Vyrai

Virgil Abloh: šiandien gyvename naujojo renesanso priešaušryje

Praėję metai buvo jo metai. Jis ėmėsi vadovauti vyriškoms „Louis Vuitton“ kolekcijoms, gerokai padidino asmeninio prekės ženklo „Off-White“ produktyvumą. Jūsų dėmesiui – susitikimas su šių laikų guru Virgilu Abloh.
Reading time 7 minutes
Ericko Faulkne nuotr.

Tokį likimą lėmė vardas, tarsi žadėdamas, kad ir jo gyvenimas bus neeilinis, o kūriniai ryškiai įsirėš istorijos tėkmėje. Kaip ir bendravardžio Vergilijaus, gimusio Mantujoje 70 metų prieš Kristų, vėliau keliavusio po Viduriniuosius Rytus ir Graikiją, o galiausiai parašiusio mitą ir pasaulio stebėjimus supinančią poemą „Eneida“. Nuo jo darbais neatsilieka ir Virgilas Abloh – amerikietis menininkas, prekės ženklo Off-White įkūrėjas, o nuo praėjusio kovo ir Louis Vuitton vyrų linijos kūrybos vadovas.

 

Šiandien 38-erių dizaineris savo kūryba pasakoja istoriją apie naujosios tūkstantmečio kartos erą. Kartos, kuri dievina prabangą. Tai jo, Y karta (taip vadinami nuo 1980-ųjų iki dešimtojo dešimtmečio vidurio gimę vaikai), augę intensyvaus bendravimo, gatvės stiliaus, skaitmeninių pasiekimų apsuptyje. Visa tai nesvetima ir šiam hiperaktyviam kūrėjui, pernai žurnalo „Time“ jau įrašytam į įtakingiausių pasaulio asmenų šimtuką. O štai jo mados namai Off-White pagal „Google“ paieškos sistemos duomenis anąmet buvo pasaulyje populiariausias prekės ženklas. Vos penkerius metus gyvuojanti įmonė atsidūrė paieškų viršūnėje, aplenkdama tokius gigantus kaip Gucci, Balenciaga, Nike ir Prada. Tad Louis Vuitton generalinis direktorius Michaelas Burke turi kuo didžiuotis.

Daugybė veiklos

Tą dieną, kai buvome sutarę kalbinti Virgilą Abloh jo naujojo darbdavio atstovybėje, nuo galvos iki kojų juodai vien Off-White drabužiais (džinsais, marškinėliais ir Off-White x Nike sportiniais bateliais „Air Presto“) apsirengęs vyras buvo ką tik grįžęs iš Londono. Po kelių valandų vėl ruošėsi kilti – šįkart groti Majamyje ir Brukline, mat vinilinės plokštelės yra Virgilo aistra. Tomis dienomis jis dar įrašė antrąją radijo stoties „Beats 1“ transliuojamos laidos „Televised Radio“ dalį, per parą didžėjavo dviejuose skirtinguose pasaulio kampeliuose – Ibisoje, o vėliau Las Vegase. Ruošėsi ir pirmosios Off-White parduotuvės Dubajuje atidarymui, skaičiavo bendro darbo su Ikea rezultatus, mat šiam gamintojui sukūrė kaipmat išparduotą kilimų kolekciją, filmavosi Rimowa reklamoje, nes šiai firmai sukūrė Off-White įkvėptą perregimą lagaminą…

Nepamirškime V. Abloh bendro darbo su Nike – jo kurti sportbačiai šluote iššluojami. Šį pavasarį su Nike Virgilas pristatys unikalią tekstilės kolekciją, kurią įkvėpė praėjusį rugpjūtį teniso turnyre „US Open“ dalyvavusiai Serenai Williams specialiai pasiūdinta juoda suknelė. „Menininkui ar dizaineriui labai svarbu epocha, kurioje jis auga. Man regis, ji turi lemiamos reikšmės jo darbams. Tačiau manau, kad gyvename naujojo renesanso priešaušryje. Visos šiuolaikinės technologijos ir internetas mums leidžia geriau įvertini praeitį, ėmėme kitaip formuotis nuomonę, kiekvienas savaip galime paveikti savo likimą“, – pranašauja dizaineris.

Greitkelis į sėkmę

Nuo Vėjų miesto – Čikagos – priemiesčio, kuriame gimė, iki Šviesos miesto Paryžiaus, kuriame šiandien praleidžia vis daugiau laiko, neaplenkiant Azijos (kur yra labai populiarus ir atidarė pirmąjį Off-White butiką) ar Afrikos (iš kurios kilę jo tėvai, Ganoje vis dar turintys namą), – Virgilo Abloh sėkmės greitkelyje yra gausybė apylankų. Pirmiausia keliai jį vedė į Romą. Šis architektūros absolventas, krepšinio, riedlenčių gerbėjas, mėgėjas didžėjus, kurį laiką gyvenimui užsidirbęs iš savo piešiniais margintų marškinėlių, 2009 metais atvyko į Amžinąjį miestą, kur jo laukė stažuotė mados namuose Fendi. Jo praktikos draugu tapo… reperis Kanye’as Westas!

Manau, kad gyvename naujojo renesanso priešaušryje.

Tais pačiais metais V. Abloh debiutavo Paryžiaus mados savaitėje. Tiesa, tuomet dar tik kaip žiūrovas. Šių stilingų bičiulių būrelis, kuriame buvo ne tik Kanye’as ir Virgilas, bet ir atlikėjai Tazas Arnoldas bei Fonzworth Bentley, atkreipė visų dėmesį. Anuomet juos, išeinančius iš Comme des Garçons kolekcijos pristatymo, įamžino ir fotografo Tommy Tono kameros objektyvas, o netrukus stileivas amerikiečius parodijavo serialas „Pietų parkas“. Būtent tada tuometis generalinis mados namų Fendi direktorius Michaelas Burke pastebėjo V. Abloh. Tolesnius įvykius žinote: buvęs praktikantas paskirtas garsiausio prabangos prekių ženklo Louis Vuitton vyrų linijos vadovu. Nors dar prieš kelerius metus to niekas nė neįsivaizdavo.

Gatvės mada visur

Tad šiam Čikagos vaikėzui karjeros pradžią lėmė kelionė į Romą. Negana to, jis tapo ir savo bičiulio K. Westo ženklo kūrybos vadovu. Ir nuo tada klajonės po pasaulį nesiliovė. V. Abloh prižiūri didžiąją dalį Kanye’o kūrybinių reikalų (prekyba turų metu, scenos dekoras ir t. t.), rūpinosi jo ir Jay-Z albumo „Watch the Throne“ stiliumi, o šios plokštelės dėklą sukurti paprašė tuomečio mados namų Givenchy dizainerio Riccardo Tisci.

Vėliau, 2012 metais, Niujorke jis sukūrė pirmąjį nuosavą prekės ženklą Pyrex Vision, su kuriuo į prabangos pasaulį tvirtai žengė gatvės mada. Tikra sensacija tapo vintažiniai Ralph Lauren marškiniai, kuriuos Virgilas papuošė savo logotipu ir skaičiumi 23, simbolizuojančiu vaikystės dienų dievuką krepšininką Michaelą Jordaną. Visas pasaulis pakvaišo ne tik dėl šių marškinių, bet ir dėl panašiai perdaryto Champion bluzono.

 

Netrukus po šios stulbinamos sėkmės, 2013 metų gruodį, V. Abloh įkūrė Off-White, tačiau įmonės namais pasirinko Milaną, taip parodydamas, kad naujam projektui sieks suteikti kokybės ir prabangos. Pirmoji moteriška kolekcija (2015-ųjų pavasario ir vasaros) vadinosi „I Only Smoke When I Drink“ (liet. „Rūkau tik tada, kai geriu“). Populiariausiu kaipmat tapo Beyoncé ir Gigi Hadid pamėgtas megztinis su užrašu „Nebraska“. Nuo pat pradžių Off-White išsikovojo vietą mados pasaulyje drąsiomis idėjomis ir aiškiu stiliumi. Jo įstriži juodai balti dryžiai tapo skiriamuoju prekės ženklo simboliu, kuriuo dizaineris kviečia skaityti tarp eilučių ir apmąstyti kontrastų reikšmę.

Nuo pat pradžių „Off-White“ išsikovojo vietą mados pasaulyje drąsiomis idėjomis ir aiškiu stiliumi.

„Man labai patinka metamorfozės. Joms kurti naudoju spalvas. Ir nesvarbu, kokia yra jūsų spalva, visi esame atėję iš ten pat, visi esame kilę iš to paties spalvos šaltinio.“ Ir vis dėl to negalime nepaminėti fakto, kad jis išlieka vienas iš nedaugelio juodaodžių, užimančių pagrindines kūrybos pozicijas prabangiuose mados namuose. Pamėginkime suskaičiuoti: Olivier Rousteingas iš Balmain ir daugiau nei prieš dešimt metų Givenchy dirbęs Ozwaldas Boatengas. Ar buvo daugiau?

Pats V. Abloh save vadina pasaulio piliečiu, kurio abejingo nepalieka šiuolaikinio pasaulio iššūkiai (pabėgėliai, įvairovė, ekologija ir t. t.), tad šias temas jis perkelia į savo madų šou. O šią vasarą jo kūrybai ir pasaulėžiūrai pristatyti Čikagos Šiuolaikinio meno muziejuje bus surengta paroda. Tad ar tikrai tik 2018-ieji buvo jo metai?

susiję straipsniai

Rekomenduojame