Moterys

Monika Ra: nėra blogos prekės, yra tik bloga rinkodara

Kaip „Instagram“ platforma evoliucionavo nuo erdvės jaunimui iki nepakeičiamo įrankio prekės ženklui, pasakoja ir savo žiniomis bei patirtimi dalijasi Monika RA, kuri įrodė, kad tikslingai pritaikant turimas žinias per tris mėnesius „Instagram“ profilyje ne tik galima pasiekti 40 000 sekėjų, bet ir lengvai parduoti savo paslaugas.
Reading time 10 minutes
Monika Ra

Monika, turi net 10 metų patirties rinkodaros srityje. Rinkodara visada buvo traukianti sritis? Ar karjerą pradėjai visai ne nuo jos?

 

Pirmiausia, norėčiau pristatyti savo šūkį: „Nėra blogos prekės, yra bloga rinkodara.“

 

Rinkodara ir jos subtilybėmis pradėjau domėtis būdama 17 metų. Daug knygų, kursų, nes kiekvienas verslas žino: jei nori sėkmingo verslo, turi suprasti, kaip jį pristatyti, o aš visą laiką svajojau apie savo verslą. Kuo labiau gilinausi, tuo labiau jis man kaitino kraują. Pradedu galvoti, kad tai – ne tik žinios, o kažkas daugiau. Negaliu paaiškinti fenomeno, kuris įvyksta, kai į mane kreipiasi klientai. Jau pokalbio metu matau viziją, o kas keisčiausia, kiekvieną kartą idėja būna vis kitokia, unikali, net pati nustembu, kaip sugeneravau tokią gerą mintį ar idėją (juokiasi). Nors, patikėkite, klientų konsultacijų turiu labai daug.

 

Savo karjerą pradėjau tikrai ne nuo rinkodaros: buvau pardavėja, NT brokerė ir kelionių agentūros konsultantė. Žodžiu, praktikos turėjau daug, kol pagaliau ryžausi dirbti tai, ko iš tikrųjų norėjo mano širdis, o tada viskas ėjosi kaip sviestu patepta.

 

Susikoncentravimas į „Instagram“ buvo numatytas planas įvertinus tendencijas ar tai socialinis tinklas, kuris visada patiko ir jame realizuodavai save?

 

Kalbant atvirai, „Instagram“ man niekada nepatiko (šypteli). Ir iki šiol nejaučiu jam didelės meilės. Maždaug prieš trejus metus pastebėjau, kad „Instagram“ nebe platforma, kurioje kalbama apie kačiukus ir nuomotas mašinas, bet po truputį tampa rimta rinkodaros platforma. Šiandien matome, kad būtent taip ir yra, mano nuojauta manęs neapgavo. Jeigu teisingai jį naudosi, gali ne tik išpopuliarėti, bet ir užsidirbti, puikiai parduoti prekes ir paslaugas.

 

Esi žmogus, kuris „Instagram“ platformoje per labai trumpą laiką – tris mėnesius – užsiaugino savo profilį net iki 40 000 sekėjų. Milžiniški skaičiai, gal gali atskleisti, kaip to pasiekei? Kokia buvo pradžia „Instagram“ ir kaip viskas keitėsi?

 

Istorija prasidėjo prieš trejus metus. Pradėjau domėtis tik „Instagram“ platforma, ėjau į kursus, peržiūrėjau visus įmanomus online kursų įrašus, dirbau su užsienio įmonėmis, kad suprasčiau, kaip tai veikia. Po metų startavau ir... ir... neišėjo. Niekaip negalėjau suprasti, kas ne taip. Kodėl? Juk viską darau taip, kaip pasakojo. Po nesėkmių iš naujo pradėjau visko mokytis ir tik prieš metus sudėjau visą dėlionę. Užtrukau, kol sukūriau strategiją. Pradėjau judėti vadovaudamasi tik savo planu ir viskas veikė daug sėkmingiau, nei tikėjausi (buvau įsitikinusi, kad per 3 mėnesius „užaugsiu“ iki 20 tūkstančių sekėjų).

 

Labai svarbu turėti aiškią strategiją. „Instagram“ naudojasi verslininkai, mamos, vaikai... Informacijos tiek, kad vien gražiomis nuotraukomis auditorijos nesužavėsi ir nesudominsi. Labai svarbu turėti aiškią mintį ir žinoti, kokiu keliu judėsi, išsikelti tikslą ir pradėti nuo siauros temos.

1594634333580654 mrss 19

Pasiekti šitiek sekėjų buvo tikslas ar išėjo natūraliai pritaikant jau turimas žinias?

 

Sekėjai nebuvo mano tikslas. Tiksliau sakant, tai nebuvo vien dėl to. Norėjau pažiūrėti, ar tiesa, kad galima užsidirbti iš „Instagram“ ir vien iš to išgyventi. O sekėjai buvo tiesiog kaip to įrodymas – per kiek laiko ir kaip galima prisitraukti žmones į savo pusę. Juk patys sekėjai kaip sekėjai naudingi tik tiems, kas nori populiarumo, tačiau daug žmonių nori ne tik populiarumo, o uždirbti arba parduoti savo prekes ir paslaugas. Pritaikant visas žinias pavyko įgyvendinti abu variantus (šypteli).

 

Buvimas „Instagram“ labai susijęs su rinkodara. Man padėjo rinkodaros žinios ir patirtis, taip pat turiu ryšių su išties gerais šios srities specialistais Rusijoje bei kitose šalyse. Su jais dažnai tenka bendrauti ir pasisemti žinių. O dėl pačios rinkodaros pradmenų man labai pasisekė, nes mano darbovietė mus tiesiog siųsdavo į įvairius seminarus ir mokymus.

 

Ir pati garsėji savo mokymais. Apie ką jie?

 

Kol kas sukūriau tik „Instagram“ rinkodaros mokymus, tiksliau sakant, abėcėlę, ką ir kaip reikia daryti nuo a iki z. Neturiu tikslo vesti mokymų – tai įėjo į visą mano strategijos planą, kad įsitikinčiau, ar tai veikia. Kaip tu gali sakyti, kad gali užsidirbti / parduoti „Instagram“, jei pats to neperėjai? Dėl šios priežasties turėjau sukurti savo produktą, kad galėčiau tai pademonstruoti.

 

Vilniuje buvo du seminarai, pirmojo bilietus (120) išpirko per dieną. Daugiau vietų nekūrėme, nes tai buvo pirmasis blynas, kurį reikėjo patikrinti. Antrame dalyvavo 350 žmonių ir 140 dalyvių stebėjo online. Kaune buvo per 500, o Klaipėdoje turėjo būti apie 300 žmonių (kol kas jie yra atkelti dėl esamos situacijos šalyje). Tam, kad parduočiau savo kursus, nesireklamavau, net „Instagram“ reklamos nepirkau, viskas buvo išparduota tiesiog organiškai. Tai – gyvas pavyzdys, kaip tai išties veikia.

 

Kokie tie pagrindiniai žingsniai, padedantys užsiauginti sekėjų skaičių? Kam reikia skirti daugiausia dėmesio, kad sukurtum gerą, žinomą savo asmeninį prekės ženklą? Ar paprastam žmogui, kuris nieko nekuria, nėra drabužių dizaineris ir nekeliauja po pasaulį, įmanoma užsiauginti sekėjų skaičių ir būti instagrameriu?

 

Pagrindinė taisyklė – savęs pozicionavimas. Svarbu duoti naudos savo sekėjui, skelbti aiškią „Instagram“ profilio mintį. Žinoma, jei viską darys teisingai, bet kas gali tapti tikru instagrameriu, nes kiekvienas turės savo auditoriją ir savo sekėją, visai nebūtina daug keliauti ar kurti rūbus.

Pagrindinė taisyklė – savęs pozicionavimas. Svarbu duoti naudos savo sekėjui, skelbti aiškią „Instagram“ profilio mintį.

Pakalbėkime apie populiariausias „Instagram“ funkcijas – kokios jos šiuo metu? Ką kiekviena funkcija atskirai duoda vartotojui?

 

Šiuo metu populiariausios funkcijos yra dvi: presetai ir kaukės. Presetai – nes jie sukuria gražias vieno atspalvio nuotraukas ir profilio vaizdas atrodo gražiai bei harmoningai. Kaukės – individualios vartotojo kaukės. Kaukes sukūriau didiesiems nuomonės formuotojams ir po jų reklamos kiekvienas norėjo turėti po savo. Bet, žinoma, galima išsiversti ir be jų. Kaukių nauda yra tokia, kad, kai ją naudoja vartotojas, viršuje matomas jo slapyvardis, o tai – kelias į žinomumą. Jei vartotojas turi ypač gražią, originalią kaukę, žmonės, norintys ją naudoti, privalo apsilankyti jūsų profilyje. Tai naujas sekėjų pritraukimo būdas.

 

Kadangi tavęs nuojauta „Instagram“ klausimais neapgauna, galbūt numanai arba žinai naujas funkcijas, kurios ateityje bus populiarios? O gal visgi „Instagram“ – tiksinti bomba, kuri vieną dieną sprogs ir ja niekas nebesidomės?

 

Atvirkščiai – per ateinančius dvejus metus jis dar tik šoktelės į viršų, nes „Instagram“ tikslas – pritraukti tiek „Youtube“, tiek „Amazon“ auditoriją – padaryti vieno mygtuko platformą, kad viskas būtų „viename“. Dabar žmonės pradėjo suprasti, kad tai puikus įrankis savo vardui be didelių išlaidų išgarsinti. Taip pat galima sėkmingai prekiauti savo prekėmis ar paslaugomis. Didieji prekės ženklai po truputį atsisako televizijos ir eina būtent į „Instagram“ platformą, nes ten pigiau, o auditorija labai didelė ir plati.

 

Monika, kaip rinkodaros specialistė pasakyk, ar tarp prekės ženklo ir brendo yra koks nors esminis skirtumas, ar tai tik sinonimai?

 

Prekės ženklas atskiria prekę nuo kitam asmeniui priklausančių prekių, be to, tai taip pat vienas iš rinkodaros, reklamos elementų. Brendas – kur kas platesnė sąvoka. Tai vartotojo emocija, nuomonė apie tam tikrą rinkos dalyvį. Tai gali būti produktas, paslauga, organizacija, žmogus, šalis, idėja.

 

Jei atvirai, asmeniškai iš pradžių kurčiau brendą, o jau pagal jį kurčiau prekės ženklą ir produktą. Tokia yra strategija. Šiuo metu sukurti sėkmingą prekės ženklą galima ir socialiniuose tinkluose, neišleidžiant didelių sumų. 

1594634456013885 mra 22

Kaip manai, kodėl taip sunku išsiskirti ir sukurti sėkmingą prekės ženklą?

 

Sunku išsiskirti tik dėl to, kad yra didelė pasiūla. Turime begalę prekių ženklų, todėl sukūrus ką nors naujo sunku išsiskirti. Beje, mano pastebėjimas: dauguma nemažai laiko sugaišta prie paties produkto, manydami, kad produktas kalbės pats už save, todėl neskiria pakankamai dėmesio prekės ženklui ar brendui. Aplink mus visko tiek daug, kad vartotojas nebegirdi ir nepastebi išskirtinumo. Vartotojas yra pasimetęs tokioje įvairovėje. Ypač svarbu daug dėmesio skirti prekės ženklui ar net brendui. Žinote, net pavadinimą reikėtų kurti atsižvelgiant į raidžių reikšmes. Svarbu net raidžių ir logotipo spalva, nes tai psichologiškai daro įtaką vartotojui.

 

Kol kas tik nedaugelis supranta, kaip galima išnaudoti „Instagram“ ir kokia tai stipri platforma prekei ar paslaugai išpopuliarinti, vardui sukurti. Ko gero, dar atsimenate tuos laikus, kai tai buvo jaunimo platforma. Nemažai žmonių į ją nežiūri rimtai, net gal pašaipiai. Kai supras ir pamatys šios erdvės galimybes bei privalumus, galbūt jau bus per vėlu. Prieš trejus metus beveik nieko nereikėjo daryti, kad auditorija augtų kaip ant mielių, o dabar gana sunku prisijaukinti savo auditoriją, vėliau – dėl konkurencijos bus ypač sudėtinga ir laimės tas, kas dar spės įšokti į traukinį.

 

Beje, šiandien jau net didžiulės įmonės užsiima asmeninio brendo kūrimu, nes žmonės dėl didelės pasiūlos jau perka ne kokybę (nes visi daugmaž kokybiški), o emociją. „Instagram“ platformoje laisvai galima sukurti brendą, tik nepamirškite, kaip greitai galite užsiauginti savo vardą, taip pat greitai galite jį ir sugriauti. Todėl turite aiškiai suprasti šios platformos galią ir veikti apgalvotai!

 

Ar „Instagram“ veikia? Manau, jau tai įrodžiau savo profilyje, be abejonės, visu šimtu procentų! 

susiję straipsniai

Rekomenduojame