Moterys

Mary-Kate ir Ashley Olsen - kūrybingos dvynės, pavergusios kino ir mados pasaulį

Karjerą pradėjusios vos 9 mėnesių Mary-Kate ir Ashley Olsen augo televizijos ekranuose. Žymiausiomis pasaulio dvynukėmis tituluojamos Olsen seserys užaugo ir, atsisveikinusios su filmavimo aikštele, pasinėrė į mados industriją. Žingsnis po žingsnio dvynės transformuoja prabangios mados reikšmę ir tai daro itin subtiliai, savo žinomą pavardę palikdamos nuošalyje.
Reading time 4 minutes
Mary-Kate ir Ashley Olsen, Vida Press nuotr.

1987 metai žymėjo itin ankstyvą Mary-Kate ir Ashley Olsen aktorystės debiutą legendiniame televizijos seriale „Pilna troba“ (angl. „Full House“). Pramogų pasaulio dalimi dar kūdikystėje tapusios seserys pamažu tapo televizijos ekranų žvaigždėmis, tad stebint jas augo ir visa gerbėjų karta. Charizmatiškas mergaites pamilo žiūrovai visame pasaulyje. Būtent tai lėmė, kad dar ankstyvoje vaikystėje Olsen seserys sukūrė savotišką fenomeną, pradėjusios kurti savo vardo imperiją. Sulaukusios 6 metų dvynukės jau prodiusavo įvairius TV projektus, tapo milijonus JAV dolerių atnešusios kompanijos „Dualstar“ savininkėmis, o mergaičių nuotrauka ant bet kokio produkto lemdavo milžiniškas pardavimo apimtis.

 

Bene akivaizdžiausias būdas, kaip gerbėjai visame pasaulyje galėjo prisiliesti ir tarsi susitapatinti su savo dievaitėmis, – drabužiai ir aksesuarai. Sulaukusios 12 metų kartu su JAV prekybos gigantu „Walmart“ dvynės pristatė savo drabužių liniją, buvo sukurta daugybė bendrų kolekcijų su įvairiais prekės ženklais. Visgi bendrai kuriamos drabužių ar aksesuarų linijos, patenkinančios laikinus jaunų gerbėjų visame pasaulyje poreikius, žymėjo tik ankstyvas užuomazgas rimtoje dvynių kelionėje mados industrijos olimpo link. 2004-aisiais Olsen dvynės suvaidino paskutiniame bendrame filme ir, nors jas atskirai dar buvo galima išvysti atliekant epizodinius vaidmenis, pamažu pagrindiniu prioritetu Mary-Kate ir Ashley dvynėms tapo mada.

Po didinamuoju stiklu augusios dvynės nuolatos patekdavo į fotografų ir paparacų dėmesio centrą. Žvaigždžių statusą jau ankstyvoje paauglystėje papildė ir vadinamųjų mados ikonų titulas. Unikalus masyviais siluetais ir bohemiškos estetikos elementais pasižymintis asmeninis stilius bei savitų taisyklių kūrimas natūraliai traukia dėmesį iki dabar. Olsen dvynės, net ir dalyvaudamos prestižiniame „Met Gala“ pokylyje, kiekvienais metais pasirenka ignoruoti oficialią temą ir mados puotai renkasi vintažinius, teatrališkai bohemiškus kostiumus.

Daugiau nei dešimtmetį ignoravusios trumpalaikes tendencijas Olsen dvynės taip ne tik formavo savitą estetikos pojūtį, bet kartu tarsi manifestavo naują prabangios mados kryptį, kuri formą įgavo 2006 metais, įkūrus ženklą The Row. Tyrinėti funkcionalumo svarbą prabangios mados kontekste nusprendusios Mary-Kate ir Ashley yra siejamos su ne vienu mados ženklu ar projektu. Visgi reikėtų pripažinti, kad modernią eleganciją ir itin aukštus kokybės standartus įkūnijantį The Row galima laikyti svariausiu Olsen dvynių pareiškimu apie jų kaip dizainerių statusą globalioje mados industrijoje.

Pradėjusios vis rimčiau plėtoti The Row, Mary-Kate ir Ashley pasirinko savo žinomą pavardę palikti nuošalyje, netapti socialinių tinklų dalimi ir savo ženklo strategiją paremti savita mados filosofija, kuri teigia, kad prabanga elementariai turi palengvinti gyvenimą. Pradėjusios nuo paprastų baltų marškinėlių, Olsen dvynės išplėtė asortimentą, kuriame visas dėmesys skiriamas laikui nepavaldžiai estetikai, funkcionalumui ir išskirtinei kokybei. The Row produktų kūrimui naudojamos itin aukštos kokybės itališkos medžiagos, o visas gamybos procesas vykdomas JAV.

Dar 2010-aisiais, kalbėdamos apie pirmąją „Resort“ kolekciją, kurios veidu seserys Olsen pasirinko lietuvę Juliją Steponavičiūtę, dizainerės tiesiogiai įvardijo, jų nuomone, būtinas sąlygas sėkmingai vystomam prabangos ženklui: „Svarbiausia yra audinys, forma ir tai, kaip žmogus jaučiasi dėvėdamas drabužį.“ Prie šių paprastų taisyklių pridėjusios dizainerių gebėjimą interpretuoti klasikinius stiliaus elementus, konstruoti nepriekaištingus kostiumus ir žaisti su proporcijomis bei formomis, turime paaiškinimą, kaip ir kodėl ženklas tapo sėkmingas tiek klientų, tiek ir mados kritikų akyse. 2015 metais The Row CFDA apdovanojimuose buvo pripažintas stipriausiu ženklu moteriškų drabužių dizaino kategorijoje, o 2018 ir 2019 metais dizainerės triumfavo aksesuarų kategorijoje.

Viešumoje šiuo metu itin retai pasirodančios dvynės kuria tarsi mistinių būtybių vaizdinį. Mary-Kate ir Ashley beveik nedalija interviu ir, pasirinkusios strategiją neleisti The Row ženklui tapti jų žinomų asmenybių įkaitu, lėtai, bet užtikrintai keičia prabangios mados veidą. Prabangos estetiką dvynės kuria ignoruodamos mados tendencijų prognozes bei pristatydamos savo kurtus drabužius ir aksesuarus erdvėse, kurios ne tik leidžia koncentruotis į drabužį, bet ir suteikia galimybę pajusti kitokią prabangos didybę. 2020 metų žiemos sezono kolekciją dizainerės pristatė erdvėje, kurioje laikui nepavaldūs drabužiui derėjo su legendinės JAV menininkės Beverly Pepper skulptūrų instaliacijomis. Los Andžele, Niujorke bei Londone įsikūrusios fizinės The Row parduotuvės primena meno galerijas, kuriose harmoningai susipina mada, skirtingų stilistikų ir dešimtmečių meno kūriniai bei išskirtinės interjero detalės.

 

Mary Kate ir Ashley Olsen pristatomą dizainą ir The Row ženklą gaubia tarpdiscipliniškos prabangos jausmas, kurį dvynės sugebėjo sukurti visiškai atsiribodamos nuo savo vardo. Nejausdamos nostalgijos praeičiai ir neprisidengdamos savo žinomumo statusu, Mary-Kate ir Ashley tyliai, bet itin sėkmingai formuoja savo indėlį į mados industriją.

susiję straipsniai

Rekomenduojame