Vyrai

Raimondas Pasternackis: gyvenimas – kur kas daugiau nei stilius

Pirmosios Lietuvoje tik vyrams skirtos erdvės „WOXX Barbers“ įkūrėjas ir vienas geriausių kirpėjų Europoje Raimondas Pasternackis savo profesinio pasirinkimo negali pavadinti darbu. Kalbėdamas apie mėgstamą veiklą, kuria užsiima jau 20 metų, R. Pasternackis šypsosi ir tikisi, kad galės dirbti dar bent 40 metų.
Reading time 10 minutes
Eglės Dabkutės nuotr.

Su itin veikliu vyru, kurio dienotvarkėje vietos atsiranda 30-ties valandų kirpimo maratonui ir net sudėtingų triatlono varžybų trasų įveikimui, kalbėjomės apie vyriško grožio ir rūpesčio savimi suvokimą, unikalų stilių ir balanso gyvenime svarbą.

 

Raimondai, ar matai pokyčių visuomenėje, kurie identifikuotų, kad vyrai vis labiau rūpinasi savo išvaizda?

 

Pokyčiai tikrai ženklūs. Pastaraisiais metais, stebint socialinę mediją ir jos platformas, tikrai matyti, kad vyriška auditorija, besirūpinanti savo išvaizda, skirianti daugiau dėmesio ir, svarbiausia, nebijanti to parodyti, tikrai išaugo. Šiuo metu vyrai viešojoje erdvėje noriai dalijasi savo stiliumi, gyvenimo būdu ir kelionių akimirkomis. Apskritai kalbant apie vyrišką savęs priežiūrą, manoma, kad iki 2020 m. vyrams skirtų produktų, specializuotų parduotuvių bei barzdaskutyklų rinka išaugs beveik dvigubai. Tai tikras perversmas!

 

O galėtum įvardyti bent keletą priežasčių, kodėl vyrai pradeda vis labiau atsigręžti į savo išvaizdą?

 

Manau, priežastys labai paprastos. Dabar susikurti norimą įvaizdį kur kas lengviau nei anksčiau. Visa vyriško stiliaus ir savipriežiūros poreikius patenkinanti industrija stipriai išaugo ir, kaip jau minėjau, dar tikrai augs. Galimybė laisvai rinktis ir eksperimentuoti suteikia laisvės bei galimybę formuoti savitą stilių. Juk ypač dabar net ir minimalus biudžetas nėra kliūtis atrodyti stilingai. Pavyzdžiui, visuomet atkreipiu dėmesį į jaunimą, kuris iš atskirų detalių, rastų internete ar vintažinėse, dėvėtų rūbų parduotuvėse, geba susikurti savitą stilių ir net diktuoti tendencijas.

Vyriško stiliaus ir savipriežiūros poreikius patenkinanti industrija stipriai išaugo ir dar tikrai augs.

Kalbant apie lietuvius globaliame pasaulyje, kaip manai, mūsų vyrams vis dar sunkiau kalbėti apie rūpinimąsi savimi?

 

Šis klausimas labai individualus ir į jį atsakyti kiekvienas turėtų asmeniškai. Manau, jei vyras dirba meno, kūrybos industrijoje, jam apie savo išvaizdą ir stilių kalbėti kartais gali būti lengviau. Na, o jei žmogus dirba dirbtuvėse, natūralu, kad apie tai kalbėti neįprasta. Tiksliausiai diskutuoti šiuo klausimu galima akcentuojant vyrų gyvenimo būdą bei asmenybę.

 

Iš savo patirties galiu pasakyti, kad vyrai Lietuvoje tarpusavyje tikrai bendrauja esminėmis stiliaus temomis, jie linkę dalytis praktiškais išvaizdos priežiūros elementais, stiliaus detalėmis. Galbūt jie ne visuomet kalba šiomis temomis viešumoje, bet draugų rate stiliaus temos tikrai nesvetimos.

Kodėl nuo pat karjeros pradžios pasirinkai dirbti vyrų kirpėju-barzdaskučiu, užuot specializavęsis plačioje moterų kirpimo rinkoje?

 

Dar mokydamasis Šiauliuose kirpdavau tiek moteris, tiek ir vyrus, bet labiau linkau prie vyrų kirpimo. Taip pat turėjau gerų bičiulių, kurie lengvai pasiryždavo tapti mano eksperimentiniais klientais. Pirmųjų bandymų metu draugams tekdavo ir po tris valandas kėdėje išsėdėti (juokiasi). Tuo laiku Šiauliuose buvo vos keli žmonės, kurių specializacija buvo būtent vyriškas kirpimas. Vieni jų – man didelę įtaką padarę tėvas ir sūnus, pas kuriuos eidavau kirptis nuo vaikystės, tad iš arti galėjau stebėti senąsias vyriško kirpimo tradicijas.

 

Kaip manai, ko tikisi vyrai, atėję į tavo saloną?

 

Manau, jie tikisi jaukios aplinkos, kurioje galėtų jaustis kaip namie. Žinoma, tikisi ir kokybiško kirpimo, malonaus aptarnavimo. Mūsų klientai – mūsų draugai, tad tikrai visuomet stengiamės kurti šiltą santykį. Juk su savo klientais susitinkame ir bendraujame už kirpyklos ribų.

 

O galbūt egzistuoja tavo klientus vienijantys bruožai?

 

Atsakant į šį klausimą reikėtų kalbėti apie bendruomeniškumo jausmą. Galbūt net ir mūsų klientų ratą pavadinčiau savotiška draugija ar net klubu. Pas kirpėją vyrai ateina kaip pas draugą, su kuriuo visuomet galima šnekėtis įvairiomis temomis. Net ir aš, eidamas į savo saloną, nesijaučiu, kad einu į darbą. Einu lyg į antrus namus, kuriuose praleidžiu labai daug laiko.

 

Kartais sulaukęs komentarų, kad galėčiau sau leisti dirbti mažiau, visuomet atsakau, jog nuoširdžiai myliu savo darbą. Mano vizija – savo darbą dirbti iki pat pensijos. Esu dirbęs su kirpėjais, kurie jau ir būdami pensijoje ateidavo į barzdaskutyklą keletą kartų per savaitę ir dirbdavo su lojaliausiais savo klientais. Mane tokia aistra savo darbui ir atsidavimas žavi.

Pas kirpėją vyrai ateina kaip pas draugą, su kuriuo visuomet galima šnekėtis įvairiomis temomis.

Barzda – tai atėjusi mada, kuri natūraliai praeis, ar kažkas daugiau?

 

Barzdos auginimo nepavadinčiau mada. Manau, jei kai kuriems savo klientams pasakyčiau, kad jų pasirinkimas auginti barzdą yra tiesiog laikina tendencija, jie įsižeistų. Barzda – asmeninis pasirinkimas, saviraiškos forma.

 

Tikriausiai galima kalbėti apie barzdų populiarumo bangą, kuri prieš keletą metų pasiekė piką, o šiuo metu kiek atslūgsta. Svarbiausia suprasti, kad, jei vyras metai iš metų pasirenka puoselėti savo barzdą, tai nėra niekaip susiję su jokia mada: juk jau turint barzdą galima lengvai keisti jos formą, išryškinant veido bruožus, šukuoseną. Beje, kalbant apie madą, manau, kitais metais bus ūsų antplūdis.

 

Kaip manai, į kokias stiliaus detales vyrams labiausiai verta investuoti?

 

Svarbiausia, gera šukuosena (juokiasi)! Net jei apsirengei itin stilingai, netinkanti šukuosena gali gerokai pagadinti bendrą vaizdą. Kalbant apie investicijas, svarbiausia išskirčiau gyvenimo balanso paieškų svarbą. Juk šalia to, kad reikia skirti dėmesio šukuosenai ar aprangos detalėms, itin svarbi investicija į gerą miegą, mitybą ir poilsį. Neturėtume susikoncentruoti tik į aprangos detales, nes gyvenimas – kur kas daugiau nei stilius.

Tuomet į kokias veiklas verta investuoti?

 

Galbūt šiek tiek nutoldamas nuo investavimo sąvokos, pasakyčiau, kad laiko reikia skirti viskam. Mada ir stilius gali būti svarbūs, bet tik kartu su skiriamu dėmesiu sveikatai, artimiesiems, kelionėmis, poilsiui, geram maistui. Būtent visa tai ir sudaro gyvenimo būdo balansą. Manau, lietuviai vyrai mėgsta labai susikoncentruoti į vieną veiklą, pamiršdami visas kitas. Balansas svarbiausia!

Mada ir stilius gali būti svarbūs, bet tik kartu su skiriamu dėmesiu sveikatai, artimiesiems, kelionėmis, poilsiui, geram maistui.

O ką tau pačiam reiškia atrodyti ir jaustis gerai?

 

Kalbant apie stilių, nuo pirmadienio iki penktadieniu dėviu rūbus, kurie tampa savotiška asmenine darbo uniforma. Darbo dienomis tikrai nesistengiu atkreipti į save dėmesį. Apskritai mano rutina labai paprasta: rytinis krosas, dušas, pusryčiai. Kartais net nusiskutu jau atėjęs į saloną. Tikrai taupau laiką! Savaitgalį, turėdamas kiek daugiau laiko, mėgstu apsirengti patogiai, bet viskas priklauso nuo nuotaikos.

 

O stilius labiausiai mėgstu maišyti. Manau, turėti vieną aprangos stilių man paprasčiausiai būtų nuobodu. Gebėjimas iš skirtingų stiliaus elementų susikurti savitą įvaizdį – svarbiausias individualumo bruožas.

 

Svarbiausia tavo įvaizdžio detalė?

 

Šukuosena. Puiki vyriška šukuosena ir sutvarkyti plaukai – geriausia įvaizdžio detalė. Pats, būdamas profesionalus kirpėjas, savo šukuoseną drąsiai patikiu kolegoms, kurie tikrai nebijo manęs kirpti, nes mūsų kolektyve nesu joks bosas (juokiasi).

Kaip manai, kas gali padėti vyrui susikurti unikalų stilių ir estetikos pajutimą?

 

Manyčiau, kad tai kyla iš vidaus ir gyvenimo būdo. Juk būtent vyro kasdienybė ir net darbo specifika gali padiktuoti stiliaus kryptį. Pavyzdžiui, dirbant biure, bendrą įvaizdį bei tinkamą kostiumą gali padėti išsirinkti ir kostiumų parduotuvėje dirbantys darbuotojai, prilygstantys stilistams. Dirbant labiau kūrybišką darbą, kuriame aprangos kodai negalioja, puikiu stiliaus saviugdos šaltiniu gali tapti „Instagram“. Savito stiliaus paieškos – tai patirtis, natūralus procesas. Sunkiausia atrasti stilių, kai žmogus vis dar paskendęs savęs paieškose, tad pirmiausia reikėtų kreipti dėmesį būtent į save.

Sunkiausia atrasti stilių, kai žmogus paskendęs savęs paieškose, tad pirmiausia reikėtų kreipti dėmesį būtent į save.

Kokia asmenybė, gyvenimo būdas tave įkvepia?

 

Kiekvienas klientas, atsisėdęs į kėdę kirptis, mane įkvepia. Kiekvienas jų turi savo istoriją, veiklas, stilių ar gyvenimo būdą. Bendrauti tenka su biure dirbančiais vyrais, šou pasaulio atstovais ar studentais, tad klientų įvairovė – labai įdomus mano darbo specifikos aspektas. Būtent mano klientai motyvuoja nesustoti veikti, keliauti, dalytis įspūdžiais.

 

Kaip manai, kokia geriausia dovana vyrui Kalėdų proga?

 

Artimųjų ir draugų laimė man asmeniškai būna pati geriausia dovana. Kaip ir daugeliui žmonių, ramybė ir poilsis šventiniu metu tampa svarbiausia. Na, o jei kalbėtume apie materialinius daiktus, išskirčiau sportinį laikrodį (šypteli).

 

Todėl, kad pats labai aktyviai sportuoji ir net dalyvauji triatlono varžybose. Kaip sportas įsiliejo į tavo gyvenimą?

 

Pirmiausia, sportas man – poilsis, nors kai kas ir galėtų pasakyti, kad 30 km per savaitę neskamba kaip puiki poilsio forma (juokiasi). Gyvenu visai šalia miško, tad rytinis krosas ar net bėgimas vakare sutemus su prožektoriumi man tikrai patinka. Varžybose stengiuosi minimaliomis pastangomis pasiekti maksimalų rezultatą. Todėl renkuosi tikrai nelengvas, bet labai gražias trasas, o pats dalyvavimas sporto renginiuose man reiškia ir nuotykius, kuriuos labai mėgstu. Be to, bėgimas siejasi ir su kitokio pobūdžio veiklomis. Pavyzdžiui, lapkričio pabaigoje su bičiuliais organizavome iniciatyvą „Ūsai bėga“, skirtą paskatinti vyrus netylėti bei dalytis patirtimi, kovojant su prostatos ar sėklidžių vėžiu.

Lapkričio mėnesį kartu su Rimanto Kaukėno paramos grupe suorganizavote labdaringą akciją „30 val. neužmerk akių“, skirtą padėti prostatos vėžiu sergantiems vyrams. Jos metu net 30 valandų be pertraukos kirpai vyrus. Kaip pasisekė šis maratonas?

 

Tai neapsakoma patirtis. Tikrai atvirai pasakysiu: tokį maratoną įveikti buvo nelengva, bet man labai gera dirbti dėl gražios, tikslingos idėjos. Šio renginio metu sugebėjome surinkti nemažą pinigų sumą, kuri bus skirta prostatos vėžio diagnozę išgirdusiems ir su šia liga kovojantiems vyrams. Kartu tokie renginiai paskatina vyrus labiau rūpintis savo sveikata ir drąsiau viešai kalbėti apie šią problemą.

 

Prieš kurį laiką ant tavo rankos atsirado tatuiruotė. Kokia jos istorija?

 

Tai pirmoji mano tatuiruotė, bet jau dabar numanau, kad ji tikrai ne paskutinė. Noras pasidaryti tatuiruotę kilo jau seniai, tik dėl laiko stokos vis nepavykdavo jos apgalvoti ir įgyvendinti. Ši tatuiruotė reiškia mano pergales prieš savo baimes.

Tags

susiję straipsniai

Rekomenduojame