Moterys

Legendinė Estée Lauder: niekada nesvajojau apie sėkmę, aš dėl jos dirbau

Kalbant apie stipriausias pasaulio moteris vizionieres, pralenkusias laiką, Estée Lauder vardas būtų paminėtas vienas pirmųjų.
Reading time 6 minutes
Estée Lauder (kairėje), Vida Press nuotr.

Šios moters vardu pavadinta ir kompanija, kurios metinės pajamos šiandien viršija 11 milijardų dolerių, o po „The Estée Lauder Companies“ koncernu glaudžiasi per 25 premium klasės grožio pramonės prekės ženklų. Tikriausiai žinote ne vieną jų: Clinique, MAC Cosmetics, Tom Ford Beauty, Bobbi Brown.

 

„Niekada nesvajojau apie sėkmę. Aš dėl jos dirbau“, – kartą yra pasakiusi Estée, prisimindama tuos laikus, kai kosmetikos kūrimo amato dar vaikystėje mokėsi iš savo dėdės, o pirmuosius savo sukurtus produktus ji pati klientėms pristatinėjo Niujorko grožio salonuose.

Moteriška intuicija

Josephine Ester Mentzer pavardę Lauder gavo susituokusi su savo vyru ir verslo bendraįkūrėju Josephu. Estée – jos vardo trumpinys, ilgainiui tapęs ikonine jos vardo variacija.

 

Pirmuosius grožio produktus Estée Lauder mokėsi kurti savo virtuvėje, vėliau – daržinėje įkurtoje laboratorijoje. Nuo pat pirmųjų dienų kūrėja orientavosi į kokybę, stebėjo klienčių poreikius. „Niekada nenuvertinkite moters aistros grožiui“, – kartodavo jauna verslininkė. Prabėgus vos metams po įmonės įregistravimo 1946-aisiais, Estée Lauder gavo pirmąjį didelį kosmetikos gaminių užsakymą ir tai tapo rimta atspirtimi toliau aistringai dirbti dėl savo svajonės.

Laiką pralenkusi strategija

Galime tik spėlioti, ar Estée Lauder parduodami produktai, ar tai, kaip ji juos parduodavo, buvo kompanijos sėkmės paslaptis. Estée buvo viena pirmųjų, taip rimtai įvertinusių tiesioginį kontaktą su savo kliente. Jai buvo svarbu pademonstruoti produkto rezultatus ant klientės veido, tuo metu pasakoti apie šios grožio priemonės teikiamą naudą ir svarbiausia paliesti klientę.

Estée buvo viena pirmųjų, taip rimtai įvertinusių tiesioginį kontaktą su savo kliente.

Estée Lauder pradėtas taikyti grožio produktų demonstravimo būdas buvo revoliucinis ir pakeitė grožio rinką iš esmės. Estée turėjo didžiulę įtaką ir tam, kaip suprantame grožio produktų rinkodarą. Dovana perkant – šiandien niekam nėra naujiena, tačiau Estée Lauder bei jos „Gift With Purchase“ pasiūlymas įėjo į istoriją kaip vienas pirmųjų.

Kompanijos širdis

Estée Lauder buvo didžiulis įkvėpimas visiems aplink ją. Tikriausiai labiausiai – kiekvienam įmonės darbuotojui. Augant ir stiprėjant įmonei, Estée asmeniškai dalyvavo kiekviename jos žingsnyje. Ji vykdavo į kiekvieną naujos parduotuvės atidarymą ir bent savaitę dirbdavo kartu su aptarnaujančiu personalu, kad išmokytų darbuotojas nepriekaištingo klienčių aptarnavimo, produktų pristatymo meno. Ji pati bendraudavo su klientėmis ir drąsiai pristatinėdavo savo produktus.

 

Susitikimai su prekybos centrų atstovais, verslo partneriais, grožio industrijos profesionalais, žurnalistais buvo Estée Lauder kasdienybė. Į šiuos susitikimus moteris visur vykdavo pati, skleisdama žinutę apie moters grožį ir visus sutikdama su plačia šypsena. Nesvarbu, ar susitikdavo su princese Diana ir Franku Sinatra, ar su kliente savo salone, Estée Lauder visuomet buvo pasitempusi ir atrodė nepriekaištingai.

Tinklas be socialinių medijų

Žymioji „Telephone. Telegraph. Tell a woman“ mantra nuolat skambėjo Estée lūpose. Laikais, kai dar nebuvo socialinių tinklų, ši savo amžių pralenkusi verslininkė jau žinojo, kokia svarbi kiekvienai moteriai draugės, sesers, mamos nuomonė. Ypač kai kalbama apie naujus pirkinius ir grožio produktus.

 

Žinoma, savo kuriamos kosmetikos reklamą Estée Lauder skleidė ir tuomečiais tradiciniais kanalais – spausdintuose žurnaluose, plakatuose. Tiesa, Estée Lauder reikalavo, kad reklamose vaizduojamos moterys būtų žavios, tačiau ne per daug nutolusios nuo realaus moters įvaizdžio tam, kad kiekviena klientė galėtų šioje reklamoje atpažinti save.

Talentų spektras

Visiškai pakeitusi kosmetikos gaminių rinką, Estée Lauder nesiruošė sustoti. Dar 6-ajame dešimtmetyje moterys laukdavo ypatingų progų, kada vyras gimtadienio ar romantiškos sukakties proga padovanos joms kvepalų buteliuką. Estée Lauder šioje srityje matė didžiulį potencialą ir norėjo pakeisti šį įprotį – moterys kvepalus sau turėtų pirkti pačios ir tai daryti dažniau nei kartą per metus.

 

Šios idėjos vedama Estée Lauder pristatė į rinką parfumuotą vonios aliejų „Youth-Dew“, kuris padėjo pralaužti ledus ir paskatino moteris pirkti sau kvepalus. Ar reikia minėti, kad Estée buvo ir puiki parfumerė – šis jos sukurtas aliejus supynė visus tuomečius populiariausius gėlių aromatus – rožes, jazminus, vetiverijas – į skaisčią visumą ir užkariavo pirkėjų širdį (ir uoslę) tiesiog žaibišku greičiu.

Estée buvo ir puiki parfumerė – jos sukurtas aliejus supynė visus tuomečius populiariausius gėlių aromatus ir užkariavo pirkėjų širdį.

Daugelio prisiminimuose Estée Lauder apibūdinama kaip savo laikotarpiui lygių neturėjusi antreprenerė, kurią tenkino tik geriausia kokybė. Ji nuolat keitė „nepakeičiamas“ žaidimo taisykles, kiekviename žingsnyje ji buvo pirma. Tokiai moteriai tiesiog negalėjai pasakyti „ne“.

Gilus istorijos pėdsakas

Net ir tie, kurie nenaudojo kosmetikos ar nesidomėjo grožio pasauliu, gerbė ir vertino Estée ne tik už jos verslumą, bet ir už visuomeniškumą ir indėlį į savo mylimo Niujorko gyvenimą. Estée Lauder iniciatyva įrengta ne viena vaikų žaidimų aikštelė Centriniame parke, ji mielai prisidėjo prie labdaros programų. Verslininkė mėgo kultūrą ir meną, rėmė Versalio rūmų renovacijos darbus, net buvo apdovanota aukščiausiu Prancūzijos valstybiniu apdovanojimu – Prancūzijos garbės legiono ordinu.

 

Vienas dalykas, svarbesnis už verslą, Estée Lauder gyvenime buvo jos šeima. Estée Lauder kompanija – šeimos verslas, kurio valdybos nariais iki šių dienų yra moters giminaičiai ir palikuonys. Estée Lauder amžinybėn iškeliavo 2004-aisiais, sulaukusi 97-erių, palikusi gyvą savo vardo atminimą ir klestinčią kompaniją patikimose artimųjų rankose.

„Visi geri dalykai prasideda nuo vizijos, svajonės“, – yra pasakiusi Estée Lauder. Tačiau tikriausiai net pati Estée negalėjo numanyti, kaip stipriai jos matoma vizija pakeis visą grožio pramonę net ir prabėgus daugeliui metų po jos mirties.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame