Vyrai

Mados tendencijos pagal stilistą Kęstą Rimdžių

Stilistas Kęstas Rimdžius svarsto: sudėjus pagrindinių mados diktuotojų kolekcijas ir jų siūlomas tendencijas į vieną krūvą, išeitų visai nebloga kolekcija. „Daugiau mažiau visi jie kalba apie tą patį“, – šypteli.
Reading time 7 minutes
Naglio Bieranco nuotr.

Žinomas stilistas juokiasi: pastaruoju metu darosi vis sunkiau pasakyti, kas nemadinga. Visi daiktai yra madingi, nebent prašausite pro šalį ir nemadingai juos suderinsite. Sportbačiai – madingi? Madingi. Kerziniai batai? Madingi. O kaubojiški ar dekoruoti blizgiais elementais? Taip! Batai su baltomis kojinėmis? Madingi. Madingi jie ir su spalvotomis ar išvis be kojinių. O siauri džinsai? Platūs? Bananai aukštu liemeniu? Taip pat kaip dideli raštuoti ar siluetą spaudžiantys XS megztiniai. Madinga absoliučiai viskas. Todėl naudingiausia kalbėti apie kryptis, kurios vis dar yra ir bus aktualios ateinantį sezoną.

 

Pasak K. Rimdžiaus, sudėjus viską į vieną visumą, akivaizdu, kad moteriška mada visada lyg ir ėjo vienu žingsniu priekyje. Tačiau dabar mada niveliuojasi, negana to, moteriškų drabužių pardavimas silpsta, o vyriškų laikosi to paties lygio arba dažnu atveju auga. Kodėl? O todėl, kad vyrai vis daugiau dėmesio skiria savo išvaizdai.

 

„Moterys mados jau atsivalgė: jos daug metų pirko, vienus apdarus keitė kitais ir galiausiai pavargo, – svarsto stilistas. – Moteris, kuri pastaruosius penkerius metus pirko madingus daiktus, jais puošiasi ir dabar, nes kokybiško daikto taip greitai nesunešiosi. Pastaraisiais metais mados pasaulyje jokių radikalių pokyčių neįvyko, tad galima puikiai verstis su tuo, ką turi. Mada demokratiškėja, todėl moteriai, senokai besidominčiai tuo, kas vyksta mados pasaulyje, dabar užtenka savo garderobą papildyti viena kita madinga detale – kaubojiškais batais ar skrybėle. O štai pas vyrus viskas atvirkščiai: jiems reikia pirkti, pirkti, pirkti... Net Ermenegildo Zegna, kurie visuomet buvo tarsi prabangios klasikos simbolis, šiandien pradeda laužyti siluetus – tik spėk pastebėti.“

„Ermenegildo Zegna“ 2019 m. ruduo

Šiuolaikinė mada labiau orientuojasi į jauną žmogų. K. Rimdžius sako, taip yra todėl, kad mūsų kartos žmonės jau daug visko matė, ragavo: ir languotus flanelinius marškinius, ir džinsus aukštu liemeniu, ir baltas kojines. Mums tai – jokia egzotika. Galbūt todėl ne viena šiuolaikinė tendencija ypač sunkiai prigyja posovietinėse valstybėse, nors dėl jos iš proto einama Paryžiuje ar Niujorke. „Kartais žiūrint į tai, kas vyksta mados padangėje, apima déjà vu jausmas – perki tuos pačius daiktus, tik dvidešimt kartų brangiau, – juokiasi Kęstas.

 

Gatvės stilius skirtas jaunam žmogui. Kai gyvenime atsiranda darbai, pareigos, statusas, daug ko nebegali sau leisti. Vos keletas procentų žmonių (ir tai nesusiję vien tik su jo pajamomis) gali vaikščioti su didelėmis pūkinėmis Balenciaga striukėmis ar tamprėmis po šortais. Apskritai su šiandiene mada, o ypač maišymu, reikia būti atsargiam, kad „nenuvažiuotum“ į teatrą. Kad neatrodytum taip, lyg būtum visada pasiruošęs vakarėliui tema „Kaubojai ir prostitutės“.

Kartais stebint mados padangę atrodo, kad perki tuos pačius daiktus, tik dvidešimt kartų brangiau.

Tenka pripažinti: sukurti tobulą įvaizdį nėra lengva. Apskritai mada – tai prabanga, ir kalba ne tik apie pinigus, bet ir laiką, kurį reikia jai skirti. Todėl daugelis linkę rinktis saugesnius variantus. K. Rimdžius pataria: nesinaudokite sezono tendencijomis nuo A iki Z. Tendencijų yra pernelyg daug ir jos pernelyg skirtingos, kad visas būtų įmanoma idealiai suderinti. Vieni prekės ženklai orientuojasi į seksualumą, kiti siūlo save apkrauti nuo galvos iki kojų. Svarbiausia – sugebėti atsirinkti tai, kas tau pačiam yra priimtiniausia. Iš visos makalynės išsirinkti keletą daiktų, kuriuos puikiai pavyks derinti prie jau turimo garderobo. Nereikia savo spintoje pakeisti keturiasdešimt procentų drabužių – užteks ir dešimties, nes, priešingu atveju, nė pats nesuprasi, kas esi.

„Burberry“ 2019 m. ruduo

Pasak stilisto, lietuviai dar nepriklauso tam ratui, kuris lengvai įsileidžia naujas tendencijas. Kita vertus, vis labiau domimės tuo, kas vyksta. Žmonės ima suprasti, kad įvaizdis išties yra vienas sėkmės elementų. Jis pasako daug ką: apie tavo statusą, finansinę padėtį, galų gale – pačią sėkmę. „Mes šliejamės prie sėkmingų žmonių: norime būti tokie kaip jie, iš jų mokytis, kartu augti. Vidiniu žmogaus pasauliu domimės tik po kurio laiko, o išvaizda pasako daug ką, sėkmę – taip pat“, – įsitikinęs K. Rimdžius.

Vidiniu žmogaus pasauliu domimės tik po kurio laiko, o išvaizda pasako daug ką, sėkmę – taip pat.

Ir drabužio kokybė čia užima ne paskutinę vietą. Žmonės pagaliau po truputį atsisako masinės mados. Net tie, kurie neturi daug pinigų, verčiau sutaupo ir per išpardavimus nusiperka klasikinį kokybišką paltą, nei tokį, kuris jau po antro apsirengimo atrodo lyg ištrauktas iš konteinerio. Pernai pats Kęstas atliko eksperimentą: smalsiai save stebėjo, kiek laiko ištemps nieko nepirkdamas. Rezultatas nudžiugino: per metus stilistas nusipirko vienus sportbačius darbui ir vieną megztinį.

 

„Bėgant laikui, stipriai susimąstome, kas svarbiau: investuoti du tūkstančius eurų į gerą madingą rankinę ar, tarkime, išvažiuoti paatostogauti, atgauti jėgas SPA, nueiti į seminarą ir atsigauti emociškai. Kaip manote, kodėl į madą atėjo sportbačiai? – šypteli Kęstas. – Ogi todėl, kad net tie, kurie niekada anksčiau nesportavo, šiandien apie tai susi-mąsto. Sporto, teniso, golfo klubai – pažiūrėkite, kaip viskas auga. O madai nieko kito nelieka, kaip prie tokio gyvenimo būdo prisitaikyti. Ir tikrai – ne atvirkščiai. Dizaineris tikrai nesėdi ir negalvoja, kokią dar tendenciją jam sugalvoti. Tendencijas diktuoja žmonės.“

Mados tendencijos pagal Kęstą Rimdžių

1. „Mix & Match“

Stilių, audinių, spalvų maišymas dabar išgyvena geriausius laikus: kuo daugiau maišysite – tuo geriau. Sportinės detalės klasikinėje aprangoje, dar prieš porą metų į vyrų garderobą įsibrovusios gana tyliai, dabar pasiekė aukščiausią piką. Klasikinis kostiumas ir sportiniai batai, klasikinis kostiumas ir sportinis diržas – tinka bet koks derinys. Man asmeniškai patinka sportiška mados kryptis. Per gyvenimą turbūt turėjau užtektinai nepatogių daiktų ir skirtingų įvaizdžių, kad šiandien gera jaustis laisvai, papras-tai ir suvokti, kad daiktas man, o ne aš jam tarnauju. (Dior, Fendi, Burberry, Valentino, Ermenegildo Zegna)

„Burberry“ 2019 m. ruduo

2. 90-ieji

Dar viena kryptis, kurią viena trokštamiausių pavertė mados namai Balenciaga. Platesnė pečių linija, susintetintos spalvos, batai kvadratinėmis nosimis, stipriai išdarkyti siluetai, oversize – visa tai gal ir nėra visiškai nauja, bet šiandien įgauna naujas formas: dydžiai dar labiau didėja, aprangoje atsiranda dar daugiau dramos, ir nežinia, kada tai sustos. Koją didinantys ugly sneakers, kuriuos į madą įvedė tie patys Balenciaga, pastaruoju metu tapo viena labiausiai kopijuojamų tendencijų. Kuo didesnė koja ir sulaužyta proporcija – tuo geriau. (Balenciaga, Vetements)

1551081501801198 11606276ib 12 a f1551081501760388 11667253as 12 a f
1551081501741175 11470829wi 12 a f1551081501795916 11583854kq 12 a f
„Balenciaga“, mados namų nuotr.

3. Kaubojiški batai

Kartu su platėjančiomis kelnėmis (nebūtinai vien su jomis) jie tapo dar viena tendencija, kurios turėtų laikytis kiekvienas save gerbiantis vyras, kuris nori atrodyti stilingai. Jau dabar jie kasdien tampa populiaresni, bet pavasarį bus topų topas. Spalvoti, siuvinėti, prabangios odos batai – ne tik kaubojiški batai, bet ir visa mada atsigręžia atgal į luxury. (Dries van Noten, Calvin Klein)

„Calvin Klein“, 2019 m. rudens prekolekcijos modelis, mados namų nuotr.

4. „Wild West”

Mados namai Yves Saint Laurent ir toliau nepaleidžia šios linijos, kuri šiandien tampa dar aktualesnė. Languoti audiniai, oda, labai siauri siluetai, daug siuvinė-jimo, kutų, šilko, aksomo, grandinėlių, skarelių – tarsi iš moters spintos. Anksčiau vieni sezonai buvo labai vyriški, kiti – labai moteriški, bet dabar – viskas bendra. Vyro įvaizdyje atsiranda dalykų, tarsi pasiskolintų iš moters spintos. Anksčiau moterys skolindavosi daiktus iš vyrų: balti oversize marškiniai, paplatinta pečių linija, per didelės, diržais raukiamos kelnės, ugly sneaker. Dabar vyrai bando viską susigrąžinti, o dar šį tą pasigriebia ir iš moterų, bet dėl to jie tikrai netampa moteriškesni. (Yves Saint Laurent, Dsquared2)

susiję straipsniai

Rekomenduojame