Juvelyrika ir laikrodžiai

Juvelyrika, įkvėpta poeto ir filosofo Dante Alighieri poemos „Dieviškoji komedija“

„Manau, svarbu būti atvirai apie mados industrijoje iškylančius sunkumus. Žvelgdami į socialinius tinklus, jauni žmonės turi išvysti sąžiningą jos atspindį, kad suprastų, kuo jie nori tapti ateityje, ką reiškia dirbti šioje industrijoje, kaip pradėti verslą ir suvokti, kad nėra paprasta tai padaryti“, – patogiai kėdėje įsitaisiusi taria papuošalus „Alighieri“ kurianti Rosh Mahtani. 
Reading time 7 minutes
„Alighieri“ juvelyrika, prekės ženklo nuotr.

2014-aisiais sukurtas juvelyrikos prekės ženklas buvo įkvėptas italų poeto ir filosofo Dante Alighieri poemos „Dieviškoji komedija“ motyvų. Ore sklandanti rašytojo dvasia jaučiama ir jaukioje dizainerės studijoje, kupinoje įstabių jos pačios kurtų aksesuarų, itališkų skulptūrų ir trapių stiklo dirbinių. „Atsiprašau dėl netvarkos“, – kukliai prabyla studijos Holborne duris pravėrusi Rosh. Žvelgiant į unikalius, senovės reliktus primenančius papuošalus sunku patikėti, kad mergina nėra studijavusi dizaino meno. Rosh krimto prancūzų ir italų filologiją Oksfordo universitete, o baigusi studijas ir nenorėdama užversti paskutiniojo Dante komedijos puslapio, alinančiai dirbdama naktimis, pradėjo kurti modernias relikvijas, sulaukusias mados kritikų ir mylėtojų pripažinimo. 

 

Rosh neslepia džiaugsmo dėl praėjusių metų pabaigoje gauto Britų mados tarybos laiško – kūrėja buvo nominuota kylančios moterų dizainerės kategorijoje artėjančiuose prestižiniuose Britų mados apdovanojimuose. „Nesitikėjau sulaukti šio įvertinimo. Man labai smagu matyti, kad juvelyrika vertinama taip pat kaip ir moterims kuriamų drabužių kolekcijos. Juvelyriniai dirbiniai yra fundamentali mados industrijos dalis, pritraukianti milžiniškas investicijas, tačiau dažniausiai paliekama antrame plane.“

1587399348415648 190816000000280001
„Alighieri“ juvelyrika, prekės ženklo nuotr.

Prieš pradedant kalbėti apie jos sukurtą prekės ženklą, pasiteirauju, kokia yra pačios kūrėjos gyvenimo Londone istorija? Rosh gimė multikultūrinėje šalies sostinėje, tačiau, kai jai tebuvo du mėnesiai, kartu su tėvais išvyko gyventi į Zambiją. „Iš ten kilusi mano tėvo šeima. Gyvenau Afrikoje, kol sukako aštuoneri, o tuomet sugrįžau atgal į Londoną. Neslėpsiu, tai nebuvo paprasta. Iš tarptautinės mokyklos Zambijoje patekau į katalikišką mergaičių mokyklą Londone. Pamenu, kaip buvo šalta, o per kiekvieną pertrauką turėdavome žaisti lauke. Galvodavau, kad tai yra nežmogiška (juokiasi). Man prireikė laiko pasijusti šio miesto dalimi, bet dar būdama paaugle beprotiškai pamėgau Londoną“, – atskleidžia dizainerė, pridurdama, kad, jos manymu, miestas yra itin svetingas kūrėjams.

 

„Rodos, čia viskas įmanoma ir yra švenčiamas kūrybiškumas. Nemanau, kad kuris nors kitas pasaulio miestas yra toks atviras. Tarkime, kad pradėtum kurti savo prekės ženklą Paryžiuje, turi būti kilęs iš tam tikro visuomenės rato ir pažinoti tam tikrus žmones. Niujorke – taip pat. Londone sklando šis nuostabus kūrybinis ir bendradarbiavimo balansas – kūrėjai užsidegę įgyvendinti savo idėjas ir paremti, įkvėpti vieni kitus. Egzistuoja ir sveikas konkurencijos jausmas“, – šypsosi Rosh. 

1587399377232890 190816000000080023
„Alighieri“ juvelyrika, prekės ženklo nuotr.

„Tavo kuriamą prekės ženklą pradėjau sekti 2015 metų pabaigoje, kai pati persikėliau gyventi į Londoną. Man visuomet atrodė, kad viena jo sėkmės priežasčių ta, jog Alighieri pasakojama istorija yra asmeniška. Su savo kūrybos gerbėjais dalijiesi „Meilės laiškais nuo Rosh“, kuriuose pasakoji apie savo keliones, atradimus ir atskleidi kitą, nepadailintą, mados industrijos pusę. Ar tau lengva atsiverti savo auditorijai?“ – pasiteirauju.

 

„Tai labai įdomus klausimas. Manau, neturiu jokio kito kelio. Asmeniniame gyvenime visuomet buvau labai atvira. Esu emocijų valdomas žmogus ir man sunku jas nuslėpti. Jei man liūdna – liūdna, o jei esu laiminga – tiesiogine ta žodžio prasme šokinėju iš laimės (šypsosi). Nebuvo lengva, nes anglai, o ypač tie, gyvenantys Londone, nėra prie to pripratę. Pamenu, kai parašiau ir pasidalijau pirmuoju savo laišku, pradėjau dvejoti, kad gal tai pernelyg asmeniška ir gėdinga, bet sulaukiau žmonių atsako. Atsiverti kitiems man nėra sunku, bet vis dar atrodo keista, kad nepažįstami žmonės žino, kaip aš jaučiuosi. Manau, kad tai mus visus sujungia ir šis ryšys Alighieri padarė tokiu prekės ženklu, koks jis ir yra dabar. Jei manęs paklaustumėte, čia ir slypi žmogiškojo ryšio grožis.“ 

1587399420298191 1908160000000400301587399423547800 190816000000010021
„Alighieri“ juvelyrika, prekės ženklo nuotr.

Šis ryšys buvo pagerbtas ir debiutiniame prekės ženklo pristatyme „Kur yra namai?“, įvykusiame Londono mados savaitės metu, įstabioje Fitzrovia koplyčioje miesto centre. „Buvo daugybė emocijų. Norėjau sukurti dvasingą, ramią ir jaukią aplinką šiame skubančiame pasaulyje. Norėjau, kad žmonės sustotų bent penkiolikai minučių. Manau, mums pavyko tai padaryti. Kartu – papasakoti prekės ženklo istoriją ir padėkoti tiems žmonėms, kurie mus palaikė pastaruosius penkerius metus. Jau dabar mąstau apie šou koncepciją ateinančiam sezonui. Ir nekantrauju“, – atskleidžia kūrėja. 

 

Pristačiusi įstabias papuošalų kolekcijas, skirtas moterims ir vyrams, bei juvelyrikos dirbiniais pagardintą batų kolekciją, pavadintą „Talismanic Shoe Collection“, kuo prekės ženklo gerbėjus dizainerė pasiruošusi dar nustebinti? „Galbūt drabužiais, inkrustuotais tavo kuriamais papuošalais?“ – paklausiu. Rosh šypteli ir pritariamai linkčioja galva: „Tai yra būtent tai, ką ir noriu sukurti per artimiausius kelerius metus – pristatyti tobulus derinius, kurie būtų perduodami iš kartos į kartą, kaip Chanel švarkeliai ar rankinės. Tokiomis istorijomis dalijasi mano draugai iš Prancūzijos, kurių spintose kabo jų močiutėms priklausiusios Chanel relikvijos.“

 

Tačiau tai tėra ledkalnio viršūnė Rosh planuose – prekyboje pasirodys ir namų kolekcija, sukurta bendradarbiaujant su pasauliniu prabangos prekių mažmenininku „Matchesfashion“. „Jau greitai atskleisime ir kelias bendras kolekcijas, kuriomis labai didžiuojuosi, ir pradėsime dirbti su brangiąja juvelyrika. Stebėkite šią erdvę“, – šypteli dizainerė.

1587399435487498 alighieri party shoe 2 jpg
„Alighieri“ bateliai, prekės ženklo nuotr.

Kas padeda atsipalaiduoti sėkmingą nuosavą verslą plėtojančiai Rosh? „Ruošdamasi šiam pokalbiui skaičiau, kad viena tavo didžiausių aistrų yra kelionės ir kad kiekvieną sausį, prieš savo gimtadienį, keliauti susiruoši viena. Kur esi suplanavusi vykti šiemet?“ – paklausiu. Rosh veidą papuošia plati šypsena: „Taip, bent trims dienoms atitrūkstu nuo mane supančio pasaulio ir iškeliauju viena, pasiėmusi savo kamerą. Tačiau šiemet nebesu vieniša ir svarstau, kad nežinau, ar noriu keliauti viena (juokiasi). Kad ir ką nuspręsčiau, kelionės mane įkvepia. Per vieną jų, kai dar prieš pradėdama kurti Alighieri keliavau į Veneciją, suradau mane įkvėpusį liūto medalioną. Aš esu natūrali intravertė, tad man reikia laiko sau, ką labai sunku padaryti kuriant nuosavą verslą. Man patinka tyrinėti naujas vietas į rankas pasiėmus savo kamerą. Patinka išnaudoti galimybes pamatyti kažką naujo ir kartu besąlygiškai pasinerti į mane supančią aplinką. Kelionės vienai išmoko būti ir džiaugtis dabartimi. Labai džiaugiuosi, kad keliausiu į Gruziją, nes norėčiau geriau pažinti Rytų Europą. Prieš kelerius metus vykau į Peru – susižavėjau šios šalies kultūra, tad nekantrauju sugrįžti į Pietų Ameriką. Mano pastarosios kolekcijos darbai buvo įkvėpti gamtos ir nuolat kintančių jos fragmentų – dėl šios priežasties norėčiau nuvykti ir į miškų, ežerų kraštą Kanadą. Teksaso dykynės mane žavi tuo kad ten, platumose, nieko nėra.“

 

Ką mergina, kurios gyvenimą taip kardinaliai pakeitė iš literatūros kūrinių atkeliavęs įkvėpimas, skaito dabar? „Skaitau rašytojo T. S. Elioto kūrinį „The Waste Land“ („Atliekų žemė“), kurį labai įkvėpė paties Dante kūryba. Manau, kad kita Alighieri kolekcija bus įkvėpta šios poemos.“

1587399488693151 190816000000010009
1587399492799777 1908160000002400201587399501302391 190816000000310038
„Alighieri“ juvelyrika, prekės ženklo nuotr.

susiję straipsniai

Rekomenduojame