Moterys

Monica Hansen - paplūdimio mados karalienė, rengianti žvaigždes

Buvęs garsus modelis Monica Hansen pastaruosius penkerius metus visą savo dėmesį skyrė maudymosi kostiumėlių kūrimui ir savo prekės ženklo „Monica Hansen Beachwear“ įtvirtinimo mados pasaulyje.
Reading time 14 minutes

Šiandien jos maudymosi kostiumėliais puošiasi Beyonce ir Kim Khardashian, Gigi Hadid ir Kate Hudson, Miley Cyrus ir Christy Brinkley. Monica neslepia: už jos – didelė komanda, kurios dėka neįmanoma tampa įmanoma. „Esame drąsus prekės ženklas, drąsesnis už daugelį kitų. Kalbu ir apie dizainą, ir apie medžiagas, kurias naudojame. Mano kūryboje dera seksualumas ir elegancija, mada ir unikalumas, romantika ir minimalizmas“, – pasakoja kūrėja.

 

Jau dvidešimt metų JAV gyvenančios Monicos tėtis – norvegas, mama – brazilė. Įdomi genų kombinacija ir užsispyrimas padėjo jai ilgus metus sėkmingai kopti modelio karjeros laiptais. Jos nuotraukos puošė tokių žurnalų kaip „Elle“, „Maxim“, FHM ir „Esquire“ viršelius, 2006 metais ji išrinkta žurnalo „Maxim“ metų moterimi. Nulipusi nuo podiumo Monica pagaliau ryžosi tam, kam kaupėsi ilgus metus – maudymosi kostiumėlių, kuriuos taip dievino dirbdama modeliu, kūrimui.

 

Monica, papasakokite, kaip atsidūrėte mados versle? Ar ilgas kelias buvo?

 

Iš pradžių gimtajame Tonsbergo mieste Norvegijoje dirbau modeliu, bendradarbiavau su modelių agentūra „Elite“, 1997 metais tapau „Mis Norvegija“, o praėjus vos keliems mėnesiams po septynioliktojo gimtadienio su visa šeima dėl tėčio darbo persikėlėme į Jungtines Amerikos Valstijas. Vidurinę mokyklą baigiau jau Majamyje. Tuo metu South Beach’e (Pietiniame Paplūdimyje) modelių rinka buvo labai gyvybinga, pasirašiau kontraktą su viena žinomiausių pasaulio modelių agentūrų „Wilhelmina“. Nors savo karjerą pradėjau būdama keturiolikos, būtent Majamyje visa tai pagaliau tapo rimta.

 

O kas paskatino dalyvauti „Mis Norvegija“? Šis titulas turėjo kokios nors apčiuopiamos naudos?

 

Tiesą sakant, nė neketinau dalyvauti rinkimuose, bet viena draugė be mano žinios užpildė už mane anketą. Apie tai sužinojau atsitiktinai, kaip tik viešėdama Norvegijoje – man paskambino pranešti, kad esu tarp finalininkių, paprašė ateiti asmeniškai susitikti su komisija. Nuėjau. Ar turėjau iš to naudos? Manau, šis titulas padėjo man tapti matomesnei, mano vardas tapo žinomas, o tai lėmė ir dar sėkmingesnę modelio karjerą.

1600149047356009  dsc4460 bw

Mintimis perbėgus per visą modelio karjerą, kuris darbas šiandien atrodo ryškiausias?

 

Labiausiai atmintyje išliko pirmasis darbas, kai mane, keturiolikmetę, pakvietė į „H&M“ kolekcijos pristatymą. Tai buvo pirmas rimtas darbas, nuo jo viskas ir prasidėjo. Manau, tai buvo vienas reikšmingiausių projektų, dėl kurio šiandien esu ten, kur esu. Tačiau labiausiai darbe žavėjo galimybė keliauti, pamatyti pasaulį, dirbti kūrybinėje aplinkoje su meniškais žmonėmis. Buvau pakerėta mados ir fotografijos, už viso to slypinčio proceso.

 

Per pastaruosius dvidešimt metų viskas vertėsi, modelių pasaulis – taip pat. Šiuolaikiniai modeliai labai skirtingi – nuo svorio ir ūgio iki kūno formų, rasių ir lyčių. Kai pradėjau savo karjerą, egzistavo be galo specifiniai išvaizdos reikalavimai: jei buvai žemesnė nei 1,75 cm, o tavo dydis didesnis nei 34, tavęs niekam nereikėjo. Manau, nuostabu, kokia įvairi ši pramonė tapo. Ji kur kas tikroviškiau atspindi visuomenę, pabrėžia, kad įvairūs žmonės yra gražūs. Kita didelė permaina – nuomonės formuotojų iškilimas, būtinybė, be grožio, dar turėti ir sekėjų būrį. O kur dar skaitmeninės technologijos, kurios leidžia kur kas geriau apdoroti, retušuoti nuotraukas ir išgauti norimą vaizdą.

 

Kodėl taip niekada ir negrįžote į gimtąją Norvegiją?

 

Iš tiesų dažnai grįžtu į Norvegiją, leidžiu laiką su šeima ir draugais – iki šiol laikau save norvege. Apsigyventi Jungtinėse Valstijose nusprendžiau dėl tarptautinių verslo galimybių, kokias siūlo ši šalis, be to, gyvenimas JAV suteikia galimybę išmėginti visas įmanomas veiklas, pabandyti prisitaikyti pačiose įvairiausiose aplinkose. Kad ir kaip skambėtų banaliai, galimybės čia išties beribės.

Kai pradėjau savo karjerą, egzistavo be galo specifiniai modelių išvaizdos reikalavimai: jei buvai žemesnė nei 1,75 cm, o tavo dydis didesnis nei 34, tavęs niekam nereikėjo.

Iš gausybės galimybių išsirinkote tą – vienintelę. Kaip radosi jūsų maudymosi kostiumėlių ženklas MHB? Tai buvo ambicingas projektas?

 

Dirbdama modeliu visada jaučiau didelę simpatiją maudymosi kostiumėliams. Pristatydama juos klientams pamąstydavau, kad jie galėtų būti šiek tiek kitokie, kad kai kur pataisyčiau, sujungčiau kelis skirtingų kostiumėlių motyvus, atrinkčiau kiekvieno geriausias dalis. Tačiau tik baigusi modelio karjerą galiausiai prisėdau ir rimtai ėmiausi šio verslo: oficialiai įregistravau prekės ženklą, pradėjau ieškoti medžiagų, mokiausi, kaip idėją galvoje paversti realiu gaminiu. MHB buvo sukurtas 2015 metais, kai pirmąją kolekciją pristačiau Majamio maudymosi drabužių savaitėje (Miami Swim Week), tad šiemet mums sukanka lygiai penkeri metai.

 

Kuo jūsų maudymosi kostiumėliai unikalūs?

 

Jie visu šimtu procentų pagaminti Italijoje iš itališkų medžiagų, viskas nuo pradžios iki pabaigos yra itališka – nuo kirpimų ir siuvimų iki raštų marginimo ir etikečių. Daug prekės ženklų sako taip pat gaminantys Italijoje, tačiau neretai ten įgyvendina tik paskutinius etapus ir prisega etiketes, o iš tiesų daug visko padaroma kitur ir ne iš itališkų medžiagų. Didžiuojamės, kad mūsų kostiumėliai yra tikrai pagaminti Italijoje, nes tiek medžiagų tiekėjai, tiek gamintojai yra pripažinti mados pasaulyje jau ilgus metus.

1600148529907998  dsc3934 1

Kuo pasižymi „itališka kokybė“? Nejaugi kokybiškų maudymosi kostiumėlių neįmanoma pagaminti JAV?

 

Žinoma, įmanoma, tačiau, kai nusprendžiau sukurti asmeninį prekės ženklą ir ėmiau ieškoti medžiagų, supratau, kad italai vieninteliai geba pasiūlyti didelį kokybiškų gaminių asortimentą ir jie vieninteliai garantuoja, kad jų audiniai nesusitrauks ir neišbluks. Mums reikalingiems audiniams pagaminti reikalingos ir specialios mašinos, kurių daugiausia naudojama Italijoje. Negana to, medžiagų ritiniai yra dideli, juos vežti į Ameriką būtų brangu, tad protinga savo produkciją gaminti ten, kur tuos audinius perkame.

 

Kas jus apskritai įkvepia kurti?

 

Viskas, kas vyksta aplink, – nuo vietų, kur keliauju, iki dabar pasaulyje vykstančių įvykių. Įkvepia ir garsiausių dizainerių pristatymai, be to, mėgstu stebėti tokius meno šou kaip „Art Basel“. Gyvendama Las Vegase esu nuolat įkvepiama gražių dalykų – nuo Raudonųjų uolų iki Didžiojo Kanjono ar Ugnies slėnio.

 

Ką jums reiškia mada?

 

Manau, mada yra vienas geriausių saviraiškos būdų, galimybė parodyti savo individualumą. Tai svarbi mano esybės dalis, juk didžiąją savo gyvenimo dalį praleidau šioje srityje – ar dirbdama modeliu, ar dizainere.

 

Man patinka stebėti, kaip skirtingai moterys dėvi mūsų maudymosi kostiumėlius, kaip skirtingai derina stilius, spalvas, viršutines ir apatines dalis, derina juos prie kasdienės aprangos, maudymosi kostiumėlių viršų vilkėdamos po švarkais vakare, o su sijonu ar šortais – dienos metu. Visi mūsų maudymosi kostiumėliai pardavinėjami atskiromis dalimis, tad moterys gali pirkti ir skirtingus dydžius, ir stilius, derinti pagal savo stilių. Kiekvienas mūsų gaminys tarsi pasakoja istoriją, kuri leidžia kiekvienai moteriai taip pat atskleisti skirtingus savo jausmus ar būsenas.

1600148560431687  dsc5990

Kokia buvo varomoji jūsų rinkodaros jėga, padėjusi įmonei augti?

 

Kai pradėjome, svarbiausia buvo rasti puikių pardavimo vadybininkų, kurie padėtų atsidurti parduotuvėse. Ne mažiau svarbu buvo sulaukti žiniasklaidos dėmesio ir padaryti mūsų ženklą atpažįstamą, nes niekas nenori dirbti su tokiu, kurio nieks nežino. Tad iš pradžių dirbome su viešųjų ryšių specialistu, kuris padėjo gauti žiniasklaidos dėmesio. Mums labai pasisekė, kad kiekvienais metais atsiduriame žurnalo „Sports Illustrated“ maudymosi kostiumėlių leidinyje – pernai daugiau nei pusę leidinio sudarė būtent mūsų gaminiai.

 

Taip pat bendradarbiaujame su tokiomis įžymybėmis kaip Beyonce, Kate Hudson, Kim Khardashian, Christy Brinkley, Gigi Hadid ir daugybe kitų. Per spaudą ir įžymybes užsitikrinę, kad mūsų prekės ženklas bus atpažįstamas, galėjome samdyti puikius pardavimo specialistus, labai padėjusius mums patekti į didžiuosius pardavimo centrus. Pastaruosius dvejus metus rengiame pasirodymus Majamio maudymosi drabužių savaitėje, tai padėjo užsitarnauti pripažinimą tarp daugybės perpardavėjų. Nuo tada daugiau dėmesio skiriame internetinei prekybai, pagrindiniai įrankiai šioje srityje – nuomonės formuotojai ir socialiniai tinklai. Kitą pavasarį planuojame su vienu iš mūsų pardavėjų kurti didelį eksperimentinį projektą Coachella festivalyje.

Pastaruosius dvejus metus rengiame pasirodymus Majamio maudymosi drabužių savaitėje. Bendradarbiaujame su tokiomis įžymybėmis kaip Beyonce, Kate Hudson, Kim Khardashian, Christy Brinkley, Gigi Hadid.

O kaip vyksta bendradarbiavimas su tokio lygio žvaigždėmis? Ar labai sunku buvo iki jų prisibelsti, įrodyti, kad jūs ir jūsų maudymosi kostiumėliai esate verti dėmesio?

 

Didžioji dalis mūsų garsenybių atkeliavo per puikų viešųjų ryšių agentūros darbą. Po kelerių metų, kai žmonės įprato mus matyti ant podiumo paplūdimio drabužių savaitėse ar „Sports Illustrated“ puslapiuose, kai kurios žvaigždės kreipėsi į mus tiesiogiai „Instagram“ prašydamos mūsų maudymosi kostiumėlių jų fotosesijoms ar asmeninėms kelionėms.

 

Kaip apskritai apibūdintumėte savo klientes, kokios jos?

Tai 16–40 metų merginos ir moterys, kurioms patinka mada, jos akylai seka dabartines tendencijas, joms svarbi kokybė ir vertina tai, kaip jos jaučiasi su maudymosi kostiumėliu.

 

Ar tai reiškia, kad po kelerių metų, kai jums sueis keturiasdešimt, nustosite dėvėti savo maudymosi kostiumėlius ir kursite tik kitoms?

 

Geras klausimas (juokiasi)! Ne, žinoma, ne. Mūsų maudymosi kostiumėlius gali nešioti kas nori. Esame pardavę ir į aštuntą dešimtį įkopusioms moterims, jos atrodė puikiai ir tikrai ne prasčiau nei jaunos, ne vyresnės nei dešimties metų mergaitės. Bet kai teiraujamasi, kuri amžiaus grupė yra mūsų taikinys, turime save priskirti arba paauglėms, arba 20–30 metų amžiaus merginoms, o gal suaugusioms ar vyresnio amžiaus moterims. Tad paprastai išskiriame 16–40 metų moteris – manome, kad jos geriausiai atitinka mūsų kūrybą.

 

1600148670821113  dsc4339

Sakote, kad jūsų maudymosi kostiumėlius renkasi tos, kurioms patinka mada ir kurioms svarbi kokybė. Nepaminėjote, kad turbūt renkasi ir tos, kurios negaili pinigų dizainerių kūrybai. Jei atvirai, kiek kainuoja jūsų kostiumėliai?

 

Kainų spektras labai platus. Kaina svyruoja nuo 160 iki 450 JAV dolerių už abi maudymosi kostiumėlio dalis, priklausomai nuo to, ar gaminiui pasiūti reikėjo daug rankų darbo. Vientisas maudymosi kostiumėlis kainuoja apie 180 JAV dolerių. Be to, išparduodame ir praėjusio sezono kolekcijas, kurios kainuoja kur kas pigiau: apie 50 dolerių – už bikinį, 40 dolerių – už vientisą.

 

Užsukite į mano internetinį puslapį www.monicahansenbeachwear.com – viską pamatysite savo akimis (šypteli). Be to, savo internetiniuose puslapiuose mūsų gaminiais prekiauja tokie partneriai kaip „Victoria’s Secret“, „Urban Outfitters“ ar „Revolve“. Mus taip pat rasite „Planet Blue“, „Diane’s Beachwear“ parduotuvėse Kalifornijoje, „Molly Browns“ – Las Vegase, „Splash“ ir „Vibe of Miami“ – Floridoje.

 

Ar egzistuoja maudymosi kostiumėlių mados, tendencijos? Kas dabar „ant bangos“?

 

Žinoma, egzistuoja ir kažkuria prasme jos atkartoja pagrindines ryškiausių dizainerių diktuojamas mados tendencijas visame pasaulyje. Pavyzdžiui, jei dauguma mados dizainerių koncentruojasi į gyvūnų raštus, ir maudymosi kostiumėliai tai atspindės. Jei mada prisijaukina tam tikras spalvas, jos dažniausiai nuguls ir maudymosi kostiumėliuose. Šiuo metu tendencijos vis dar įkvėptos dešimtojo dešimtmečio stiliaus ir kai kurių devintojo dešimtmečio detalių, pavyzdžiui, aukštas liemuo ar pailgintos kojos. Labai populiari ir neutralių spalvų paletė.

1600149149707432  dsc5138

Ar įdomu kurti maudymosi kostiumėlis – juk, atrodytų, čia mažiau erdvės saviraiškai nei kuriant drabužių kolekcijas?

 

Na taip, yra akivaizdžių apribojimų kuriant maudymosi kostiumėlius, nes jie turi būti patogūs vandenyje, turi dengti tam tikras, bet ne kitas kūno vietas, turi neapsunkinti judesių ir priglusti prie kūno. Tačiau, nepaisant šių suvaržymų, vietos kūrybai dar lieka labai daug, pavyzdžiui, kalbant apie formas, spalvas. Pastaraisiais metais atsirado daugybė unikalių medžiagų, kurių seniai nenaudojome, pavyzdžiui, plaunamas velvetas, plaunama versta oda ar nertinis, kurį taip pat galima dėvėti vandenyje, negana to, tos medžiagos ir greitai džiūsta.

 

Šiuo metu dirbu prie naujos 2021 metų kolekcijos, tačiau dėl COVID-19 ji bus kiek mažesnė – dėl karantino sunkiau pagaminti pavyzdžius, be to, šią liepą neįvyks ir kasmetė Majamio maudymosi drabužių savaitė. Tačiau dirbame su naujomis spalvomis, raštais, kuriuos įkvėpė septintojo dešimtmečio hipių era. Kitais metais tikimės pristatyti sijonų ir šortų kolekciją. Pristatysime ir madingų kaukių, derančių prie naujojo maudymosi kostiumėlių dizaino.

 

1600149170075369  dsc4343

Akivaizdu, kad pandemijos sukelta sumaištis nepalenkė ir jūsų. Kaip COVID-19 paveikė jūsų verslą?

 

Žinoma, kad visame pasaulyje paskelbtas karantinas negalėjo neturėti įtakos. Didžiąją dalį balandžio mūsų tiekėjai ir gamintojai buvo priversti užsidaryti, tik neseniai atnaujino veiklą, o mūsų partneriai Jungtinėse Valstijose ir toliau nedirba, gali vykdyti tik internetinę veiklą, tad daugybė užsakymų arba vėluoja, arba visai atšaukiami. Mums pasisekė, kad mūsų pardavimo apimtys internete yra visai neblogos, manau, ir ateityje nemaža dalis prekybos persikels į skaitmeninę erdvę.

 

Gerai, kad daug dalykų savo versle galime daryti nuotoliniu būdu, darbas iš namų buvo įmanomas. COVID-19 pandemija įkvėpė mus kurti madingas veido kaukes, kurios dera su kai kuriais mūsų naujos kolekcijos modeliais. Kaukes ketiname dalyti ir kiekvienam, įsigijusiam mūsų produkcijos, o nemažą dalį dar ir paaukojome aplinkinėms ligoninėms.

1600148768298452  dsc5839 bw

ANNOS GUSELMAN NUOTRAUKOS

FOTOGRAFĖS ASISTENTAI – ALONZO SANTIAGO, MOREY SPELLMANAS

ISABELOS SABEL STILIUS

MELISSOS HURKMAN MAKIAŽAS

VICTORO MENDOZOS PLAUKAI

susiję straipsniai

Rekomenduojame