vyriškais marškiniais. Kalbant apie papuošalus, išsiskiria netikrais brangakmeniais puošti auskarai, futuristiniai akiniai nuo saulės ir batai laibomis aukštomis pakulnėmis. Pirkti šio prekės ženklo gaminius galima pastaruoju metu labai išpopuliarėjusiu užsirašymo į laukiančiųjų sąrašą būdu: nauji gaminiai pristatomi iš anksto numatytomis dienomis, nepaisant tradicinio kolekcijų pristatymo kalendoriaus.

„Tokiai grupei kaip LVMH tikrai išmintinga sietis su tokia asmenybe kaip Rihanna ir kolekciją platinti būtent tokiu būdu, nes tai atitinka šių dienų naujosios kartos vartojimo įpročius. Prabangos grupei tai gali tapti savotiška eksperimentų laboratorija“, – aiškina Paryžiaus „Sciences Po“ universiteto dėstytojas ir prabangios mados ekspertas Serge’as Carreira.

Susieti su visata

Tai gražus gerai apgalvoto bendradarbiavimo pavyzdys. Beje, socialiniai tinklai tapo puikia priemone realiu laiku įvertinti asmenybės įtakos mastą. Šiuo atžvilgiu Rihanna ir 73 milijonai jos „Instagram“ sekėjų yra sunkiasvoriai žaidėjai. „Šiandien būtina įvertinti ir įtakos potencialą. Be to, didžiosios šiandienos popžvaigždės ėmė demonstruotis visiškai kitaip – rodyti realų gyvenimą! Anksčiau reikėdavo laukti, kol į tam tikrą dievuką dėmesį atkreips spauda. O šiandien pakanka užmesti akį į telefoną – ten dalijamasi viskuo. Nebe paslaptis tapo garsenybių kasdienybė, skonis, vertybės“, – analizuoja prekės ženklų strategijų konsultantė Alexandra Jubé.

 

Šiandienė žvaigždė siūlo visapusį gyvenimą, savo istorijos pasakojimą: iš kur ji kilusi, ką ji galvoja, ką mėgsta. Būtent tai 2016 metais, pradėjusi bendradarbiauti su Topshop ir sukūrusi sportinių drabužių ženklą Ivy Park, pasiūlė Beyoncé: „Ivy“ yra antrasis jos vyresniosios dukros vardas, o žodis „Park“ – aliuzija į jos vaikystę, kurią atlikėja praleido žaisdama savo miesto parkuose – visiems atvirose erdvėse. Tad su šiuo pavadinimu siunčiama ir stipri bendrystės žinutė.“

Šiais laikais mados prekės ženklus pristatančios garsenybės išties įsitraukia į šią veiklą. Tai jau nebe Britney Spears, Paris Hilton ar Mariah Carey laikai, kai jos tik suteikdavo savo vardą kvepalų buteliukui ar net dešimtims jų. Bet kur kas labiau įsitraukęs yra ir šiandienis vartotojas. Pirkdamas Ivy Park ar Fenty, jis perka viziją, visatą, kuriai save priskiria“, – aiškina A. Jubé.

 

Prisiminkime, kad 1998 metais, būdamas pačioje viršūnėje, Puff Daddy taip pat nėrė į madą, sukurdamas Sean John prekės ženklą. Jis veikia iki dabar ir bendradarbiauja su jaunais garsiais šių laikų JAV reperiais. Tačiau kiti renkasi kitokią strategiją: atlikėjas Justinas Bieberis praėjusį sausį pristatė asmeninį abiem lytims tinkantį gatvės stiliaus prekės ženklą Drew House (Drew yra jo antrasis vardas). Tačiau nei pristatymo kampanijose, nei interneto svetainėje, nei prekės ženklo „Instagram“ paskyroje nėra jokių Justino pėdsakų. Paslaptingas diskretiškumas. „Tokia strategija iš tiesų kelia klausimų. Reikia šiek tiek daugiau laiko, kad būtų galima ją įvertinti. Beje, J. Bieberis ruošiasi pristatyti veganišką dezodorantą, tad jo yra visur“, – komentuoja A. Jubé.

Amerikietė dainininkė Taylor Swift, „Instagram“ turinti 119 milijonų sekėjų, savo ruožtu vienijasi su britų mados kūrėja Stella McCartney ir kartu pristatys su rugpjūtį pasirodžiusiu jos albumu „Lover“ susijusią drabužių kolekciją. Naujas būdas pratęsti muzikos istoriją su spalvingais popstiliaus drabužiais.

Kad žiūrėtų rimtai

Kai kurios garsenybės taip siekia praplėsti puikiai besiklostančią kūrybinę karjerą, o kai kurios taip imasi radikalaus karjeros posūkio. Ir dar sėkmingo.

 

Dvynės aktorės Mary-Kate ir Ashley Olsen prekės ženklą The Row pristatė 2006 metais. Be galo elegantiškas, dešimtojo dešimtmečio stiliaus įkvėptas garderobas labai greitai subūrė savo gerbėjų ratą ir tapo vienu laukiamiausių Niujorko mados savaitės pristatymų. Seserys net du kartus – 2012 ir 2015 metais – laimėjo prestižinį Amerikos dizainerio apdovanojimą. Ir nuo tada visiškai sustabdė savo kaip aktorių karjerą.

1578042404656315 00004 the row resort ss201578042404715544 00005 the row resort ss20
1578042404702150 00011 the row resort ss201578042404676047 00010 the row resort ss20
Mados namų THE ROW 2020 m. kruizinė kolekcija

Tačiau iškalbingiausia vis dėlto yra Victorios Beckham sėkmė. Savo prekės ženklą ji įkūrė 2008 metais ir nuo tada ją lydi stulbinantis pripažinimas. „Iš pradžių iš kai kurių profesionalų buvo justi šiek tiek sarkazmo. Tačiau greitai ir jie buvo pakerėti!“ – prisimena S. Carreira. Šioms profesiją pakeitusioms žvaigždėms nėra nieko svarbiau už kolegų įvertinimą. „Jiems tai kertinis dalykas. Taip buvo ir V. Beckham, kuri net atsisakė vėl lipti į sceną su grupe „Spice Girls“. Juk ji tiek kovojo, kad atsikratytų praeities įvaizdžio“, – įsitikinusi A. Jubé. Beje, ši anglė 2011 ir 2018 metais taip pat laimėjo prestižinį Britų metų dizainerio apdovanojimą, kuris jai buvo tarsi galutinis mados elito pripažinimo ženklas.

1578042544500331 00003 victoria beckham resort 20
1578042551811983 00005 victoria beckham resort 201578042552023286 00007 victoria beckham resort 20
1578042556540032 00019 victoria beckham resort 201578042560482938 00011 victoria beckham resort 20
Mados namų VICTORIA BECKHAM 2020 m. kruizinė kolekcija

Kitiems pavyksta padaryti puikią mados karjerą ir nė kiek neatsižadėti pirmojo pašaukimo. To geriausias pavyzdys – reperis Kanye’as Westas, 2015-aisiais su Adidas sukūręs savo prekės ženklą Yeezy. Pasinaudojęs daugybę metų kurtu pažįstamų ratu, jis galėjo pasinaudoti pačių garsiausių mados pasaulio asmenybių paslaugomis. Pavyzdžiui, Virgilas Abloh, kuris iš pat pradžių ėmėsi globoti atlikėją. Taip pat ir australų stilistė Christine Centenera, padėjusi kūnu paversti reperio mados viziją.

 

„K. Westas yra atskiras atvejis. Jo asmenybė gana skaldanti: arba jį dievini, arba nekenti. Tačiau jis gerbiamas už meninę tiek muzikinę, tiek mados raišką. Be to, jis tiesiogiai dalyvauja kūrybos procesuose. Tai ypač juntama kolekcijų pristatymų mizanscenose, kurios visuomet be galo gerai apgalvotos“, – priduria A. Jubé. Nesvarbu, ar tai pavėluotas pašaukimas, ar protingas būdas išplėsti asmeninę imperiją – žvaigždžių posūkis į madą yra sėkmingas žingsnis, mat žmonės visada laukia naujų šiurpuliukų.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame