Vyrai

Verslininkas A. Jankauskas: sėkmę reikia užsidirbti, tik tada ji ateina

Vienas iš dviejų „Du broliai“ įkūrėjo sūnų ir įmonės bendraturtis Andrius Jankauskas, pats versle dalyvavęs ir jį stebėjęs nuo jaunų dienų, prisimena tris dešimtmečius trunkančią verslo ir prabangios mados Lietuvoje istoriją.
Reading time 8 minutes

Turbūt nesuklysiu įmonės „Du broliai“ istoriją pavadinusi sėkmės. Įkurtas dviejų brolių prieš 30 metų, kai vardai „Prada“ ar „Dolce & Gabbana“ Lietuvoje gal dar net nebuvo girdėti, šis šeimos verslas atlaikė ir aplinkinių skepticizmą, ir niūriausias prognozes bei sėkmingai gyvuoja iki šiol. Ta proga vienas iš dviejų įkūrėjo sūnų ir įmonės bendraturtis Andrius Jankauskas, pats versle dalyvavęs ir jį stebėjęs nuo jaunų dienų, prisimena tris dešimtmečius trunkančią verslo ir prabangios mados Lietuvoje istoriją.

 

Susitarėme susitikti vieną lietingą vakarą mados salone „Du broliai“ sostinės širdyje, visai netoli Rotušės aikštės. Krištolinėje durų rankenoje išlietas graikų dievas Panas, laikytas svarbiausiu dievu, esančiu arčiausiai žmonių. Energingai ją patraukiu, paspausdama ranką šiai dievybei, ir atsiduriu tarsi kitame pasaulyje. Kol laukiu A. Jankausko, žvalgausi po marmuru ir krištolu tviskančius rūmus (kitaip nė nepavadinsi), o žvilgsnis sustoja ties lietuvių tapybos klasiko Petro Kalpoko kūriniu – jis spinduliuoja ramybę. Panašiai nuteikia ir šis pokalbis.

Ypatinga dovana

„Trisdešimtojo jubiliejaus proga nusprendėme pasidovanoti ypatingą dovaną – prabangią avalynės parduotuvę, – pasakoja A. Jankauskas. – Prie šio projekto dirbo specialistai iš Prancūzijos, Italijos, interjerą kūrė mados namų Valentino architektai. Juos prisikalbinti nebuvo lengva... Parduotuvę atidarėme pernai vasarą, kartu paminėdami ir Jimmy Choo 20 metų jubiliejų. Su atstovais juokavome: „Matote, mes vyresni už jus!“ Kurdami saloną, neskaičiavome kaip verslininkai, ar vieta atsipirks, naudojome brangias natūralias medžiagas, – paprasčiausiai norėjome papuošti miestą. Norėjome, kad patiems būtų malonu, kad turėtume kur atsivesti svečius. Atvykę į Vilnių ir užsukę į šį saloną, jie aikčioja iš nuostabos – tokių prabangių salonų Europoje tikrai nėra daug.“

Pradžių pradžia

„Iš tiesų „Du broliai“ istorija prasideda visai ne nuo drabužių parduotuvės, – pasakojimą pradeda A. Jankauskas. – Įmonė buvo įkurta 1986 m., taigi dar sovietmečiu, perestroikos laikais. Man buvo vienuolika metų, broliui – septyneri. Mano tėvas šią įmonę įsteigė su savo broliu, todėl ji ir vadinasi „Du broliai“. Labai gerai atsimenu tuos laikus. Viskas prasidėjo nuo mažo restoranėlio Palangoje.

 

„Du broliai“ buvo viena pirmųjų privačių iniciatyvų ir toks objektas Lietuvoje. Jokių privačių parduotuvių nebuvo, viskas priklausė valstybei. Po kelių savaičių ar mėnesių buvo atidaryti „Stikliai“, iki šiol gyvuojantis verslas, daug kitų, kurių nebeišliko. Tokia buvo mūsų įmonės, o kartu ir Lietuvos visai kito ekonominio etapo pradžių pradžia. Tai, ką tais laikais padarė mano tėvas, buvo iššūkis. Niekas tada nežinojo, kaip kurti privatų verslą. Nė negalėjome vadintis įmone, tik – šeimynine ranga, kooperatyvu. Mus vadino ir komersantais, ir spekuliantais, laikė žmonių išnaudotojais. Mūsų niekas nepalaikė, tik šeima. Išėjau labai gerą verslo mokyklą. Mano tėvas buvo (o ir tebėra) labai įžvalgus, o tais laikais – ir labai drąsus. Jis labai daug dirbo – matydavau jį visą laiką palinkusį prie popierių. Norėjau jam kaip nors padėti, nes besąlygiškai juo tikėjau. Norėjau būti naudingas šeimai. Taigi vasaromis su broliu dirbdavome restorane valydami stalus, plaudami grindis, vėliau tėvai leisdavo nurinkti ir aptarnauti staliukus – už tai gaudavau arbatpinigių.

 

Vėliau virš restorano įrengėme viešbutuką, atidarėme dar vieną. O tada svečiai iš užsienio pradėjo klausinėti, kur būtų galima įsigyti geros kokybės galbūt net ir vardinių drabužių. Ir mes nusprendėme užimti šią nišą. Žinoma, iš pradžių drabužiai buvo paprastesni, ne tie prekės ženklai, su kuriais dirbame dabar, buvo nedrąsu. Beje, pirmąją parduotuvę atidarėme Palangoje. Vilniuje mums sakė: „Jūs esate iš kaimo“, „nieko nesuprantate“ ir pan. Tačiau mados verslą plėtojame toliau. Sėkmė ateina, kai daug ir nuoširdžiai dirbi ir tiki tuo, ką darai. Sėkmę reikia užsitarnauti, užsidirbti, tik tada ji ateina. Tik begalinis darbštumas ir tarpusavio palaikymas yra raktas į sėkmę. Mes džiaugiamės, kad kuriame verslą Lietuvoje, savo šalį mes mylime ir kitiems linkime daryti tą patį – tik taip pakelsime bendrą visų mūsų lygį.“

„Sėkmė ateina, kai daug ir nuoširdžiai dirbi ir tiki tuo, ką darai. Sėkmę reikia užsitarnauti, užsidirbti, tik tada ji ateina. “ Andrius Jankauskas

Mados aikštė

„Kai Rotušės aikštėje atidarėme saloną „Du broliai“, buvome pirmieji, patikėję, kad Vilniuje gali būti sukurta gyvybinga mados aikštė. Dabar Rotušės aikštė yra tapusi traukos centru, išgryninta mados vieta, kurios neturi kiti miestai, pavyzdžiui, Ryga ar Talinas. Šiandien esame pati tikriausia mados aikštė, mados meka, prisidėję prie unikalios vietos, kurioje sukoncentruoti visi geriausi prekių ženklai, kūrimo ir pritraukę didelių investicijų. Jei uždengtume visą Rotušės aikštę po vienu stogu, gautume didžiulį prekybos centrą. Tai unikalus dalykas.

 

Pirmoji mūsų parduotuvė Vilniuje buvo Escada, vieno prekės ženklo salonas. Į parduotuvę žmonės ateidavo kaip į muziejų. Ir nepaisant nieko nuo pat pradžių sekėsi: drabužius pirko, su Escada dirbome ilgai ir pradėjome galvoti, kad vertėtų atsivežti daugiau prekės ženklų, pirmiausia vyrams: mūsų salone perkančios moterys atkakliai klausinėjo, kada pasiūlysime ką nors ir jiems. Taip atsirado antrasis salonas su tokiais prekės ženklais kaip Gianfranco Ferré, Giorgio Armani. Gianfranco Ferré – nuostabūs, fantastiški mados namai, architektūriški, labai dioriški, tačiau nežmoniškai brangūs. Dizaineris buvo ant bangos, nes buvo ką tik grįžęs iš antros kadencijos mados namuose Dior (išbūti tokiame poste dvi kadencijas užsieniečiui yra didžiulis laimėjimas), taigi visi jo norėjo. Šiandien tokių brangių gal net nelabai sugebėtume parduoti. Tačiau šie mados namai mus atvedė prie tų prekės ženklų, kuriuos turime šiandien. Ir – tai įdomiausia – tuos neįmanomai brangius drabužius pirko!

 

Matėme, kad einame teisingu keliu. O jame vėliau atsirado ir tokie gerai visiems žinomi vardai kaip Gucci, Dolce & Gabbana, Prada ir daug kitų. Šiandien jau patys sulaukiame pasiūlymų atvežti ir Lietuvai pristatyti naujų prekės ženklų. O kažkada Prada įrodinėjome, kad esame verti būti jų partneriais. Nebuvo lengva tai padaryti, nes šie italų mados namai garsėja tuo, kad neturi jokių taisyklių ir mažai su kuo bendradarbiauja. Tai tarsi katinas, kuris vaikšto, kur nori. Su šiais mados namais dirbame gal jau 20 metų ir nė karto nesame jų apvylę. Jei turi Prada, gali turėti viską. Su Dior dirbame nuo Johno Galliano laikų. Mūsų klientai labai išgyveno, kai jis buvo nušalintas nuo pareigų. Esu su jais pasidalijęs savo įžvalgomis apie Rafą Simonsą. „Man atrodo, jis pas jus ilgai neužsibus...“ – tąkart tarstelėjau. O dabar mums patiems įdomu stebėti, kur mados namus nuves naujoji dizainerė Maria Grazia Chiuri.“

Ateities prabanga

„Kalbos, kad prabangos prekių sektorius išgyvena krizę, nėra pagrįstos. Paprasta taisyklė: jei prekės ženklas gerai perkamas Vakarų Europoje, jis bus perkamas ir čia, ir atvirkščiai. Prekių ženklų krepšelį, kuriame dabar yra apie dvidešimt vardų, stengiamės po truputį pildyti: jau turime madingą ir laisvą Kenzo jaunajam mūsų klientui, pernai pasirodė Christian Louboutin, dar šiais metais atsiras du nauji prekės ženklai, o kitais metais prie mūsų prisijungs dar trys ar keturi ženklai. Žinoma, pokyčių neišvengsime: net Prada, kuri sakė, kad niekada nebus internete, jau yra internete. Internetinė prekyba yra neišvengiamas laiptelis, per kurį reikės lipti ir prabangos pardavėjams.

 

Labai džiugina, kad apie 70 proc. visų mūsų parduodamų prekių nuperka... lietuviai. Jau esame užauginę antrą pirkėjų kartą: ateidavę su tėvais, dabar jaunuoliai ateina savarankiškai. Tai yra fantastiškas dalykas – augti kartu su savo klientu. Jauni pirkėjai jau yra visiškai kitokie negu buvo jų tėvai. „Auginame“ ir jų vaikus – netgi pradėjome vežti vaikiškų drabužių. Tai, žinoma, aktualu ir mums – mano ir brolio šeimose auga po dvi mergaites, tad norime jas rengti gražiais kokybiškais drabužiais.

Nuotraukos - "L'Officiel Mada" archyvas, fotografas - Vidas Černiauskas

susiję straipsniai

Rekomenduojame