Vyrai

Tommy Hilfigeris: galvoti, kad jau pagavai sėkmės paukštę - pavojinga

Mados pasaulyje vargu ar rastume ką labiau amerikietiško už baltos, raudonos ir mėlynos spalvų kompanijos „Tommy Hilfiger“ logotipą. „American dreamer“ – taip simboliškai pavadinti jos įkūrėjo memuarai. Į trisdešimt penkerius metus trunkančią dizainerio Tommy Hilfigerio karjerą, regis, telpa pati amerikietiškos svajonės esmė.
Reading time 4 minutes
Dizaineris Tommy Hilfigeris su žmona Dee Ocleppo, Vida Press nuotr.

2016 metais pasirodžiusiuose memuaruose Thomas Jacobas Hilfigeris (gim. 1951 metų kovo 24-ąją) prisimena savo vaikystę mažyčiame Niujorko valstijos Elmairos miestelyje. Kaip augo ten su aštuoniais broliais ir seserimis, kokių sunkumų dėl disleksijos turėjo mokykloje ir kaip nuvylė tėvą, kai buvo iš jos išmestas. Po to pagal visas amerikietiškos svajonės tradicijas – sunkių ir menkai apmokamų, bet tvirtą charakterį suformavusių darbų virtinė.

 

1971-aisiais už visas tuometes santaupas – 150 JAV dolerių – su bičiuliais atidaryta pirmoji drabužių parduotuvė. Tik tuomet būsimasis dizaineris dar ne pats kūrė, o tik perpardavinėjo iš Niujorko atsivežtus drabužius – platėjančias kelnes, rauktas medvilnės palaidines ir kutuotas odines liemenes. Ilgainiui T. Hilfigeris suprato, kad tuo metu madingi hipių stiliaus darbužiai jam visiškai nepatinka. Kaip pats teigia, turbūt mažo miestelio berniuko kompleksas lėmė susižavėjimą privačių mokyklų auklėtinių (preppy) ir prestižinės Gebenės lygos universitetų studentų stiliumi – rombais margintais nertiniais, dryžuotais ir languotais Oksfordo medvilnės marškiniais, polo marškinėliais, audinio ar pintos odos diržais bei mokasinais.

1590403335250233 vida press 10.10559382be
Dizaineris Tommy Hilfigeris su žmona Dee Ocleppo, Vida Press nuotr.

1977 metais pirmoji Tommy parduotuvė bankrutavo (kokia gi amerikietiškos svajonės istorija be bankroto) ir būsimas verslo imperijos savininkas persikraustė į Niujorką. Čia kurį laiką kūrė laisvalaikio drabužius, daugiausia džinsus, kaip laisvai samdomas dizaineris. Kol 1985-aisiais horizonte nepasirodė verslininkas Mohanas Murjani. T. Hilfigeris tuomet atmetė pasiūlymą kurti Calvin Klein ženklui, tačiau indų verslininkas finansavo ne tik jo vardo kompanijos įkūrimą, bet nepadoriai ir nepamatuotai brangią reklamos kampaniją. Stendas su gal tik mados industrijos profesionalams girdėtu vardu atsidūrė Taimso aikštėje, jį kūrė vienu įtakingiausių žmonių XX amžiaus reklamos srityje pripažintas dizaineris ir menininkas George’as Loisas. T. Hilfigeris prisimena, kad toks akiplėšiškas įsiveržimas į mados pasaulį nesužavėjo dviejų to meto amerikietiškosios mados gigantų Ralpho Laureno ir Calvino Kleino. Kaip ir jų sugalvotų verslo modelių pritaikymas naujosios jo kompanijos veikloje. Tačiau T. Hilfigeris nebijo pripažinti, kad iš tiesų laikė juos pavyzdžiu – mados pasaulio „Rolls Royce“ ir „Mercedes-Benz“. Kai pats buvo „Audi“, kuris norėtų vieną dieną tapti „Porsche“.

„Porsche“ pardavimo apimčių Tommy Hilfiger kompanija gal ir nepasiekė, tačiau per daugiau nei tris veiklos dešimtmečius išplėtė savo produkciją nuo vien vyriškų laisvalaikio drabužių iki penkių visai šeimai skirtų prekės ženklų (Tommy Hilfiger, Tommy Hilfiger Sportswear, Tommy Jeans, Hilfiger Collection, Tommy Hilfiger Tailored), kuriais prekiaujama daugiau nei šimte valstybių, dviejuose tūkstančiuose prekybos taškų. Per tą laiką Tommy susišlavė gausybę mados pasaulio titulų – nuo pirmojo 1995 metų dizainerio apdovanojimo iki 2012 metų Amerikos dizainerių tarybos skirto apdovanojimo už gyvenimo nuopelnus.

Pasiekti tokio populiarumo T. Hilfigeriui padėjo kiek jaunatviškesnis požiūris į tikrąją amerikietišką klasiką – laisvalaikio drabužius su patriotizmo prieskoniu. Didelį postūmį padarė ir bendradarbiavimas su muzikantais. Tommy Hilfigeris deklaruoja meilę roko muzikai – jis rėmė (ir rengė) tokius atlikėjus kaip Sheryl Crow ture „If it makes you happy“, „Rolling Stones“ „No security“ ir Lenny Kravitzą „Freedom tour“. Taip pat, ar įmanoma sugalvoti geresnį rinkodaros sprendimą, nei tapti pagrindiniu turo „...Baby one more time“ rėmėju dešimtajame dešimtmetyje – princesės Britney valdymo metais. Tačiau bene labiausiai pardavimo apimtis išaugino ženklo populiarumas hiphopo ir RnB scenoje ir tokios to meto žvaigždės kaip Snoop Dogg ir Aaliyah. Būtent jų dėka Tommy Hilfiger sportiniai drabužiai užtvindė Amerikos gatves ir 2000-aisiais jau buvo juntamas persisotinimas visiems atpažįstamu prekės ženklu. Tačiau T. Hilfigeris savo linijos nekeitė ir toliau bendradarbiavo su poppasaulio žvaigždėmis. Jo valdoma verslo imperija padėjo atsirasti tokiems prekės ženklams kaip J.Lo by Jennifer Lopez ir Marc Anthony Collection. O pastaraisiais metais tokioms jo paties prekės ženklo kolekcijoms kaip TommyXGigi (bendradarbiaujant su modeliu Gigi Hadid), TommyXLewis (su „Formulės 1“ čempionu Lewisu Hamiltonu) ir TommyXZendaya. Panašu, kad Tommy nuoseklumas, verslo nuojauta, o ir pastarųjų metų nostalgija dešimtajam dešimtmečiui vėl grąžino į mados pasaulį Tommy Hilfiger ženklo aktualumą.

susiję straipsniai

Rekomenduojame