Moterys

Kvapai daro stebuklus, tik reikia leisti sau pajusti, kurie iš jų suteikia laimės pojūtį

Tarp kvepiančių skulptūrų gyvenanti Kristina Strolienė apie kvapus gali kalbėti nesustodama. Ilgai brandintas verslas šiandien sėkmingai į šipulius daužo kvapus pamėgusių klientų širdis, kaskart sugrįžtančias ieškoti išskirtinio aromato. Kvapų magija „Krispo“ namuose – nenugalima.
Reading time 13 minutes
Kristina Strolienė

Supratusi, jog skuba namo tam, kad įkvėptų savo mėgstamo kvapo, Kristina neatsispyrė pagundai jį visada turėti šalia – šiandien, kad ir kur eitų, ją lydi jos laimės aromatas. Kvapų apsuptyje gyvena ne tik Kristina ir jos vyras Povilas, bet ir keturi judviejų vaikai.

 

Verslą pradėjome prieš daugiau nei penkiolika metų, tik kitoje – interjero tekstilės – srityje. Keliaudami po parodas Italijoje, Ispanijoje bei Prancūzijoje atradome namų kvapus. Tuo metu Lietuvoje dar nebuvo tradicijų kvepinti namus kokybiškais aromatais. O mes iš kiekvienos parodos atsiveždavome daugybę šių ypatingų kvapų buteliukų. Kvapai mus tiesiog užbūrė. Nė nepajutome, kaip parodose vis ilgiau užsilaikydavome būtent prie stendų su namų kvapais. Bendravome su daug galimų tiekėjų, kol galiausiai vieni jų – „Culti“ – mus taip įkvėpė, kad supratome, jog norime šiais itališkais stebuklais Lietuvoje dalytis su tais, kuriems svarbu, kaip kvepia jų namai, kurie nori pajusti tą nežemišką malonumą – vos įžengus į namus užuosti širdžiai mielą aromatą, turintį istoriją, atgaivinantį prisiminimus, kviečiantį svajoti, atsipalaiduoti ar tiesiog mėgautis.

 

Pradėję kvepinti namus, tarsi iš naujo juos įsimylėjome, juk mėgstamas aromatas sužadina tiek nuostabių, šiltų jausmų, į namus visuomet gera sugrįžti. Iš šių jausmų radosi ir mūsų kvapų namai „Krispo“ (mūsų su vyru vardų junginys). O mus į kvapų pasaulį įtraukęs „Culti“ – ypatingas prekės ženklas, pirmasis sukūręs namų kvepinimo principą difuzoriumi. Jo įkūrėjas Alessandro Agrati, garsus Milano architektas, norėjo, kad objektas ne tik kvepėtų, bet ir negadintų interjero vaizdo – būtų it maža kvepianti skulptūra namuose!

 

Kvapų verslas nėra lengvas verslas ir jūsų pradžia nebuvo lengva. Kas suko jūsų tikėjimo variklį, kad namų kvapais sudominsite vis daugiau žmonių?

 

Ilgą laiką turėjome prabangą negyventi iš namų kvapų verslo, todėl mūsų šeimai tai buvo daugiau aistra ir hobis. O auginant vaikus naujų namų kvapų ženklų ieškojimas ir jų vežimas į Lietuvą mums buvo tarsi meditacija. Juk kiekvienas jų buvo skirtingas, savitas, su savo stiprybėmis, subtilybėmis, išskirtinumais. Kaip verslas augome negreit, bet užtikrintai pamažu. Iš pradžių kvapais pradėjome prekiauti savo parduotuvėlėje Kaune, vėliau atsirado grožio salonų, įvairių butikų, kurie patikėjo mūsų aistra kvapams ir, aišku, surastais produktais, tad pradėjo kvapais prekiauti pas save. Vėliau mūsų klientų ratas ir jų norai vis didėjo, taip išsiplėtėme.

 

Kokiais namų kvapais prekiaujate?

 

Labai įvairiais, kaskart ieškome naujų, ypatingų aromatų, sekame tendencijas, stengiamės neatsilikti nė per žingsnį. Tai mums nėra sunku, nes esame visiškai pasinėrę į kvapų pasaulį, tad ir kiekvieną naujieną jame gaudome lyg orą. Gyvenimas tarp kvapų mums suteikia ne tik malonumo, gražių jausmų ar galimybę gyventi kvapniai, bet ir stimulo, aistros, energijos, tikėjimo, kad einame teisingu keliu. Kvapų pas mus yra daug ir įvairių, nes kiekviena kompanija, kurios produkcija prekiaujame, yra savita su tik jiems būdingais bruožais! Štai Pietų Italijoje („Officina delle Essenze“) gaminami stiprūs, charakteringi kvapai, Šiaurės Italijoje („Culti“, „Locherber“, „Parco1923“) – subtilūs, daugiau modernūs kvapai, vyrauja aiškios buteliukų formos, taip pat molekuliniai kvapai su sunkiai nusakomomis kvapų natomis. Prancūzai („Antoine“, „Companie de Provence“) turi savitą pasaulio parfumerijos sostinėje Grase sukurtų formulių savitumą. Ispanai („Cerreria Molla“) – paprastesni, stiprių natų kvapai, aiškaus dizaino formų. Visi jie skirtingi, įdomūs, tad ir pats jų atradimas mums yra svarbus ir daug emocijų suteikiantis etapas.

Gyvenimas tarp kvapų mums suteikia ne tik malonumo, gražių jausmų ar galimybę gyventi kvapniai, bet ir stimulo, aistros, energijos, tikėjimo, kad einame teisingu keliu.

Ar kiekvienas gali įpirkti tokius kvapus?

 

Mūsų noras ir siekiamybė buvo atvežti ir pasiūlyti savo klientams prieinamą prabangą, kad kiekvienas galėtų rasti sau tinkamą produktą. Šiandien mes tai turime. Studentas gali įsigyti namų kvapą už 20 eurų, lygiai kaip ir ponia ras kuo kvepinti savo prabangius namus. Sulaukiame išskirtinio kvapo ieškančių klientų, atradę tai, ko ieškoję, nepagaili ir 2 000 eurų.

 

Kurias namų erdves siūlote kvepinti?

 

Visas namų erdves. Juk, jeigu kiekviena iš jų turi savo aurą, gali turėti ir savo kvapą. Arba kaip tik atvirkščiai – vienu kvapu galima kvepinti visus namus. Turime visokių klientų. Vieni jų, kaip aš, turi dešimt kvapų namuose: vonioje vienas, miegamajame – kitas, virtuvėje dar kitas.

 

Kiek kvapai turi derėti tarpusavyje? Kaip surasti derinius, kad jie neužgožtų vienas kito ir kad kvapų nebūtų pernelyg daug?

 

Kvapai kuriami taip, kad juos sumaišius nebūtų diskomforto, jaučiant daug atskirų kvapų. Juk ir kvapų buteliuke nėra vieno ingrediento, jie yra maišomi, kvapas kuriamas iš daugybės natų. Taigi, jeigu vienas ar kitas kvapas grįžo su jumis į namus, vadinasi, jis jums – artimas ir mielas. Jam susimaišius erdvėje su kitu kvapu vis tiek jausite sau malonų mišinio aromatą.

 

Dėl paties kvapų kiekio be galo savita situacija. Kiek žmonių – tiek skonių. Absoliučiai nieko blogo turėti buduaro aplinką su stipriai išreikštais erdvėje kvapais, kaip ir modernią aplinką su vos vos juntamu maloniu kvapu. Jeigu naudojami kokybiški, aplinkai nekenksmingi, iš aukštos medžiagų kokybės pagaminti kvapai, tikrai nieko blogo nenutiks, jei jų bus ir daugiau.

 

Ar galite apibūdinti lietuvių skonį? Koks jis?

 

Nors lietuvių skonis labai individualus, visgi jį įvardyčiau kaip labiau šiaurietišką. Lietuviams patinka kvapuose užuosti medieną, agarmedžių aromatus, rankas plauti kašmyro muilu. Lietuviai savo namams ypač dažnai renkasi vynuogių kvapą – tai yra namų kvapų lyderis! Pastebime, kad sunkiai prisileidžia citrusinius vaisius. Ispanai ar italai dievina apelsinų aromatą, o lietuviams jis nelabai patinka. Gal dėl šaltesnio klimato ar dėl to, kad pas mus nėra tiek daug saulėtų dienų, o gal ir dėl to, kad čia apelsinai neauga. Dar pastebėjome, kad lietuviams labai patinka „žali“ kvapai – dominuoja samanų, miško gėlių kvapai.

 

Įdomu tai, kad tautiečiai labai noriai renkasi ir nestandartinius kvapus, parfumerių sukurtas naujoves – pavyzdžiui, „Culti“ dabar išleido naują kvapą – „Chromia“. Tai yra chromu kvepiantis namų kvapas – šaltas, saldokas įjungto lygintuvo kvapas.

1612516764181535 sci 3462 done pasviesinta
Kristina Strolienė

Turbūt žmonės neretai namų kvapus renkasi pagal savo mėgstamus kvepalus, kuriais kvepinasi kasdien?

 

Tikrai taip! Šitą tendenciją taip pat esame pastebėję. Turbūt dėl to namų kvapus kuriančios parfumerių kompanijos pastaruoju metu pradėjo kurti ir kvepalus panašiomis natomis kaip ir namų kvapus. Nieko blogo ir net madinga dabar kvepėti visur tuo pačiu aromatu. Kvapas, kuris supa jus namie, gali lydėti ir išėjus iš namų. Tuomet jis tampa lyg gyvenimo būdu – nuo kvepiančios patalynės iki taip pat kvepiančio automobilio salono. Mėgstamos kvapų natos leidžia jaustis gerai, sukuria pakilią nuotaiką, jaučiamės gražus, patrauklūs, pakylėti – tai ir yra svarbiausia!

 

Kaip skamba pirmas klausimas klientui, atėjusiam išsirinkti savo namų kvapą?

 

Ar žinote savo mėgstamas kvapų natas? Kas jums kvepia? Tokie būna pirmieji klausimai. Iš pirmo atsakymo jau turime pirmąją žinutę, kaip kvapų jūroje atrasti būtent tą aromatą, kuris klientui suteikia geras emocijas. Klientui, visiškai nežinančiam, ko nori ir kas kvepia, paprastai siūlome dažniausiai parduodamus kvapus – juk, jeigu daug kam pasaulyje patinka vieni ar kiti kvepalai, gali patikti ir tokiam klientui. Dar būna atvejų, kai klientas pamini, kad jam labai patinka agarmedžių ar stiprios pačiulių natos, o vos tik jais pakvepinus klientas traukiasi, raukiasi ir jam anaiptol neskanūs šie ingredientai. Dažnai taip būna todėl, kad žmogui, kažkada užuodusiam jam patinkantį kvapą, kas nors pasakė, kokios natos dominuoja aromate, nors realybėje tai buvo visai kiti ingredientai. Paprastai tokių netikslių žinių apie kvapus turi žmonės, sugrįžę iš Egipto, Turkijos ar kitų egzotinių šalių, kuriose buvo suklaidinti ne visada tiesą sakančių gatvės prekeivių.

 

Kiek laiko užtrunka atrasti savo kvapą?

 

Tai pasakyti be galo sunku ir, ko gero, net neįmanoma. Juk vienu laikotarpiu gali patikti vienas kvapas, kitu – kitas. Retas kuris turi vienintelį mėgstamą kvapą, kuriuo kvepinasi daugybę metų. Dažnai bėgant metams net ir skonis pasikeičia. Pavyzdžiui, aš pati anksčiau nesižavėjau vetiverijomis parfumerijoje – jos man nekėlė jokių emocijų. Bet štai praėjusiais metais ją „pajaučiau“ ir nebegaliu be jos gyventi. Kvepalai „Locherber Banksia“ su vetiverijomis, namuose – „Banksia“ namų kvapas su vetiverijomis, automobilyje – taip pat vetiverijos. Jos man reikia kaip duonos – užuosdama tą kvapą jaučiuosi gražesnė, laimingesnė, ramesnė. Kvapai daro stebuklus, tik reikia leisti sau pajusti, kurie iš jų daro jus laimingą.

 

Kiek namų kvapui svarbus interjeras? Paimkime butą senamiestyje su istorija, namą prie jūros ir naują, šiuolaikiškai įrengtą butą kokiame nors naujame, industriniame rajone. Kiek kvapas turi atspindėti interjerą ir ar turi?

 

Žinoma, kad turi! Namų kvapų kūrėjai daug dėmesio skiria ne tik pačiam aromatui, bet ir buteliuko eksterjerui. Kuriami šedevrai su Venecijos polių, banksijų korėtu medžiu. Kita vertus, pavyzdžiui, „Culti“ kuria visiškai modernius, švaraus dizaino buteliukus, tinkančius tokiam pat interjerui, kur sunkiai tiktų raudonas, Florencijos stogų motyvais sukurtas buteliuko dizainas, puikiai suskambantis klasikiniame interjere. Paprastai moderniame buteliuke yra sunkiai nusakomų, modernių kvapų. O tame klasikiniame, gražiai raižytame buteliuke – stiprūs, charakteringi aromatai. Turintys namus prie jūros dažnai renkasi mėlynos spalvos buteliukų kolekcijas, gaivius kvapus – tokia yra „Locherber Venetiae“ namų kvapų kolekcija. Senamiesčio namuose, kuriuose daug knygų, antikvarinių baldų, paprastai stovi klasikinio stiliaus buteliukas, prisotintas medžių, pačiulių, sandalmedžių aromato.

 

Kuo kvepia jūsų namai?

 

Mūsų namai kvepia VISKUO! Maža to, kad turiu savo mėgstamas natas (vetiverijos, mandarinai, mira, jazminai, vanilė), turiu ir profesinę ligą – testuoti naujus kvapus namie. Turiu aiškiai žinoti, kaip jie skleidžiasi, kaip garuoja, kada apversti lazdeles, kad kvapas būtų intensyvesnis. Esu gavusi daugybę dovanų iš tiekėjų, šiuos kvapus laikau garbingose namų vietose. Dar yra buvusių projektų kvapai, kuriuos taip pat, kaip atsiminimą, laikau namuose. Taigi mano namai – pati tikriausia kvapų šventovė ir man tai patinka! Esu stipriai kvepiančios aplinkos mylėtoja, bet turbūt kitaip ir negali būti turint tokį verslą.

 

Tarp kvapų auginate ir keturis savo vaikus. Ar vaikai domisi kvapais?

 

Žinoma! Tai yra natūrali mūsų aplinka, tad kitaip ir būti negali! Vaikai auga nuo kūdikystės kvepiančiuose namuose, sukasi mūsų darbe, padeda savo atostogų metu, taigi taip po truputį ateina ir į kvapų pasaulį. Esu pastebėjusi, kad kvapai pradeda patikti vaikams nuo dešimties metų, iki to lyg ir abejingai į tai žiuri. Mieliau prašo kvepiančio muilo į savo vonią nei namų kvapo. Mūsų paauglė Elzė jau yra kvapų mylėtoja – mielai kvepinasi savo kambarį, jai patinka vaisiniai kvapai, ypač braškių! Tikiu, ir mažesnieji turės savo mėgstamų aromatų.

. Esu pastebėjusi, kad kvapai pradeda patikti vaikams nuo dešimties metų, iki to lyg ir abejingai į tai žiuri. Mieliau prašo kvepiančio muilo į savo vonią nei namų kvapo.

Ar „sergate“ vadinamąja profesine liga?

 

Absoliučiai taip! Atėjusi į svečius visada apžiūriu užuolaidas ir užuodžiu kvapus. Taip pat pastebiu, koks rankų muilas ir kremas yra vonios kambaryje. Tai be galo daug pasako apie žmogų. Užėjus į viešbutį patinka užuosti jo kvapą, tai žinutė, kad viešbutis turi savo veidą, tam tikrą aurą, o ne yra tiesiog šalta, laikino apgyvendinimo vieta.

 

Ir paskutinis klausimas dar neapsisprendusiems, ar verta investuoti į savo namų kvapą. Ką gali ši nematoma, bet galinga jėga?

 

Svarbiausia, būti laimingam! Niekada neperšame per prievartą, duodame mėginukų, kad žmogus apsiprastų, pagyventų su vienu ar kitu kvapu, pajustų, kuris yra jo. Kvapas turi sukurti gerą atmosferą, motyvuoti. Štai vaisiai, žolės tonizuoja, baltos gėlės ramina, rytietiški ingredientai, tokie kaip agarmedis ar mira, nukelia į paslaptingą būseną. Taigi esu tikra, kad kiekvienas turi savo mėgstamą kvapą, tik reikia turėti kantrybės jį atrasti. Aš visada esu už kvapą namuose, bet jeigu žmogui nereikia kvapų ir patinka švarių namų kvapas – puiku! Tik štai, ko gero, nesame turėję kliento, kuris neišeitų iš mūsų nė su vienu namų kvapu. Paprastai, jei nesusižavi kvapo su lazdelėmis principu, išsirenka žvakę. Taip po truputį įžengia į kvapų pasaulį ir tų kvapų namuose daugėja, nes tiesiog be jų nebegali.

 

Ir man pačiai dažnai norisi sugrįžti namo vien dėl to, kad pajusčiau savo laimės aromatą. Kvapai išties yra be galo stipri jėga ir pati tikriausia magija!

 

 

 

DAINIAUS ŠČIUKOS NUOTRAUKOS

GABRIELĖS GUDKOVAITĖS POSTPRODUKCIJA

IRINOS CYBINOS STILIUS

LAUROS KREIVYTĖS MAKIAŽAS IR PLAUKAI

susiję straipsniai

Rekomenduojame