Mada

Kaip taisykles laužantys „Gucci“, „Balenciaga“ ir „Fendi“ sukėlė mados revoliuciją?

Mada – viena sparčiausiai prie pasaulinių pokyčių prisitaikančių industrijų. Tiesa, kartais ji pati sukelia audras ir visą pasaulį priverčia persidėlioti stiliaus vertybes.
Reading time 8 minutes
Instagram / @balenciaga ir @gucci nuotr.

Šiuolaikinėje madoje tokių revoliucijų buvo visai neseniai. Per keletą metų industrijos milžinai sugebėjo neįmanomą paversti realybe ir išgąsdinti mados pasaulį drąsiomis tendencijomis, stilingu komfortu bei įkvėpti sunkiausiai sužavimą tūkstantmečio kartą.

 

Šiandien mada nebėra paslaptinga niša, kuri yra prieinama tik išskirtinei gero skonio saujelei. Dabar mados ieško visi ir visada – ji tapo visuomenės būtinybe, be kurios taisyklių ir sąlygų neapsieina nė viena diena, nė vienas darbas, nė viena šventė. Mados kasdien ieško kiekvienas – nuo paauglio iki senjoro, o tendencijas ima vaikytis vis daugiau paprastų, rutiną siekiančių nuspalvinti estetika žmonių.

 

Kūrėjų reakcija į kaip ant mielių kylantį visuomenės susižavėjimą mada pastarąjį dešimtmetį industrijoje sukėlė tikrą revoliuciją. Niekam ne paslaptis, kad mados namų populiarumą dažnai lemia dizaineris, stovintis prie jų vairo, ir tai, kaip greitai jis prisitaiko prie visuomenėje vykstančių revoliucijų. Vieni ryškiausių ir labiausiai visuomenę aplenkusių mados namų yra Gucci, Balenciaga ir Fendi prekės ženklai. Istorijoje jie bus minimi kaip tikrieji verslo chameleonai, suformavę naują mados kryptį ir pakeitę visuomenės suvokimą į stilių. Šie industrijos galiūnai madoje panaikino ribą tarp prabangos ir kasdienybės ir tai jie padarė naudodami pagrindinį savo ginklą – estetiką, kurią iš visų pusių apramstė gudriomis verslo idėjomis. Kaip šiandien, ko gero, labiausiai linksniuojami mados namai Gucci, Balenciaga ir Fendi pakeitė madą?

Gucci revoliucija – mados revoliucija?

Į svarbiausią mados namų postą – dizainerio poziciją – 2015 metais atėjus aksesuarų kūrėjui Alessandro Michele, Gucci peržengė mados taisyklių slenkstį. Iki tol kurį laiką šie mados namai pristatydavo pakankamai geras, tačiau jau pradedančias dulkėti kolekcijas. Iš dizainerio posto išėjus Tomui Fordui, Gucci reputacija ėmė nykti – prekės ženklas nebebuvo toks ryškus ir matomas kaip anksčiau – paprasčiausiai jis tapo „vienu iš daugelio“. Tačiau prie mados namų vairo stojus keistam, ekstravagantiškos išvaizdos aksesuarų kūrėjui A. Michele, prekės ženklas ėmė ir sulaužė visas iki tol galiojusias taisykles. Dizaineris mados namus ėmė griauti ir perstatinėti nuo pamatų – jis grąžino garsųjį dvigubos G „Marmont“ logotipą, pakeitė Gucci pirkėją, jo požiūrį į mados tikslus bei aplinkinių reakciją į pateikiamą stilių.

„Daugiau yra geriau“ – taip galima pavadinti naują Gucci amžių. Naujas senas logotipas buvo tik pradžia – mat Gucci kolekcijos į savo paletę įtraukė visas fantazijų spalvas ir jomis užliejo atsinaujinusį podiumą. A. Michele glamūrinį stilių atvedė į kasdienybę – jis išteisino vulgarokomis laikytas medžiagas, pavyzdžiui, velvetą, išaukštino spalvingus pieštus lipdukus ant prabangių drabužių. Be to, jis pasmerkė tikrą kailį ir į madą atvedė netikrus, ryškiaspalvius kailinius, kuriais drąsiai puošia kolekcijas. Taip pat žvelgiant į jau nemažą kiekį sukurtų kolekcijų, tampa akivaizdu, jog aksesuarų kūrėjas A. Michele išskirtinį dėmesį skiria detalėms ir jomis kuria didingą visumą – vienas svarbiausių jo kolekcijos bruožų yra tai, kad kūrėjas tarpusavyje derina nesuderinamas, pernelyg pompastiškas idėjas ir tai pateikia genialiai suprantamu tonu. Dažnai jo kolekcijų deriniuose vyrauja nemažai skirtingų medžiagų, pavyzdžiui, velvetas su nėriniais, langeliais, o tai papildo taškuoti batai. Tokie deriniai puikiai atkreipė vienos svarbiausių verslo varomųjų jėgų dėmesį – tūkstantmečio kartą. Mat šie yra linkę investuoti į nepamirštamą patirtį, ryškius prisiminimus ir neregėtą išskirtinumą – būtent tokias vertybes savo maištautojiška elegancija suteikė atsinaujinę Gucci.

„Daugiau yra geriau“ – taip galima pavadinti naują GUCCI amžių.

Šis prekės ženklas išmoko pamoką, kad tūkstantmečio karta nebeieško išpuoselėtos prabangos – jie nori pojūčių aistros, išraiškingumo ir drabužius perka tam, kad save palepintų, o ne tam, kad parodytų socialinį statusą. Būtent todėl tobula Gucci netvarka leido puikiai papildyti pasimetusias pirkėjų sielas.

 

Balenciaga atgimė sportiškesnė

Balenciaga nuo pat pradžios garsėjo kaip įdomios, estetiškos mados kūrėjai. Šie mados namai dažnai išsiskirdavo savo braižu – jų kolekcijų stiprybė buvo spalvų gama ir ypač išraiškingi kirpimai. Prekės ženklas niekada nepraleisdavo progos kiekvieno sezono kolekcijai priskirti tik jai būdingų raštų, siuvinėjimų, tarkime, viename modelyje atsiradus metalo spalvos detalei, ji kokiu nors būdu buvo parodyta ir kituose modeliuose. Mados namų paletė niekada nestokojo ryškių spalvų, akį rėžiančių atspalvių derinių – kitaip tariant, net elegantiškiausioje kolekcijoje dizaineris rasdavo būdą išsišokti. Taip pat svarbu paminėti, kad mados namai visais laikais buvo dėmesingi tendencijoms, tačiau jas pateikdavo su mados namams būdingu dideliu stiliaus ego ir netgi persistengimu.

 

Pokyčių metas prasidėjo 2015 metais, kai Balenciaga slenkstį peržengė aukštosios mados maištautojas gruzinas Demna Gvasalia. Talentingasis dizaineris į mados namus atėjo turėdamas aiškią viziją, kurios link pradėjo sukti mados namų vairą. Vizijos paveikslas – rūpesčių neturintis stiliaus vergas iš didmiesčio, kurio estetikos suvokimas pamiršo eleganciją ir ėmė reikalauti masyvių formų, atspindinčių masyvų stileivos ego. Kolekcijos pradėjo nertis iš raštų, nuo drabužių dingo papildomos detalės, sluoksniavimas, o derinio detalės masyvėjo ir ėmė aukštinti oversized stilių – dizaineris mados namus pasuko absoliutaus minimalizmo link. Be viso to, kolekcijos ėmė atsisakyti akivaizdaus lytiškumo ir tapo itin sportiškos – drabužiai, nors skirti atskirai vyrams ir moterims, iš pirmo žvilgsnio tinka dėvėti bet kuriai lyčiai.

Pokyčių metas prasidėjo, kai BALENCIAGA slenkstį peržengė aukštosios mados maištautojas gruzinas Demna Gvasalia.

Šie mados namai neabejotinai tapo vienu didžiausių gatvės stiliaus įkvėpėjų ne tik stileivoms, bet ir kitiems dizaineriams. Balenciaga pavyzdžiu pasekė jauni dizaineriai, šį stilių ypač prisijaukino skandinaviško stiliaus mėgėjai. Be to, mados namai sukūrė vienus sėkmingiausių istorijoje pret-a-porter derinio detalių – stileivos plėšėsi ieškodami kojinės stiliaus aukštakulnių, masyvių „tėčio sportbačių“, kojinę primenančių sportbačių, logotipu puoštų beisbolo kepuraičių, sendintų rankinių. Šiandien šie mados namai yra absoliutūs šiuolaikinio stiliaus lyderiai ir su kiekviena kolekcija užkariauja vis daugiau miesto gatvių.

Fendi: iš elegancijos – į prabangią kasdienybę

Fendi keletą dešimtmečių garsėjo kaip prabangus, ryškus prekės ženklas. Jo užkulisių valdovas Karlas Lagerfeldas buvo atsakingas už moterų kolekcijų ir kailinių aksesuarų kūrimą. Akivaizdu, kad, kolekcijose atsiradus daug kailio, mados namų stilius gavo prabangos, brangiai atrodančio stiliaus.

 

Nors kailiai buvo ryškūs, sodrių spalvų, drąsių formų, visgi Fendi nebuvo vienas pirmųjų stileivų pasirinkimų. Mados namų kelias į stiliaus viršūnę prasidėjo tuomet, kai jis atsisuko į jaunimą ir pradėjo tenkinti tūkstantmečio kartos poreikius.

FENDI kelias į stiliaus viršūnę prasidėjo tuomet, kai jis atsisuko į jaunimą ir pradėjo tenkinti tūkstantmečio kartos poreikius.

Prieš keletą metų Fendi savo prabangią kryptį pasuko gatvės mados link. Žinoma, čia išliko ryški spalvų paletė, kailiai, prabangios medžiagos, ypatingos formos, tačiau jos tapo laisvesnės, įgavo sportinių detalių. Ypač daug dėmesio sulaukė viena naujausių jų kolekcijų su sportinių drabužių gamintoju Fila. Tai stilingus ir moteriškus mados namus atvedė į naują erą – Fendi įžengė į gatvės madą kaip laisvamaniškas, drąsus ir savimi pasitikintis prekės ženklas, pradedantis diktuoti prabangios gatvės mados tendencijas. Jie pradėjo „Monster“ aksesuarų kolekciją, kurių rankinės ir avalynė tapo absoliučiais bestseleriais visame pasaulyje. Be šios ekstravagantiškos serijos, kolekcijose atsirado daug raštų, ypač vientisas logotipų printas, kuris susišlavė ryškią ir drąsią madą mėgstančių stileivų simpatijas. Šio prekės ženklo laukia nauja patirtis, kurios visa industrija laukia jau šį rudenį, kai prie moterų kolekcijos vairo stos kitas dizaineris.

Keičiantis visuomenės gyvenimo tempui mados pasaulis sugeba jį netgi aplenkti. Tendencijos vis labiau ima tarnauti žmogui kasdien, bet ir diktuoti, kaip atrodys jų kasdienybė. Kaskart mados namuose atsiradus naujai asmenybei, kolekcijose atsiranda naujų vėjų, sukeliančių dideles revoliucijas spintose ir stileivų dvasioje.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame