Moterys

Dizainerė A.Dominic: mūsų kuriami batai nėra kiekvienam – jie arba patinka, arba ne

„Čia gali paragauti pačių geriausių šokoladainių. Pačių geriausių“, – spalvingoje Kovent Gardeno kavinukėje siurbčiodama „flat white“ taria prekės ženklo „Ganor Dominic“ kūrėja Anna Dominic. 2016 metais debiutinę kolekciją pristačiusi avalynės dizainerė kūryboje ir gyvenime vadovaujasi įkvepiančiu šūkiu „kada, jei ne dabar?“.
Reading time 4 minutes
PREKĖS ŽENKLO „GANOR DOMINIC“ NUOTR.

„Niekas niekuomet nesusiklostys taip paprastai – visuomet atsiranda kūrybinių ir asmeninių iššūkių, tad norėdama įgyvendinti savo svajones negali laukti tinkamos akimirkos. Turi veikti“, – šypsosi menininkė.

 

Iš Ukrainos kilusi kūrėja į Didžiąją Britaniją persikėlė prieš devynerius metus. „Gyvenau mažame miestelyje prie Bristolio, tuomet – Kembridže ir dabar esu čia. Kembridže, kur mokiausi Cambridge School of Visual and Performing Arts, praleidau vienus geriausių gyvenimo metų. Miesto, kuris aprėpia jaunatviškumą ir istoriją, atmosfera – tiesiog įkvepianti“, – prisimena Anna. Bakalauro studijas ji baigė jau sostinėje – prestižiniame University of Arts London, kur jai buvo įteiktas prestižinis Jimmy Choo apdovanojimas. Iš paties dizainerio rankų.

 

Nenuostabu, Ganor Dominic kūriniai, įkvėpti avangardinių couture meistrų kūrybos, fotografijos ir antikinių skulptūrų, išties traukia akį. „Prisimenu, kai pirmą kartą, dar 2016 metais, Londono mados savaitės metu, pamačiau įmantriais antikinės skulptūros motyvais papuoštus batus. Negalėjau atitraukti akių“, – tariu aš. Anna nusišypso: „Aš visuomet jaučiau aistrą antikinės Graikijos skulptūroms. Mano baigiamasis darbas universitete taip pat buvo įkvėptas šių kūrinių. Stengiausi ant batų perkelti įvairius skulptūros motyvus – rankas, veidą, liemenį… Dar iki šiol kažkur turiu tų modelių brėžinius. Veidas, kurį naudodami moderniausias technologijas nuskenavome nuo Apolono skulptūros, pasirodė labiausiai žvilgsnį prikaustantis skulptūros motyvas. Motyvas, kurio niekas nesitikėjo išvysti įamžinto aksesuarų kolekcijoje. Tai ir tapo išskirtiniu mūsų prekės ženklo bruožu.“

 

Paklausta, kaip išplėstų Ganor Dominic estetikos apibūdinimą, Anna teigia, kad jos kūriniai sujungia klasikinius ir žaismingai neįprastus, meniškus elementus. „Mano kuriamos formos yra klasikinės. Svarbiausias bato elementas – antikinės skulptūros motyvas, kurį atpažįsta mūsų klientės. Jos yra stiprios, nepriklausomos moterys, kurios nestokoja drąsos ir rinkdamosi savo garderobą. Jos žino, ką daro. O aš visuomet sakiau, kad mūsų kuriami batai nėra kiekvienam – jie arba patinka, arba ne“, – juokdamasi pasakoja dizainerė.

1580200029548196 ganor dominic look 1 first option final edits 20 of 36

Kurdama sėkmingą verslą („Dar turiu tiek visko išmokti“, – kukliai taria dizainerė), Anna remiasi ir į vieną itin artimą žmogų – seserį Kateriną. „Aš esu atsakinga už visus kūrybinius sprendimus. Prižiūriu ir socialinius tinklus, nes niekuo kitu nepasitikiu (juokiasi). Katerina dirba su ekonomine verslo dalimi. Nusprendėme sujungti jėgas ir kurti tai, kam jaučiame aistrą, – batus. Man patinka žemakulniai, jai – aukštakulniai. Tad ja nepasitikiu, kai reikia tikrinti pastarųjų patogumą, nes jai aukštakulniai – kaip šlepetės.“

 

Ar patogumas ir yra svarbiausias jos kuriamų aksesuarų elementas? „Komfortas labai svarbus. Skiriame daugybę laiko atlikdami bandymus ir norėdami užtikrinti, kad sukurtas prototipas, prieš pasirodydamas prekyboje, būtų patogus. Tad taip, svarbiausia yra patogumas, tačiau jis eina po batų dizaino.“

 

Ką apie dviejų sesių kuriamą mados imperiją galvoja Ukrainoje gyvenantys merginų tėvai? Annos teigimu, jie didžiuojasi dukterų pasiekimais. „Mano mama – didžiausia mano mūza. Ji labai stilinga ir įkvepianti. Mama pradėjo domėtis „Youtube“ tinklaraštininkų kultūra ir visuomet man kartoja: „Anna, tu turi tai pamatyti.“ Ji nestokoja patarimų dėl naujų kuriamų modelių ir jų dizaino. Mūsų tėtis taip pat labai palaiko ir aš jaučiuosi beprotiškai laiminga dėl jų paramos.“

1580200062806110 look10 c1580200062896354 look12 a
1580200073556059 img 09361580200073585085 img 1081

Mados namų Viktor and Rolf, Jacquemus kūryba besižavinti menininkė atskleidžia, kad šiuo metu dirba prie greitai dienos šviesą išvysiančių naujų modelių. „Pristatysime naują pakulnės modelį, kuris bus kitoks nei tie, kuriuos kūrėme iki šiol. Manau, man labai pasisekė, kad galiu eksperimentuoti dirbdama mėgstamą darbą. Panaudoti išskirtinį kūrybinį elementą – Apolono skulptūros motyvą – savo darbuose. Jaunam prekės ženklui itin svarbu surasti išskirtinį bruožą, kuris jiems padėtų pasiekti klientus. Ar tai būtų naudojamos medžiagos, kirpimai, ar tokie puošybos elementai kaip Apolono atvaizdas“, – mintimis dalijasi dizainerė, kurią įkvėpė ir visai neseniai matytas dokumentinis filmas „Minimalism: A Documentary About The Important Things“.

1580200097394891 look4 d
1580200103715606 look1 a1580200107138114 look2 b
1580200110186385 ft7a92331580200113997233 ft7a9758

susiję straipsniai

Rekomenduojame