Mada

Amžiaus pokyčiai - kaip mados pasaulyje pritaikomos naujosios technologijos

Inovatyvios technologijos ir jų integravimas į kasdienius prekių kūrimo bei pardavimo procesus revoliucionuoja visas industrijas, tarp jų ir mados.
Reading time 5 minutes
Viktor Talashuk / Unsplash nuotr.

Nors neretai mados pramonė sulaukia kritikos dėl palyginti vėlyvo inovatyvių technologijų įsisavinimo, mados profesionalų bei tendencijų analitikų žinutė labai paprasta – tik investuojant į naujausias technologijas ir gebant prisitaikyti, mados ženklai gali išlikti aktualūs ir konkurencingi globalioje rinkoje.

Dėvimos technologijos

Nors dėvimos technologijos (angl. wearable technology) pradžia galime laikyti dar praeitame amžiuje ant riešo pradėtą dėvėti mechaninį laikrodį, kalbėdami apie šios rūšies technologijas šiandien, specialistai jau gali įvardyti žmogui dėvėti pritaikytus prietaisus bei aprangą, kuria ateityje gebėsime kontroliuoti emocijas, priimti strategiškesnius sprendimus ir net tinkamiau panaudoti savo atmintį.

 

Dėvimos technologijos jau atrado vietą sporto pasaulyje, kuriame profesionalai naudoja tiek plačiai prieinamus išmaniuosius laikrodžius, fiksuojančius širdies ritmą, tiek ir aprangą, kurioje įmontuotos technologijos leidžia tiksliai nusakyti, kokia raumenų grupė dirba ir ar atletas sportuodamas išlaiko tinkamą fizinį ritmą.

 

Nors dėvimos technologijos mados pasaulyje dažnam žmogui dar kelia asociaciją su fiziniu aktyvumu ir organizmo reakcijos į fizinį krūvį analize, kasdienė, estetiškai bei stilingai atrodanti apranga taip pat tampa vis svarbesniu objektu dėvimų technologijų kūrimo kontekste. Mokslininkai (dar vadinami medžiagų alchemikais) jau randa sprendimus, kaip pagaminti medžiagą, kuri būtų jautri temperatūros pokyčiams, atspari purvui ir nešvarumams, keistų spalvą bei formą.

 

Savotiškais dėvimų technologijų pionieriais populiariojoje kultūroje galima laikyti muzikos atlikėjus, kurie, rinkdamiesi ekstravagantišką sceninę aprangą, vis daugiau dėmesio kreipia į naujausias bei eksperimentines technologijas. Neoficialia ambasadore šioje srityje įvardijama Lady Gaga. Būtent ši atlikėja neslepia susižavėjimo unikaliais technologiniais išradimais, kurie leido dainininkei pasipuošti net ir skraidančia suknele.

Dirbtinis intelektas

Nors apie dirbtinį intelektą mados industrijos kontekste kalbama tikrai nemažai, pastaraisiais metais vis daugiau akcentuojamas jo indėlis į sėkmingą industrijos poslinkį tvaresnės mados link. Būtent dirbtinis intelektas mados pramonei suteikia neįkainojamą turtą – informaciją, kurios milžiniški kiekiai surenkami, sisteminami bei apdorojami. Gauta informacija apie vartotojų pirkimo įpročius, poreikius ir problemas leidžia ne tik numatyti gaminamų prekių kiekius, siekiant tiksliai atitikti rinkoje esančią paklausą, bet ir iš anksto žinoti, kokie siluetai, spalvos ir medžiagų tekstūros bus paklausiausios ateinančiais metais.

Dirbtinis intelektas mados pramonei suteikia neįkainojamą turtą – informaciją, kurios milžiniški kiekiai surenkami, sisteminami bei apdorojami.

Žinoma, nors dirbtinis intelektas ir sudaro galimybę mados tendencijų analitikams, dizaino kūrėjams ar pardavimo atstovams numatyti paklausą atspindinčius prekių gamybos kiekius, taip išvengiant perteklinės gamybos, gyvybiškai svarbiu elementu tampa ir veikiančių algoritmų suteikiama galimybė mados bei dizaino ženklams išlaikyti aktualumą. Tik pasitelkdami dirbtinį intelektą ir sėkmingai interpretuodami jo surinktos informacijos kiekius bei turinį, mados ženklai gali sėkmingai egzistuoti ir vystytis globalioje mados industrijoje bei konkuruoti, išlaikydami būtiną sąlygą – aktualumą vartotojui.

Podiumo adaptacija

Ant podiumo pristatomų dizainerių kolekcijų pristatymai jau seniai peržengė tradicines ribas ir adaptavosi, sukurdami šou elementais papildytus teatrališkus pasirodymus.

 

Dar 2006 metais vienas iškiliausių mados kūrėjų Alexanderis McQueenas, savo kolekcijos pristatymo metu naudodamas legendinį modelį Kate Moss vaizduojančią hologramą, tarsi davė toną visai mados industrijai greičiau adaptuotis ir integruoti technolo-gines inovacijas.

Kate Moss holograma

2011-aisiais per Burberry mados namų parduotuvės atidarymą Pekine suorganizuotas kolekcijos pristatymas, kurio metu pasitelkiant vizualines technologijas buvo sukurtas lietus bei realiu laiku podiumu žengiančių modelių hologramos, tapo dar vienu svarbiu žingsniu, adaptuojant didesnio masto technologijų integravimą į ateities mados šou formatą.

 

Nors vertėtų pripažinti, kad finansiniai ir žmogiškieji resursai, būtini hologramų ir kitų technologinių inovacijų integravimui į kolekcijų pristatymus, daugumai, net ir prabangią madą pristatančių ženklų, sunkiai įkandami, sprendimus jau randa net ir greitąją madą pristatantys ženklai. Puikus pavyzdys – „Inditex“ grupei priklausančio ispanų ženklo Massimo Dutti 2017 metų rudens ir žiemos kolekcijos pristatymas Šanchajuje, kurio metu taip pat buvo naudojamos hologramos.

Virtualioji realybė

Skaitmeninių inovacijų, tokių kaip virtualioji realybė, integravimas į apsipirkimo parduotuvėje patirtį ne tik turės milžiniškos įtakos ženklo pelningumui, bet ir suformuos ateities vartotojų pirkimo įpročius bei lūkesčius.

 

Daugelio mados prekių pardavimo specialistų teigimu, tik laiko klausimas, kada prie technologijų inovacijų neprisitaikančios parduotuvės ir tinklai elementariai nebeturės resursų konkuruoti rinkoje. Pagrindinė to priežastis – atėję į parduotuvę vartotojai joje tikisi rasti kur kas daugiau nei tik prekę. Žmonės vis daugiau renkasi ir perka patirtis, o parduotuvėje šiuolaikiniam vartotojui prioritetu tampa komfortas bei galimybė prekę išsirinkti ir įsigyti greitai.

Skaitmeninių inovacijų integravimas į apsipirkimo parduotuvėje patirtį turės milžiniškos įtakos ženklo pelningumui ir suformuos ateities vartotojų pirkimo įpročius bei lūkesčius.

Būtent nepatogios matavimosi kabinos ir prie jų nusidriekiančios eilės tampa viena pagrindinių priežasčių, kodėl vis daugiau vartotojų persikelia į elektroninę erdvę. Pasitelkiant virtualiosios realybės įrangą parduotuvės klientui siekiama pasiūlyti priimtiną ir inovatyviai pateikiamą alternatyvą drabužių matavimosi kabinose patirčiai. Užsidėjęs specialius akinius žmogus gali išvysti, kaip skirtingo modelio, silueto ir dydžio rūbai bei aksesuarai atrodys būtent ant jo.

 

Taip pat klientui suteikiama virtualiosios realybės patirtis gali kurti ir pridėtinę apsipirkimo vertę bei stiprinti jo ryšį su ženklu. Pavyzdžiui, dar 2014 metais Londono mados savaitės metu greitosios mados ženklas Topshop pagrindinėje tinklo parduotuvėje suteikė savo klientams galimybę, užsidėjus virtualiosios realybės akinius, gyvai stebėti Topshop Unique kolekcijos pristatymą, imituojant, kad klientas sėdi pirmoje kolekcijos pristatymo eilėje. Būtent tokios patirtys ir naujausių technologijų integravimas ateityje ženklams leis stipriai konkuruoti rinkoje.

susiję straipsniai

Rekomenduojame