Mada

Paryžiuje mirė dizaineris E.Ungaro, o kartu pasitraukė ir jo mados namų sėkmė

Paryžiuje užgeso garsaus mados dizainerio Emanuelio Ungaro gyvybė.
Reading time 2 minutes
Emanuelio Ungaro 1983 m. pavasario kolekcijos modeliai, Vida Press nuotr.

Prieš pat didžiąsias 2019 m. žiemos šventes, gruodžio 22-ąją, Paryžiuje, būdamas 86-erių, mirė garsus prancūzų dizaineris Emanuelis Ungaro.

 

Emanuelis gimė 1933 m. vasario 13 d., jo tėvai buvo italų imigrantai nuo fašistinės diktatūros iš Francavilla Fontana miestelio pietų Italijoje pabėgę į Prancūziją. Dar būdamas vaikas Emanuelis dovanų gavo siuvimo mašiną ir pramoko siūti, mat jo tėtis buvo nagingas siuvėjas. 22-jų E. Ungaro išvyko į Paryžių ieškoti laimės, o po trijų metų jau dirbo didžiojo ispanų kutiurjė Christobalio Balenciagos mados namuose. Vėliau jis kūrė mados namams „Courrèges“, garsėjusiems moderniu kosmoso tematikos įkvėptu dizainu. Praėjus dešimčiai metų nuo atvykimo į Paryžių, 1965 m., Emanuelis nusprendė įkurti savo vardo mados namus. Jau 7-ojo deš. antroje pusėje jo ženklas „Emanuel Ungaro” sulaukė tarptautinio pripažinimo, dizainerio kūryba pasaulį sužavėjo jausmingomis drapiruotėmis ir siluetais, itin ryškiomis spalvomis, drąsiais audinių raštais ir ypatingu dėmesiu smulkiausioms detalėms.

Kūrybinė dizainerio karjera tęsėsi iki 2004 m., kai jis nusprendė pasitraukti iš savo mados namų ir pardavė šiuos už 84 mln. dolerių. Tačiau po E. Ungaro pasitraukimo sėkmė nuo jo mados namų nusisuko, prasidėjo nesutarimai tarp naujai paskiriamų dizainerių ir vadovybės. Meno vadovai keitėsi vienas po kito ir vos po 5 metų vėl imta ieškoti, kas galėtų įsigyti trupančius mados namus. „Emanuel Ungaro“ kūrybą iš pelenų prikėlė 2012 m. meno vadovu paskirtas Fausto Puglisi, jo talentas lėmė šių mados namų sugrįžimą į Paryžiaus mados savaitę. Fausto iš kūrybos vadovo pareigų pasitraukė 2017 m. vietą užleisdamas Marco Colagrossi, kuris ėmėsi kurti naujas „Emanuel Ungaro“ kolekcijas.

 

Visgi naujas žingsnis nepasitvirtino ir mados namai ryžosi padaryti sezono pertrauką, kad galėtų iš naujo sudėlioti savo identitetą. Naujausia 2020 m. kruizine kolekcija jie prisistatė kaip neįpareigojančio stiliaus aukštos kokybės trikotažo gaminių ženklas. Tačiau kritikai teigia, kad toks mados namų sprendimas neatneš sėkmės, nes nebeliko tikrosios „Emanuel Ungaro“ kūrybinės dvasios ir modernių idėjų - paryžietiškas mados ženklas prarado išskirtinumą.

 

Įvertinkite naujausią „Emanuel Ungaro“ 2020 m. kolekciją:

/

Mados namų EMANUEL UNGARO nuotr.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame