Papuošalai

Išskirtinius „Tiffany & Co.“ papuošalus įkvėpė metų laikai

Viskas, ko trokštame dovanų, – mėlynoji „Tiffany“ dėžutė. Kuo mažesnė, tuo geriau...
Reading time 5 minutes
Tiffany & Co. nuotr.

Prieš 20 metų melsvajam Tiffany dėžutės atspalviui, dar vadinamam forget-me-not blue (liet. neužmirštuolės mėlyna), buvo suteiktas pasaulinės spalvų žymėjimo paletės Pantone kodas 1837 – skaičius, žymintis juvelyrikos namų Tiffany & Co. įkūrimo datą. Kodėl garsioji kompanija panoro būtent tokio atspalvio? Pirmojo Tiffany & Co. išskirtinių papuošalų katalogo „Blue Book“ (liet. „Mėlynoji knyga“), išleisto 1845 m., viršelis buvo nudažytas mėlynai.

 

Šiame leidinyje juvelyrikos namai kasmet pristato unikalius savo aukštosios juvelyrikos dirbinius, inkrustuotus ypač retais akmenimis. Kiti sako, kad Tiffany & Co. sukurti melsvą dėžutę įkvėpė XIX a. antroje pusėje vienais madingiausių vadinti turkio papuošalai. Kad ir kokia istorija slypėtų už unikaliosios spalvos, tiek mėlynoji dėžutė, tiek išskirtinių Tiffany & Co. dirbinių leidinys „Blue Book“ jau daugybę metų kuria prabangos legendą visame pasaulyje.

 

Šį kartą „L’Officiel“ buvo suteikta išskirtinė galimybė pasklaidyti „Mėlynosios knygos“ puslapius ir gyvai pamatyti ypatingąją kolekciją. Naujasis Tiffany & Co. Kūrybos vadovas Reedas Krakoffas pasitiko mus Penktojoje aveniu ir asmeniškai pristatė nepakartojamus prabangiausios amerikietiškos juvelyrikos 2018 m. kolekcijos „Blue Book“ dirbinius.

Šiais skaitmeniniais laikais leisti popierinį „Blue Book“ katalogą nebeliko prasmės, tačiau tradicijos kurti unikalią kolekciją neatsisakyta. Tad kiekvieną rudenį juvelyrikos gerbėjai su nekantrumu laukia naujosios „Blue Book“ kolekcijos. Nesunku nuspėti, kodėl. Didžioji kolekcijos dirbinių dalis jau tapo legendinė, tai tikras jų šeimininkų pasididžiavimas. Kitas „Blue Book“ išskirtinumas – ją galima pamatyti tik Niujorke, kalbant tiksliau, Penktojoje aveniu, kur įsikūręs istorijomis apipintas šių juvelyrikos namų butikas. Tai magiška vieta, tapusi Niujorko puošmena.

Puikus ir paprastas

Laikantis tradicijų, pokalbiai su kūrybos vadovu tradiciškai vyksta Penktojoje aveniu. R. Krakoffas čia jaučiasi kaip namie. „Mano pareigos yra chief artistic officer (liet. vyriausiasis kūrybos vadovas), rūpinuosi visais kūrybiniais šių namų dalykais. Taip Tiffany & Co. istorijoje nutiko pirmą kartą. Seniau šios pareigos būdavo padalijamos keliems žmonėms.“ Juvelyrikos namų mūzos, reklaminės kampanijos, visų kolekcijų koncepcijos, vitrinos, ekranai – niekas nepraslysta pro atidų šio gabaus viską savo kelyje auksu paverčiančio erudito žvilgsnį. Ypač gerai Tiffany & Co. namuose dizaineris jaučiasi ir todėl, kad turi daug bendro su šiuo niujorkietišku prekės ženklu. Mat jie abu pirmieji sugebėjo suderinti prestižą ir populiarumą.

Dar prieš pasimatymą su šiuo kūrėju darosi akivaizdu, kad juvelyrikos namams jis jau suteikė savito braižo. Štai kad ir apranga: kai kurie darbuotojai kūrybos vadovo pavyzdžiu kasdienį kostiumo ir kaklaraiščio derinį iškeitė į džinsus ir marškinius. Daug sakantis aprangos kodo pokytis, kuris atspindi ir dizainerio kredo „prabanga nebūtinai yra formalumo sinonimas“.

 

Trys būdvardžiai, kurie padėtų įveikti Tiffany & Co. lygtį? Magiška, ikoniška, demokratiška. Vyriausiasis kūrybos vadovas akivaizdžiai pasveria kiekvieną žodį ir klausytojui palieka laiko įsidėmėti visus niuansus. Demokratiška? „Taip. Tai fundamentalu. Tiffany & Co. yra svajonėms skirta vieta, kur kuriamos išskirtinės ir kartu visiems prieinamos aukštosios juvelyrikos kolekcijoms. Tai prabangos pasaulio unikalumas“.

 

Tikrai sunku atrasti kažką panašaus į šį butiką, kurio prieangyje žėri visiems matomas fantastiškas geltonas 128,54 karato ir nenusakomos vertės garsusis Tiffany & Co. deimantas. O viršutiniuose aukštuose, esančiuose virš aukštosios juvelyrikos ateljė, atsiveria neįtikėtina papuošalų, brangakmenių, laikrodžių ir visokiausių tarsi žavingai nereikalingų daiktelių įvairovė. Išlaikyti šio pertekliaus subtilumą nėra paprasta, tačiau akivaizdu, kad mados namai šią užduotį jau perprato. Savo paslapčių jie neatskleidžia, tačiau nekyla abejonių, kaip sumaniai moka derinti meistrystę, paprastumą ir pragmatiškumą. Tipiškai amerikietiška kombinacija.

Lediniai deimantai

2018 m. „Blue Book“ kolekcija aukština keturis metų laikus. Ją kurdamas R. Krakoffas nepasidavė nei tradicijų spaudimui, nei įspūdingų išteklių kerams. Šioje kolekcijoje naujas formas atranda ir dar neregėtai sužiba deimantai, o ryškiaspalvius brangakmenius kiek prigesina netikėti švelnūs sprendimai.

 

Nors ir turėdamas beribį pasirinkimą, R. Krakoffas nenori akinti gerbėjų isteriškais pasirinkimais, bet leidžia mūsų žvilgsniams klaidžioti po gaivius ir saldžius atspalvius. Tokios pat pozicijos laikosi ir vyriausiasis Tiffany & Co. gemologas Melvynas Kirtley. „Reedo genialumas atsiskleidė, kai jis skatino mus atrasti unikalius atspalvius, pasinaudoti išskirtine palete ir rinktis kiek blyškesnius nei įprasta akmenis. Be to, jis mus padrąsino išbandyti naujus deimantų šlifavimo būdus, kad šie supanašėtų, tarkime, su ledu, tačiau neprarastų spindesio“, – kalbaM. Kirtley.

Absoliuti iliuzija. Pilki, nevienodų formų akmenys atrodo tarsi ledyną padengęs šerkšnas. Deimantinis ledkalnis iškyla platinos jūroje. Tanzanitai virsta įspūdingomis hortenzijomis, derančiomis su greta žėrinčiais deimantų ir safyrų lašeliais. Visa tai nė kiek nepanašu į žaižaruojančias raudonojo kilimo puošmenas. Visa tai – grynas eksperimentas: „Vadovaujuosi holistine filosofija. Motyvai, spalvos, akmenys, inkrustavimo būdai turi derėti. „Blue Book“ kolekcija tapo mano inovacijų laboratorija, jas kada nors panaudosiu naujose kolekcijose“, – savo požiūrį į kūrybą dėsto R. Krakoffas. Regis, Tiffany & Co. titanas pagaliau rado savęs vertą milžiną.

susiję straipsniai

Rekomenduojame