Vyrai

Išskirtinis interviu su Giorgio Armani: šiandienė mada tėra komunikacija

Vis rečiau viešai kalbantis Giorgio Armani sutiko mūsų žurnalui papasakoti savo prekės ženklo istoriją. Imperiją sukūręs neeilinis dizaineris ir verslininkas nesiliauja plėsti mados ribų.
Reading time 8 minutes
Vida Press nuotr.

Ant juodu laku nulakuoto ir mėlynai apšviesto podiumo vienas kitą keičia beveik du šimtai siluetų. Jie pristato Emporio Armani 2019 metų pavasario ir vasaros kolekciją. Tai tikra dieninio ir vakarinio stiliaus samplaika, sportiškai prabangaus ir atsipalaidavusiai formalaus stiliaus šventė. Skaidrios striukės, klostėmis puošti kombinezonai, ypač lengvi kostiumėliai, kutais puoštos dekoruotos suknelės. Be galo įvairų garderobą sujungia švelniai mėlyni, kūno, pilkų debesų, ryškios rožinės ir fluorescenciniai atspalviai. Tą vakarą kolekcijos pristatymą stebėjo 2 300 žmonių: mados atstovai, žurnalistai, nuomonės formuotojai ir socialinių tinklų žvaigždės, gavusios progą iš arti pamatyti šią stiliaus šventę, trisdešimt metų kintančios, bet niekada nenuviliančios estetikos triumfą.

Kelionė laiku

Pavadintas „Emporio Armani Boarding“ (liet. „Emporio Armani“ įlaipinimas), šis šou buvo surengtas Milano Linatės oro uoste, erdviame angare, ant kurio fasado kabo milžiniškas prekės ženklo logotipas – nuo 1996 metų naudojamas erelis išskleistais sparnais. „Oro uostai yra simbolinės vietos. Juose justi begalinis pasaulio atvirumas. Pakylate tam, kad atrastumėte ir išmoktumėte. Arba grįžtate po begalybės nuotykių“, – aiškina nepavargstantis 84 metų darboholikas G. Armani.

 

Mada yra tikra kanibalė. Ji minta talentais, kuriuos išsunkia ir pameta. Tačiau šis italas kūrėjas ne toks. Jis sugeba atsilaikyti prieš trumpalaikes tendencijas ir prieš laiko tėkmę. O ypač reta, kad jis ir toliau išlieka visiškai nepriklausomas. Iki šių dienų Armani grupė, kurios apyvarta siekia 2,3 milijardo eurų, priklauso tik įkūrėjui: „Įmonę kūriau žingsnis po žingsnio, kiekvieną sprendimą gerai pasverdavau ir niekieno neveikiamas kūriau strategijas. Man nepriklausomumas reiškia laisvę, kurios negalėčiau atsisakyti.“

Iki šių dienų „Armani“ grupė, kurios apyvarta siekia 2,3 milijardo eurų, priklauso tik įkūrėjui

1981 metais sukurta antroji prekės ženklo linija – Emporio Armani – buvo paskirta jaunesniems klientams. Prieš porą metų šis ženklas buvo restruktūrizuotas, atsirado klasikiniai Armani Collezioni kūriniai ir Armani Jeans linija. Praėjusį rugsėjį surengtas šou ir po jo vykęs Robbie Williamso koncertas tapo puikia proga šiuos pokyčius pristatyti visuomenei, supinant prekės ženklo praeitį ir dabartį. Ir nejuntant jokios nostalgijos.

„Nuo pat pradžių linija Emporio mąstė apie įvairaus amžiaus žmones, stengėsi kuo įvairiau žvelgti į madą, buvo justi kūrybinis gyvybingumas, geras skonis ir ironija. O šiandien savo idėjas Emporio įtvirtina su dar didesne jėga. Naujoji kolekcija šiandienai pritaiko svarbiausias Emporio Armani stiliaus taisykles, tačiau jokiu būdu neatsižada mados namų archyvų ir kruopelytės kūrybinės nostalgijos. Tai darni raiška, vizijos tąsa, nes kai kurios praeities nuojautos ir šiandien puikiai pasitvirtina“, – apie Emporio Armani kryptį pasakoja G. Armani.

Naujų idėjų laboratorija

Instinktyvusis G. Armani yra be galo autodidaktiškas. 1934 metais gimęs kūrėjas augo kuklioje šeimoje miestelyje netoli Milano. Jo tėvas buvo buhalteris, mama visiems trims vaikams drabužius siuvo pati. Jis ir pats dirbo pardavėju didelėje parduotuvėje, vėliau fotografu ir stilistu, todėl išmano visas mados specialybes. Būdamas trisdešimties įsidarbino pas mados namų Cerruti įkūrėją Nino Cerruti, kuris jį išmokė siūti, pažinti audinius ir kūrybinių paslapčių. Netrukus jam buvo patikėtas naujosios linijos vyrams Hitman vairas.

Atėjus 1975 metams, su draugu Sergio Galeotti, kuris po dešimties metų mirė nuo AIDS, Milane Giorgio įkūrė savo prekės ženklą. Labai greitai G. Armani perprato, kaip svarbu, kad jo drabužiai būtų matomi, todėl netrukus ėmė puošti Holivudo žvaigždes: 1978 metais Diane Keaton „Oskarą“ už vaidmenį filme „Annie Hall“ atsiėmė vilkėdama Armani. Tačiau dėl prekės ženklo drabužių Amerika visiškai pamišo devintajame dešimtmetyje, kai Richardas Gere’as filme „Amerikietiškas žigolo“ vaidino pasipuošęs šio kūrėjo rūbais. Taip, šis dizaineris kūrybingas, tačiau ne ką mažiau realistas ir dar turi verslininko talentą.

G.Armani dirbo pardavėju, vėliau fotografu ir stilistu, todėl išmano visas mados specialybes.

Darbe G. Armani akis pastebi menkiausią detalę. Jis garsėja kaip nuovargio nejaučiantis žmogus ir prisideda prie visko, o 1988 metais netgi sumanė leisti nuosavą žurnalą. Šis netrukus tapo kultiniu ir buvo specialiai atgaivintas 2018 metų pavasario ir vasaros kolekcijos pristatymui Londone. Jo kūrybos vadove buvo dizainerio sesuo Rosanna, o pagrindinis leidinio tikslas – bendrauti su jaunaisiais klientais. O ir šiaip „Emporio Armani Magazine“ garsėjo įvairumu: čia buvo spausdinami tokių menininkų kaip režisierių Wimo Wenderso ar Federico Fellini portretai, Kubai skirtame numeryje išleista Garcíos Lorcos poezija, kultūriniuose straipsniuose aprašytas pamišimas dėl grupės „The Beatles“ ir Davido Lyncho filmai… Negana to, žurnale bendradarbiauta su pačiais garsiausiais to meto fotografais.

„Šis žurnalas man buvo patirtis, kuria labai didžiuojuosi. Paklausiau nuojautos sujungti mados katalogo vaizdus ir tikro žurnalo turinį, nepamirštant straipsnių apie meną, muziką, interviu su popkultūros garsenybėmis. Žurnalo tikslas buvo skleisti žinią apie Emporio pasaulį. Anuomet nebuvo jokio panašaus žurnalo, ypač Italijoje. Čia leisti tik reklaminiai katalogai“, – apie žurnalo idėją kalba G. Armani. Iš šio žurnalo laikų išliko legendinės, iš kartos į kartą keliaujančios nuotraukos: „Sunku išskirti kurią nors vieną. Aldo Fallai puikiai įamžino Emporio Armani vyrą, Peteris Lindberghas meistriškai perteikė nemirtingą moters žavesį, negalima pamiršti ir Enrique Badulescu ar Kurto Markuso darbų.“

Įvairialypė plėtra

Dar kartą mados ribas šis dizaineris pastūmėjo tolyn, nusprendęs sujungti madą ir gastronomiją, bet nė kiek nepakenkdamas jau susikurtam įvaizdžiui. Nors daugelis šioje srityje turėjo skaudžiai nusivilti. „Pirmąją kavinę „Emporio Armani Caffè“ atidariau 1998 metais, užbėgdamas už akių daugybei kitų prekės ženklų. Norėjau sukurti vietą, kurioje būtų gera stabtelėti, po darbo prisėsti prie taurės aperityvo. Kita vertus, sumanymas buvo gerokai sudėtingesnis: norėjau pasiūlyti visą gyvenimo stilių, Armani estetiką paskleisti įvairiose gyvenimo srityse. Kavinės ir restoranai pasirodė natūrali tokio noro seka, tačiau tai buvo ir rizikingas žingsnis, vaisius ėmęs duoti tik po kurio laiko“, – atvirauja Giorgio.
 

Abu, tiek Paryžiuje veikiantis Armani restoranas (virtuvės šefas sicilietis Massimo Tringali), tiek Milane to paties ženklo viešbutyje Manzoni gatvėje esantis restoranas, buvo įvertinti „Michelin“ žvaigžde.

Abu „Armani“ restoranai (Paryžiuje ir Milane) buvo įvertinti „Michelin“ žvaigžde.

Negana to, Emporio Armani didžiuojasi ir savo ryšiais su muzika, juk 2017 metais prekės ženklas įkūrė internetinę radijo stotį „Automat Radio“. O po Europą keliaujantis muzikinis šios radijo stoties furgonas aplanko pačius garsiausius muzikos festivalius, tiesiogiai juos transliuodamas savo klausytojams.

 

Štai kokiais būdais prekės ženklas peržengė tradicinės mados ribas ir žengia koja kojon su naująja karta. G. Armani neapsiribojo vien drabužiais, o kuria ir aksesuarus, kvepalus, interjero dekorą, baldus, restoranus, viešbučius ir net šokoladą. Sunku įsivaizduoti, ar tokią karjerą būtų įmanoma atkartoti šiandien, kai naujos idėjos atsiranda taip pat greitai kaip ir išsikvepia. Tačiau G. Armani išlieka optimistiškas: „Rinka yra perpildyta, o didieji prekės ženklai pasidaliję kone visą mados pasaulį, tačiau originalioms idėjoms vietos visada atsiras.“ Ypač tokioms, kurios remiasi kokybe, o ne tik kalbomis.

G.Armani neapsiribojo vien drabužiais, o kuria ir aksesuarus, kvepalus, interjero dekorą, baldus, restoranus, viešbučius ir net šokoladą.

G. Armani niekada neatviravo apie asmeninį gyvenimą, neviešino jausmų. Giorgio teigia, kad šiandienė mada tėra komunikacija. Žinoma, į klientus reikia kreiptis naujoviškai, tačiau nevalia pamiršti ir paties gaminio: „Jis – visko pradžia, tad aš ir toliau koncentruojuosi į gaminį. Nuo mano karjeros pradžios mada labai pasikeitė, tačiau ji ir toliau mane įkvepia.“ Jei ji ir toliau Giorgio leis jausti laisvę.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame