AMORALLE dizainerė Inese Ozola: raudonos lūpos ir šilkinis sijonas daro stebuklus
„Kad ir kas nutiktų, kad ir kokia diena būtų, į priekį mane varo aistra kurti ir gyventi. Man be galo patinka tai, ką darau, o dar labiau džiugina, kad tą aistrą kūrybai pajunta ir klientai“, – sako mados namų „Amoralle“ kūrybos vadovė Inese.
Pastarieji metai Inese buvo įtempti: verslas sparčiai plečiasi, prekyba plėtojama ne tik Europos, bet ir Azijos, Australijos žemynuose, nuolat organizuojami įvairūs renginiai – nuo pristatymų iki moterų klubo vakarų, kolekcijos veja viena kitą, o pavasarį ruoštasi ir Rygos mados savaitei, kurios metu pristatyta naujausia kolekcija „Blossom“.
Dizainerė sako esanti chaotiška asmenybė, todėl sukdamasi tarp daugybės darbų džiaugiasi, kad nepamiršta, pavyzdžiui, gimtadienių ar gali skirti bent kiek laiko savo atžaloms: „Visi mano vaikai nuostabūs! Kiekvienas yra ypatingas ir kitoks. Laikas, praleistas su jais, man labai svarbus.“ Šįmet būta ir asmeninio gyvenimo pokyčių, tačiau išbandymų laikotarpiai skatina į darbą įdėti dar daugiau širdies ir nebijoti naujų sprendimų, pasak Inese, gyvenimas – per trumpas, kad nešvęstume jo kasdien. O būtent apie nesibaigiantį kasdienį džiaugsmą, meilę sau ir kitiems bei moteriškumo žiedus ir kalba jos kūryba.






Šiandien jūsų kūrybinė veikla įsibėgėjusi visu greičiu – ar mados pasaulio taikinys atsirado dar su vaikystės svajonėmis, ar ši kryptis buvo netikėtas posūkis?
Mano pirmos veiklos pradžia buvo nė kiek nesusijusi su mada. Studijavau verslą ir ekonomiką, ketinau eiti gana sausu keliu, pagrįstu skaičiais. Tačiau susilaukusi antrojo vaikelio pajutau begalinį pokyčių troškimą, norą daryti tai, kas man suteikia džiaugsmo. Palikau gerai apmokamą darbą ir spontaniškai atidariau pirmąją parduotuvę, kurioje prekiavome kojinėmis ir pėdkelnėmis.
Žingsnelis po žingsnelio prekybą pildėme įvairiomis savo gamintomis prekėmis, verslas sekėsi, tad nuosavas prekės ženklas išsirutuliojo tarsi savaime: ėmėme gaminti ne tik kojinaites, bet ir glaustinukes, pižamas, apatinį trikotažą. Visa tai pamažu paklojo pamatą mados namams Amoralle. Sakyčiau, jie kūrėsi patys – aistringai dariau tai, kas man be galo patinka, o netrukus tą aistrą mūsų kūrybai pajuto ir klientai. Iš pradžių pripažinimo sulaukėme Latvijoje, vėliau plėtėmės ir šiandien prekiaujame įvairiuose pasaulio kampeliuose: Prancūzijoje, JAV, Australijoje, Rusijoje, Vokietijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Kas slypi už mados namų Amoralle pavadinimo?
Pirmasis prekės ženklas, kai prekiavome kojinėmis, vadinosi SockBox, tačiau jam sparčiai plečiantis supratau, kad pavadinimas per siauras. Akivaizdžiai reikėjo naujo vardo, nes senasis neatitiko nei produkcijos, nei stilistikos, nei mūsų kuriamos filosofijos. Ilgai ieškojome, kur link pakreipti kūrybą ir kokį vardą pasirinkti, kol galiausiai radosi naujasis Amoralle, dabar kur kas tiksliau atspindintis mūsų veiklą. Amore itališkai reiškia meilę, amoral latviškai reiškia moralės ar dorovės trūkumą, o à morale prancūziškai išverstume „dorovingai“. Taigi galiausiai tai ir susilieja į pavadinimą Amoralle, kuriame persipina meilė, gundantis seksualumas ir moteriškumas.
Kodėl pasirinkote apatinio trikotažo ir buduaro aprangos kryptį?
Mūsų modeliai įkvėpti apatinio trikotažo, tačiau gaminame ir pret-a-porter tipo kolekcijas. Galima sakyti, kad kuriame meilės ir seksualumo istoriją, ištrindami ribas tarp viliokiškos buduaro stilistikos ir kasdienės aprangos.
Kaip nuo jūsų mados namų įkūrimo pasikeitė jūsų pačios estetika ir ko gi tos moterys nori šiandien?
Nuoširdžiai manau, kad pirminė mūsų kryptis – moteriškumas – negali išnykti iš mados, tai – amžina. Plečiantis bet kokiam verslui dinamika ir pokyčiai yra neišvengiami, tačiau mūsų idėja išliko nepakitusi: meilė, moteriškumo skleidimas, skatinimas moteris žydėti ir nebijoti savo seksualumo. Tiesa, kadaise maniau, kad kelnių ir sportinio stiliaus marškinėlių mano kolekcijose tikrai nebus. Visgi tos mintys pasikeitė, šiandien pristatome ir dailius trikotažinius marškinėlius, ir kelnes iš šilko ar šilkinio aksomo.
Na, o moterys nori visko ir po truputį. Nori švytėti pasitikėjimu savimi, tačiau kartu būti švelnios ir moteriškos. Šiandien moterims tenka tokia galybė gyvenimo vaidmenų ir pareigų, kad apranga, išlaisvinanti moteriškumą, yra tiesiog būtinybė.


Kuriuos Amoralle gaminius pavadintumėte populiariausiais?
Pirmas – plazdantis midi ilgio sijonas iš prabangaus itališko šilko, puikiai pritapsiantis prie bet kokio garderobo. Karštą dieną prie tokio sijono dailiai atrodys lengvutė šilkinė palaidinė, prilaikoma petnešėlėmis, vėsesnę dieną prie gaivinančio šilko siūlyčiau derinti prigludusį kašmyro megztinį aukštu kaklu. Šie sijonai pamėgti ne tik dėl universalumo, bet ir nuostabaus pojūčio, kai švelnus šilkas krisdamas glosto kojas.
Kitas populiarus gaminys – pusilgis delikačiais prancūziškais nėriniais dekoruotas kimono iš šilkinio aksomo. Elegantiškai kimono atrodys su plačiomis maksi ilgio kelnėmis ir šilkine palaidine, šis derinys ypač tiks vakarui. Jį galima vilkėti ir kaip originalų apsiaustą prie kasdienio džinsų ir marškinėlių derinio – platus rūbų pritaikomumas šiandien yra labai svarbu.


O ką pati vilkite įprastą dieną?
Šiandien apsirengiau Amoralle marškinėlius, švarkelį, ilgą šilkinį sijoną ir aviu aukštakulnius.
Papasakokite apie naują 2019 metų pavasario kolekciją, neseniai pristatytą Rygos mados savaitėje.
Kolekcija „Blossom“ buvo įkvėpta žydinčio moterų grožio ir jausmingumo, ja norime padrąsinti kiekvieną moterį siekti savo svajonių, kad ir pačių nerealiausių, sekti troškimais ir kurti savo mažą pasaką. Kolekcijos modeliai skirti įvairioms progoms – ir kasdienai, ir šventėms, tačiau visus juos vienija moteriškumą pabrėžiantis stilius. Šįkart naudojome dar daugiau prancūziškų nėrinių, efektingai atrodančio tiulio ir žvilgaus šilko. Sezono naujiena tapo marškinėliai su įkvepiančiais ir drąsinančiais šūkiais, kurie atspindi mūsų mados namų filosofiją.
Norime, kad moterys kiekvieną dieną gyventų tarsi švęsdamos. Man labai patinka kartą ištarti supermodelio Kate Moss žodžiai: „Mano mama sakydavo, kad kiekviena diena džiuginti negali, o aš paklausdavau kodėl? Ir kodėl, po galais, aš negaliu džiaugtis kiekviena savo diena?“ Toks yra ir mano požiūris, norėčiau, kad moterys šypsotųsi, spindėtų ir švęstų gyvenimą kasdien, kad atrastų savo pašaukimą. Juk moterys įkvepia pasaulį!







Sakoma, jei kas nepasisekė, pasidažykite lūpas raudonai ir tęskite pradėtus darbus. O kaip jūs kovojate su negandomis, kas yra jūsų variklis, skatinantis kurti ir siekti tikslų?
Tikiu, kad šypsena, raudonos lūpos, aukštakulniai ir ilgas šilkinis sijonas daro stebuklus, tai vaistas nuo bet kokio liūdesio ar niūrios lietingos dienos nuotaikos. Kad ir kas nutiktų, kad ir kokia diena būtų, į priekį mane varo aistra kurti ir aistra gyventi.
Kokie dalykai gyvenime jums svarbiausi?
Šeima. Meilė. Aistra. Moteriškumas. Amoralle.