Moterys

Claudia Schiffer - kukli vokietukė, tapusi geidžiamiausiu pasaulio supermodeliu

Turbūt vargiai rastume žmogų, negirdėjusį Claudios Schiffer vardo. Per trisdešimt karjeros metų jis tapo ne vien modelio, bet ir tiesiog gražios moters sinonimu – kine ir literatūroje, dainų tekstuose ir anekdotuose.
Reading time 5 minutes
Vida Press nuotr.

Bene ryškiausia praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio, supermodelių eros, žvaigždė įtraukta į Guinnesso rekordų knygą kaip daugiausia kartų ant žurnalų viršelių pabuvęs modelis.

 

O viso to galėjo ir nebūti, nes 1970 metų rugpjūčio 25 dieną mažame Vokietijos Reinbergo miestelyje gimusi Claudia norėjo tapti teisininke kaip tėtis. Ir net tada, kai 1987 metais Diuseldorfo diskotekoje ją pastebėjo ir į bandomąją fotosesiją Paryžiuje pakvietė „Metropolitan“ modelių agentūros įkūrėjas Michelis Levatonas, jos draugai, o ir pati Claudia, netikėjo, kad jai pavyks – buvo labai kukli ir bijojo viešumos. C. Schiffer prisimena, kaip negalėjo nustoti juoktis pirmąkart išgirdusi terminą „supermodelis“ – taip kvailai jis skambėjo. Tačiau vėliau teigia supratusi, kad būtent jis suteikė supergalių peržengti kompleksus, persikūnyti ir pasiekti daug daugiau, nei pati iš savęs tikėjosi.

 

Savo „fėja“ šioje pelenės istorijoje Claudia vadina Karlą Lagerfeldą, kuris, pasak pačios, pavertė ją iš nedrąsios vokietukės supermodeliu. Jo pageidavimu, Claudia tapo pirmuoju „Chanel“ podiumu (tuomet dar labai netvirtai) žengusiu fotomodeliu, o vėliau „Chanel“ veidu ir ilgamete Karlo Lagerfeldo mūza. 2008 metais legendinis dizaineris įkūnijo savo susižavėjimą C. Schiffer vieniems garsiausių šampano namų skirtame meno kūrinyje.

 

Improvizuodamas kažkada Sevro karališkosios porceliano manufaktūros pačiai Marie Antoinettei pagaminto dubens tema, Karlas sukūrė Claudios krūties formą atkartojantį indą šampanui. Kitas jų ilgametei draugystei dedikuotas kūrinys – nuotraukų albumas „Claudia & Karl“, į kurį sudėtos K. Lagerfeldo mėgstamiausios, per dvidešimtį bendradarbiavimo metų padarytos Claudios nuotraukos. Pati Claudia ne kartą išreiškė susižavėjimą dizainerio talentu, vadino jį mados pasaulio Andy Warholu, savo mentoriumi, suteikusiu ne tik mados, stiliaus, bet ir gyvenimo pamokų: „Karjeros pradžioje jis davė man vertingą patarimą – liepė pasikliauti nuojauta ir būti savimi, o ne jaudintis dėl to, ko iš manęs tikisi kiti.“

Kita vertus, būtent ekscentriškasis dizaineris įtraukė šiaip į skandalus nelinkusią Claudią į kontraversiškas situacijas. Viena jų kilo dėl minėtoje knygoje išspausdinto „juodaodės“ Claudios portreto. Kitą sykį visuomenę papiktino 1994 metais Claudios demonstruota Karlo Lagerfeldo suknelė su ant krūtinės išsiuvinėtu Korano tekstu. Chanel suknelę sunaikino ir atsiprašė (ne pirmą ir ne paskutinį kartą) už savo ne itin politkorektišką kūrybos vadovą.

 

Abipusis susižavėjimas sieja C. Schiffer ir su kitais legendiniais dizaineriais bei mados namais. Kaip vieną mėgstamiausių visos karjeros fotosesijų Claudia įvardija 1994 metų darbą su Valentino mados namais. Garsaus mados fotografo Arthuro Elgorto fotosesijoje Claudia atkartojo Anitos Ekberg scenas iš filmo „La Dolce Vita“. 2018 metais Claudia pirmąkart po penkiolikos metų pertraukos žengė podiumu, kad pagerbtų prieš dvidešimtmetį nužudyto Gianni Versace atminimą ir atsidėkotų Versace šeimai už karjeros pradžioje suteiktą palaikymą.

Savo „fėja“ šioje pelenės istorijoje Claudia vadina Karlą Lagerfeldą, kuris, pasak pačios, pavertė ją iš nedrąsios vokietukės supermodeliu.

Kažkada dešimtojo dešimtmečio pradžioje Hermès pateikė Claudiai pasiūlymą, kurio, regis, neatsisakytų nė viena garsi moteris – mados namai norėjo pavadinti vieną savo rankinių modelių jos vardu. Claudia pasiūlymą atmetė. Tiesa, vėliau paklausta, kokį patarimą duotų septyniolikmetei sau, sakė: „Maždaug po penkerių metų Hermès paklaus, ar galėtų pavadinti tavo vardu rankinę. Neklausyk savo agento ir atsakyk – taip!“ C. Schiffer išties būtų tikusi į tokių ikonų kaip Grace Kelly ir Jane Birkin kompaniją, nors pati šią sąvoką vertina atsargiai: „Apibūdinant „ikoną“, svarbiausia – išbandymas laiku. Tik laiko perspektyva leidžia pažvelgti atgal ir suvokti tvarią idėjos, žmogaus ar tendencijos įtaką.“ Pažvelgus į C. Schiffer karjerą iš trisdešimties metų perspektyvos, panašu, kad Hermès žinojo, ką daro.

Claudia retkarčiais su nostalgija prisimena supermodelių aukso amžių ir tuometį mados pasaulį, tačiau šiandien gyvena ramų šeimyninį gyvenimą XVI amžiaus Anglijos dvare – augina sūnų Casparą Matthew (16) ir dvi dukteris Clementine Poppy (14) ir Cosima Violet (9), vedžioja mylimus šunis po Tudorų laikus menančias valdas, kolekcionuoja vabzdžius ir meno kūrinius. 2002-aisiais ištekėjusi už scenaristo, režisieriaus ir prodiuserio Matthew Vaughno („Lok, stauk arba šauk“, „Vagišiai“) pati įsitraukė į kino pasaulį. Prodiusavo bei tiekė savo vardo kosmetiką sutuoktinio režisuotiems „Kingsman“ serijos filmams. Taip pat buvo viena iš dviejų Dexterio Fletcherio režisuotų filmų – „Edžio Erelio“ bei ką tik pasirodžiusio „Rocketman“ vykdomoji prodiuserė. Beje, Claudios ir Dexterio Fletcherio bei Dalios Ibelhauptaitės šeimos artimai bendrauja jau dvidešimtį metų.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame