Moterys

Airida Skrick: mitas, kad rūbai rūpi tik moterims

Prekės ženklo „Airida Skrick“ įkūrėja Airida Skrickienė pasakoja apie savo kelią į meno pasaulį, požiūrį į vestuvinę madą ir kūrybos pokyčius.
Reading time 8 minutes

Kokie buvo jūsų pirmieji žingsniai menų link?

 

Matyt, tai – šeimos, giminės dovana. Kiekvienoje kartoje buvo piešiančių, kuriančių žmonių. Mano mama, kai manęs laukėsi, daug piešė, tapė, kūrė reklamas miestui ir dažnai pagalvodavo, kad gimęs vaikas, turėtų būti dailininkas.

 

Ir gimiau aš. Kai augau, mama dirbo drabužių modeliuotoja, tad mano gyvenime jau vaikystėje atsirado eskizai, konstravimai, siuvimas. Ir niekada nebepaleido. Pati pirmą suknelę pasiuvau būdama trylikos, o aštuoniolikos jau buvau įgijusi siuvėjos kvalifikaciją ir pradėjau siūti kitiems.

 

Vėliau baigiau dailės ir dizaino bakalauro bei magistro studijų programas. Būtent studijos man atvėrė platų meno pasaulį, nes iki jų mėgau tik sausą piešimo techniką. Rengiau personalines parodas, dalyvavau ir grupinėse, įvairiuose projektuose. Išskirčiau kelis kūrybos etapus. Iš pradžių kūriau drabužius, paskui pasinėriau į tapybą, dar vėliau kūriau juvelyriką. Tačiau galiausiai grįžau prie universalaus rūbų dizaino, kuriame galiu panaudoti visą sukauptą patirtį – ir tapybos, ir juvelyrikos žinias.

 

Kodėl kaip pagrindinį kelią pasirinkote mados pasaulį?

 

Nes kito tiesiog neįsivaizdavau, o iš tiesų – tai natūraliai susiklostė. Siuvimas, piešimas, dailė nuo mažumės buvo mano dalis, o dailės ir dizaino studijos suteikė galimybę dar labiau save išreikšti kuriamuose drabužiuose. Supratau, kad jungdama madą ir meną randu netikėtų, unikalių sprendimų. Ši rūbuose ryškėjanti sintezė traukia ir žavi žmones, o aš džiūgauju, nes galiu nevaržomai kurti ir derinti tai, kas man labiausiai patinka. Mane žavi mados kūrybinė laisvė, galimybė drabužiuose inkorporuoti kitas meno rūšis.

Lapkritį pristatyto „L'Officiel Lithuania“ numerio herojės, modeliai Dovilė Viršilaitė ir Gintarė Sudžiūtė, viršelio fotosesijoje pasipuošė Airidos Skrickienės kurtomis suknelėmis.

Kokios yra jūsų kūrybos braižui būdingos detalės, kuo išsiskiria kuriami rūbai?

 

Gal šito reikėtų klausti mados kritikų, rūbų kolekcijų pristatymų žiūrovų. Manau, kad mados ir meno sintezė – vienas pagrindinių mano skiriamųjų bruožų. Mūsų moderni visuomenė nuolat trokšta naujovių, vis labiau domisi menu. Mėgstu laužyti nustatytas taisykles konstruodama rūbus, rinkdamasi audinius ar juos siūdama. Klasiką ir minimalizmą jungiu su sudėtingomis konstrukcijomis ir formomis, mano kuriamuose rūbuose neretai vyrauja transformacija. Kurdama vestuvinę madą nebijau spalvinės gamos įvairovės, netikėtų formų.

„Airida Skrick“ vestuvinė suknelė, fotografo Dariaus Kučio nuotr.

Ar galėtumėte nupasakoti moters, kuriai skirta jūsų kūryba, „paveikslą“?

 

Šito klausimo sulaukiu neretai, jis svarbus mano kūryboje. Žinote, galima tas moteris vadinti visaip – atominėmis, force of nature, moderniomis, lygiavertėmis partnerėmis – tačiau taip, mano rūbų moteris yra energinga, užsidegusi idėjomis, visad ieškanti, laisva, savimi pasitikinti, kartais vyriškai moteriška, stipri, subtiliai seksuali, nebijanti gyvenimo ir mados eksperimentų.

 

Kokių užsakymų dažniausiai sulaukiate iš klienčių?

 

Turbūt viskas priklauso nuo metų laiko ir švenčių. Nuotakų suknelės paklausiausios vasarą. Individualūs kostiumai reikalingi šventėms, renginiams, tad jie paklausūs visus metus. Klientai mano kurtus rūbus perka ir kasdienai, tad vienareikšmiškai atsakyti sudėtinga. Kūryba vyksta ištisus metus.

Kokie ryškiausi pokyčiai įvyko jūsų kūryboje per pastaruosius 15 metų?

 

Atrodo, kad keitėsi viskas. Gal aš pati esminiu posūkiu įvardinčiau savo norą kurti vestuvinę madą. Mane ji žavi, traukia. Galima manyti, kad vestuvinė mada – gan konservatyvi niša, tačiau būtent šis iššūkis mane labiausiai ir žavi: ieškojimai ir eksperimentai tampa tavo kasdienybe, galimybe tobulėti. Anksčiau daugiau dėmesio skirdavau individualiems kostiumams, kasdienei madai. O dabar pamažu įsivyrauja vestuvinė mada. Seniau nekurdavau vyrams. Dabar kuriu.

 

Rudenį pristatėte vestuvinę kolekciją, įkvėptą vesternų. Kodėl pasirinkote tokią kryptį?

 

Šis laikotarpis man pasirodė labai tinkamas atskleisti šiuolaikinio žmogaus maksimalizmą ir energiją. Aš net jaunikį įsivaizduoju kaip lasą puikiai valdantį vyrą (juokiasi). Jis – drąsus, energingas, mėgsta rizikuoti, mėgsta maištauti – būtent toks, kokio reikia šiuolaikinei „laukinei“ moteriai.

 

Kurdama Laukinių Vakarų tema naudojau įvairius audinius – derinau vilną, medvilnę, šilką, odą, šifoną ir džinsą. Taip pat naudojau populiarius leopardų, gyvačių odos raštus, taškelius, dryžius. Kurdama Laukinių Vakarų stiliaus rūbus panaudojau savo žinias dekoruodama juos metalo detalėmis. Šią kolekciją vadinu eksperimentu, kuris gali patikti ir mėgstantiems klasikinį stilių.

1547043968635725 1540203660472642 dsc 27201547043968762601 1540203660600163 dsc 2721
1547043968765095 1540203682263614 dsc 27521547043968797312 1540203682358251 dsc 2759
1547043968802850 1540203692515340 dsc 27921547043968835363 1540203692650013 dsc 2797
„Airida Skrick“ modeliai vyrams, fotografo Dariaus Kučio nuotr.

Kokiose vestuvėse įsivaizduojate šios kolekcijos sukneles?

 

Gali susidaryti įspūdis, kad tokią suknelę galima vilkėti tik teminėse, tam tikro stiliaus vestuvėse, tačiau išties šios kolekcijos suknelės labai universalios. Taip, galite galvoti apie kaubojiškas ar amerikietiško stiliaus vestuves. Galbūt net vestuves dykumoje ar kopose. Tačiau tai tik pirminis įspūdis.
 

Jeigu nuo bet kurios suknelės nuimsite skrybėlę, kaubojiškus batus, vieną ar kitą aksesuarą, detalę, turėsite modernią klasikinę suknelę. Ją vilkėdama galite dalyvauti bet kokio stiliaus vestuvėse. Kiekvienas šias sukneles matys savaip.

Parodos „Išteku.lt“ madų šou pristatėte ir vyriškų modelių. Kaip atsirado poreikis kurti ir vyrams?
 

Klasikiniai vyriški kostiumai mane visuomet įkvėpdavo net ir kai kūriau nuotakų sukneles, tad kurti vyrams – ir malonumas, ir iššūkis. Šiuolaikinė šeima yra lygiaverčiai partneriai, matyt, šalia atominės nuotakos ir vyrui norisi būti atominiu.

 

Kad rūbai rūpi tik moterims, o vyrams tai tik galvos skausmas, manau, jau seniai paneigtas mitas. Vyrai irgi nori gerai atrodyti. Jie nori, kad rūbai derėtų, būti skoningi, kokybiški, madingi. Naujoje 2019 m. vestuvinių drabužių kolekcijoje daug dėmesio skiriu vyriškai madai. Man atrodo, kad inovatyvios aprangos idėjos, patrauks tuos vyrus, kuriems svarbi saviraiška. Tokie žmonės išsiskiria savo tvirtybe ir ryžtingumu, nebijo laužyti nusistovėjusių stereotipų.

Kokį vestuvių įvaizdį šiandien siūlytumėte porai, kuri nori atrodyti kitaip, bet pernelyg nenutolti nuo klasikos?

 

Siūlyčiau rinktis mano kurtus rūbus, iš esmės – bet kurį vestuvinį rūbą. Ir jaunikiui, ir nuotakai. Savo rūbuose klasikinius kirpimus derinu su progresyviomis išraiškos formomis, tad jaunieji bus ir šiuolaikiški, ir nenutolę nuo klasikos.
 

Ar kartais sumodeliuojate ir rūbą tik sau, ar mieliau renkatės vilkėti ką nors iš jau sukurtų savo kolekcijų?

 

Nežinau, kaip daro kiti dizaineriai, tačiau aš pati visus rūbus kuriu pirmiausia sau. Visos idėjos išplaukia galvojant apie rūbą man pačiai, kuris vėliau atitenka kam nors kitam. Ir pati vaikštau apsisiuvusi nuo galvos iki kojų. Ypač, kai pradėjau kurti kasdieninę liniją: džemperius, sukneles, sijonus, kostiumus, paltus. Apie proginius rūbus jau nekalbu – visada norisi dėvėti savo kurtą rūbą.

 

Ką manote apie mados pasaulyje vykstančius pokyčius? Ryškėja individualumo raiškos svarba, populiarėja modelių įvairiatautiškumas, garsiau kalbama apie socialinę atsakomybę. Ar tai laikinos aktualijos ar realių pokyčių pradžia?

 

Manau, kad tai yra realių ir svarbių pokyčių pradžia, tačiau jos kryptį numatyti labai sudėtinga. Mada betarpiškai atlieps tai, kas vyksta visuomenėje. Mada visuomet yra sociali, tad ji visuomet pulsuos tuo, kas svarbu ją dėvinčiai auditorijai. Ji labai greitai atsiliepia į visus socialinius virpesius. Turbūt visokiausių socialinių akcijų mados pasaulyje tik daugės.

Pagr. nuotraukos: @airidaskrick, Instagram

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame