Vyrai

Laikrodžių tendencijos, kurias diktuoja Naujoji Europa

Laikrodžiai mados pasaulyje užima ypatingą vietą – kitaip nei kiti aksesuarai, ši detalė bėgant metams tapo žmogaus skonio ir socialinės padėties simboliu.
Reading time 6 minutes

Šiandien niekam nekeista, kad sparčiai keičiantis tendencijoms ši nedidelė, bet itin svarbi detalė sunkiai leidžiasi būti blaškoma vėjų ir yra linkusi išlaikyti savo brandžią, laiko patikrintą stiliaus klasiką.

 

Laikrodžių gamintojų tendencijas vis dar diktuoja didieji, seniausias tradicijas puoselėjantys prekės ženklai, tačiau pamažu randasi naujų, nedrąsių, tačiau ryžtingų aksesuarų gamintojų, išdrįstančių kiek sujaukti nusistovėjusią stiliaus politiką. Rytų Europoje tokių maištautojų netrūksta – daugelis prekės ženklų šiame regione susikūrė palyginti vėlai. Ieškodami savo nišos, naujas kolekcijas jie kuria bandydami įtikti šiuolaikiškoms ir modernioms vertybėms.

 

Vostok prekės ženklas buvo sukurtas 1942 m. Maskvoje, tačiau šiandien žinomą vardą gavo tik 1960 m. Sakoma, kad taip jis buvo pavadintas skrydžių į kosmosą programos „Vostok“ garbei ir iškart gavo prabangos statusą. Prekės ženklas keletą dešimtmečių pernelyg neišsišoko, kiek priblėso, kol 2004 m. laikrodžių gamybos mechanizmus perkėlė į Lietuvą. Čia prasidėjo prekės ženklo atgimimas – įkūrėjai pakeitė stilistiką, kompanijos veidą.

 

Iki XXI a. Vostok laikrodžiai buvo neprovokuojančio dizaino, patogūs ir aiškūs – klasikiniai modeliai „Amphibian“ ir „Komandirskie“ savo stilistika neišsiskyrė ypatingomis detalėmis. Tačiau šiandien jų dizainas – gana provokuojantis, modernus ir itin ryškus. Laikrodžių detalės papildytos ryškiais tonais, daugybe linijų ir kitais labiau vyrams orientuotais stiliaus papuošimais. Visos šios detalės išpildo prekės ženklo filosofiją – Vostok laikrodžiai kuria nesustabdomo, aktyvaus ir ekstremalumu pasisotinančio vyro įvaizdį, kuris savo asmenybę atskleidžia užsiimdamas neįprasta veikla.

Filippo Loreti – modernus dviejų lietuvių mados kūrinys, kurį pamėgo prabangos besivaikančios stileivos. Įkvėpti itališko stiliaus metamorfozių, laikrodžiai kuria išlaikytos ekstravagancijos įvaizdį. 2014 m. įkurtas prekės ženklas priklauso premium klasei, yra prieinamos kainos, tačiau sulaukė pagyrų už brandžios klasikos dizainą. Kaip sako Filippo Loreti kūrėjai, aksesuarų dizainą įkvėpė sodrus Milano ir Venecijos pastatų ansamblis.

 

Laikrodžių kolekcijoje – modeliai vyrams ir moterims. Kūriniai nenusižengia klasikos tradicijoms ir siūlo geltono, rožinio aukso bei sidabro spalvas su tokių pat ar ryškesnių, pavyzdžiui, mėlynų atspalvių ciferblatais. Laikrodžių dizainas yra santūrus, neprovokuojantis, jo nepuošia detalių gausa. Dizainas gana taikliai atitinka prekės ženklo filosofiją – tradicijoms nenusižengianti, amžių patikrinta prabanga, prieinama kiekvienam moderniam žmogui.

Faust Watches – dar vienas modernumo ir tradicijų kūrinys iš Lietuvos. Laikrodžių dizainas visomis prasmėmis yra įkvėptas Japonijos mados, stiliaus vertybių ir tradicijų. Minimalistinis nedidelės kolekcijos braižas kuriamas ir išlaikomas naudojant medžio bei odos detales. Be to, modernumo įvaizdis kuriamas kukliu ciferblatu, puoštu keletu subtilių raštų. Kūrėjų teigimu, kiekvieno modelio skaičius limituotas – jų rinkoje pasirodo vos šimtas, o kiekvienas laikrodis tarnauja iki 10 metų.

 

Prekės ženklo vertybėms suprasti nereikia didelių galvosūkių – jis aiškus, sąlyginai lengvai pritaikomas ir paprastas, visai kaip vyrams ir moterims skirtų kolekcijų dizainas. Naudojamos medžiagos yra tikros, tad, kurdamos rūpestingą bei jautrų aplinkai modernios kultūros mitą, pirkėjui tarnaus tiek, kiek natūraliai gali.

Xicorr – Varšuvoje 2012 m. sukurtas prekės ženklas. Pamačius kolekciją pasidaro aišku, kodėl jis atsirado XXI a., mat tarp modelių sunkiai aptiksime klasikinių subtilumo apraiškų. Daugiausia čia – ryškūs ir gana drąsūs dizaino laikrodžiai vyrams. Šio prekės ženklo aksesuaras nėra sukurtas įsilieti į aprangos visumą ar papildyti klasikinį įvaizdį – jis pritaikytas tapti kone pagrindiniu derinio akcentu arba būti derinamas su kita spalvinga detale. Kolekcijose, nors ir itin skirtingose, vyrauja modernios formos, geometriniai raštai, ryškūs atspalviai, tarpusavyje derinamos įvairios tekstūros: oda, metalas, silikonas. Masyvi laikrodžio forma gana išraiškingai atskleidžia ir prekės ženklo vertybes.

 

Xicorr pozicionuojamas kaip drąsus, nesustabdomas, gerai matomas ir tradicijoms nepavaldus prekės ženklas. Jis glaudžiai siejamas su sportu ir nuolatiniu judėjimu, aktyviu gyvenimo būdu.

Ovi – jaunas ir šiuolaikiškas, Latvijos tautinėmis vertybėmis grįstas laikrodžių prekės ženklas. Šie aksesuarų kūrėjai savo nišą atrado gana greitai, mat sugebėjo suderinti tautinius motyvus su modernumu, pabrėžė natūralumo ir tikrumo svarbą.

 

Šių laikrodžių dizainas nėra skirtas daugeliui: tai – mediniai modeliai, puošti kruopščiais raižiniais ir odos apyrankėmis. Kolekcijos spalvų gama daugiausia – natūrali, žemiška ir išlaikyta, nors aptiksite ir ryškesnių, įnoringesnių atspalvių, ypač limituotoje kolekcijoje. Tai – prieinamas prekės ženklas, kurio prabanga yra natūralumas ir aiškiai eskaluojamas minimalizmas.

 

Ovi filosofija – gero skonio ir asmeninės išraiškos balansas. Kūrėjų teigimu, gamtos įkvėptą dizainą geba prisijaukinti kiekvienas, jis papildo, tačiau neužgožia asmeninio stiliaus ir kaip gamtos kūrinys geba prisitaikyti prie bet kokios aplinkos.

Prosa – gamtai neabejingas Estijos prekės ženklas. Laikrodžiai buvo sukurti 2014 m., kaip sako kūrėjai, tvankų vakarą. Šių aksesuarų dizainas yra stipriai nutolęs nuo įprastos klasikos, elegancijos, tačiau yra lengvai derinamas prie tokio stiliaus. Jis – išlaikytas, itin minimalistinis, tačiau siunčiantis aiškią žinutę. Daugelis kolekcijos modelių pasižymi tamsiomis, žemės spalvomis, nors keletas modelių išsiskiria kontrastais. Čia atsiranda ne tokia įprasta kvadratinė ciferblato forma ir medinės apyrankės. Daugelis detalių kone šaukia natūralumą ir miškų prigimtį.

 

Laikrodžių detalės aiškiai atspindi prekės ženklo filosofiją – dalelė natūralumo ir miško prigimties modernaus žmogaus gyvenime. Jis puoselėja teisingą požiūrį į gamtą ir švarią aplinką.

Gamintojų nuotraukos

susiję straipsniai

Rekomenduojame